Nørd
Tilføjet:
18-02-2015 20:44:14
Svar/Indlæg:
18/5
Hej,
Jeg har fået et problem med min PC. Den fryser ved Windows 8.1 login-skærmen. Jeg når ikke at komme videre.
Det skete i går eftermiddags. Efter at jeg havde opgivet at gøre noget ved det, lod jeg den stå i 2-3 timer. Jeg prøvede igen at tænde den - og den virkede fint. Jeg spillede et par timers Battlefield 4 og slukkede den, da jeg ikke gad spille mere. Den virkede også fint i dag, da jeg tændte den. Jeg sad ved den et par timer, og pludselig frøs den igen. Igen kommer den ikke længere end til Windows 8.1 login-skærmen. Den fryser simpelthen i skærmbilledet.
Jeg har lånt en computer med næsten samme setup. Jeg har prøvet at skifte GFX, hdd og ram. Den fryser stadig.
Jeg kan derfor erfare, at det enten må være bundkortet, CPU'en eller PSUen. Jeg har lagt mærke til at PSUen siger en svag hylelyd, men ellers kører alt som normalt, når jeg tænder computeren.
Er der nogen, der har prøvet noget lignende - eller er det ikke til at sige, om det er bundkort, CPU eller PSU?
Jeg er ikke en haj til hardware. Slet ikke, når der kommer mange kabler, der skal flyttes rundt på, som ved udskift af fx PSU. Jeg håber derfor, at der er nogen, der har nogle bud på, hvad det kan være, før jeg bevæger mig ud i noget alt for indviklet.