Kan denne Lenovo Z710 anbefales ?

Diverse d.  19. februar. 2015, skrevet af HM
Vist: 973 gange.

HM
HM

Superbruger
Tilføjet:
19-02-2015 00:11:41
Svar/Indlæg:
213/53
Hey ,... min bærbare stod af i går ☹

Er der nogen meninger om Lenovo IdeaPad Z710 - 17"

http://www.computercity.dk/pce...

Er lidt varm på denne, og skal beslutte mig hurtigt

Kan Google alskens problemer, men sådan er det jo tit, og der findes et utal af Z710-varianter, så deeeeet,..

Det foruroliger mig at jeg ikke på ebay kan finde et høj-kapacitets batteri med lethed når jeg søger, dette er noget øv, ret vigtigt for mig, og ikke noget problem med min tidligere Packard Bell EasyNote LM

Tak for al hjælp og råd 🙂
Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2015 01:27:52
Svar/Indlæg:
2343/272
Hvad skal den bruges til?

HM

Superbruger
Tilføjet:
19-02-2015 01:49:27
Svar/Indlæg:
213/53
Hej igen ,... ingen spil, ingen animation, men følgende:

1. Alm billed-redigering (PS Elements)
2. Lettere musik-produktion i "marken" (Cubase og- lign.)
3. alm kontor og web
4. Stor skærm, ram, og cpu, prioriteres alle højt

MVH

Dennis

Overclocker
Tilføjet:
19-02-2015 02:27:31
Svar/Indlæg:
209/4
Har selv en Lenovo bærbar med lignende specifikationer (det er dog en Z50 model), og jeg er utroligt glad for det køb. Standard batteriet kan holde til 4-5 timers undervisning hvor vi sidder og koder, og det er ikke engang på strømspare funktionen. Og så er det monster lækkert at køre 1920x1080 på sådan en lille skærm. 😀

Omvendt, så har min søster en af de billigere modeller og hun har konstant det ene eller det andet problem med den.

HM

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2015 01:34:02
Svar/Indlæg:
213/53
Tak #3

Z710 er desværre lidt forslugen, desværre, men ok,..

Glæder mig også til en høj opløsning 🙂

---------------------------------------------

LIDT FLERE RÅD VELKOMMEN ,.. der skal snart bestilles 😉

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2015 09:57:06
Svar/Indlæg:
250/2
Jeg fandt denne til ven, tjekkede installationen for ham og smed alt ud, som Lenovo syntes de ville svine den til med.

Inkl. Harddisken og monterede en SSD istedet. 39 sek. Startup var overraskende langsomt.

Chokerende var også deres valg med alle de partitioner :no:

Som den var og efter at den blev formateret.

Udover denne "surprise" vil jeg dog bemærke at modellen til den pris er anbefalelsesværdig, efter min mening, der er et godt stykke vej op til næste konkurrent og det er skam en fed bærbar, med lys i klaveret og god lyd, flot design. Og selvfølgelig de egenskaber som vi gik efter.

Han bruger den på designskole og er meget godt tilfreds, en MAC ville han ikke røre ved, derfor valgte vi denne.

PS! Til klaveret kan der i den forbindelse godt være et minus, alle Funktionsknapper skal der trykkes FN knap for at bruge, deres funktion er sekundær. Om det kan ændres aner jeg intet om.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Erik Winther d. 21-02-2015 09:57:41.

HM

Superbruger
Tilføjet:
22-02-2015 12:04:57
Svar/Indlæg:
213/53
Tusind tak Erik, god info, har nu reserveret maskinen 🙂

Hvad er specielt vigtigt at fjerne ? og hvordan fjernes ?

Ka HD evt slettes, og ny W8 installeres, uden ny licens ?

Undrer mig i øvrigt over de 12GB, er det mon 8+4 ? og vil
dette evt betyde at der ikke køres Dual-channel gr. uens
størrelse på moduler ?

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2015 13:35:45
Svar/Indlæg:
250/2
Så lidt ;) Det er bare programmer og værktøjer, en masse "crap" som alle forhandlere slynger om sig med.

Egentlig er der jo KUN selve Windows der er værd at beholde, efter min overbevisning. Da der ikke følger en licens med, visuelt, ved jeg ikke lige hvordan man evt. Kunne ominstallere, med fks. En ny ISO fra Microsoft med Update 1 osv. til og med Oktober 2014 på plads, sparer masser af tid, benyttede jeg selv ved min PC for nylig.

Den ene partition er Drivere m.m. Det kan jo flyttes over på Ekstern, med Kommandoprompt og Diskpart kan de andre jo fjernes manuelt.

https://technet.microsoft.com/... (v=ws.10).aspx

http://www.macrium.com/ Her ligger Macrium Reflect FOR FREE og med det dejlige program kan man flytte sit OS m.m. Over på anden HDD og tilbage igen, dybere vil jeg ikke forklare det her, men det er en fed måde at få styr på sine partitioner på, både antal og størrelse.

Angående RAM, tja, ved jeg ikke, kan dog ikke forestille mig at det skulle være en gene, så burde de da ha monteret 2x8 og sat prisen 500kr op, jeg tror det ikke er mærkbart, sikkert målbart, men det ved andre sikkert mere om.....Det var heller ikke vores problem og det kunne du evt. Også ændre på ved at snuppe din her, med 16GB RAM ;)

http://www.laptops.dk/product_...

PS! Så lige kampagneprisen på 5999kr WOOW, det var da en besparelse 🤣

Fortsat god søndag :)

Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af Erik Winther d. 22-02-2015 13:40:30.

Dennis

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2015 14:07:01
Svar/Indlæg:
209/4
Mange partitioner? Da jeg startede min Z50 første gang var der bare et C drev med Windows, og så et backup drev. Hvilket også var et problem når der sidder sådan en 1 TB hybrid lager disk i den. Det virker til at Lenovo eksperimenterer lidt med opsætningen af deres bærbare. 🤣

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2015 15:58:36
Svar/Indlæg:
250/2
Jo, klart, SYNLIGE Partitioner, men så er der den til "System Reserved" og en til UEFI, en anden "System Reserved" og et til Genoprettelsen, samt OS og så det med Driverne på, så vidt jeg husker!!

ALLE forhandlere spolerer mere eller mindre ydelsen på Harddiskene, i forhold til noget man selv ville lave, dvs. Hvis man ved hvad det går ud på.

I det mindste har Lenovo gjort sig umage og lavet et mindre C Drev og et større D Drev, modsat de idioter der tværer OS'set ud over hele det resterende område.

Og den lille knap til genoprettelse der sidder lige ved siden af tænd/sluk knappen, giver adgang til Boot Menu og der kan man så vælge at Boote på fks. Symantec System Recovery og enten lave en Backup eller gendanne én.

Der er vel ingen ved deres fulde fem der foretrækker den der ligger på fra ny, YAIKES!

Dennis

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2015 18:22:26
Svar/Indlæg:
209/4

Jo, klart, SYNLIGE Partitioner, men så er der den til "System Reserved" og en til UEFI, en anden "System Reserved" og et til Genoprettelsen, samt OS og så det med Driverne på, så vidt jeg husker!!

ALLE forhandlere spolerer mere eller mindre ydelsen på Harddiskene, i forhold til noget man selv ville lave, dvs. Hvis man ved hvad det går ud på.

I det mindste har Lenovo gjort sig umage og lavet et mindre C Drev og et større D Drev, modsat de idioter der tværer OS'set ud over hele det resterende område.

Og den lille knap til genoprettelse der sidder lige ved siden af tænd/sluk knappen, giver adgang til Boot Menu og der kan man så vælge at Boote på fks. Symantec System Recovery og enten lave en Backup eller gendanne én.

Der er vel ingen ved deres fulde fem der foretrækker den der ligger på fra ny, YAIKES!

Erik Winther skrev d. 22-02-2015 15:58:36

Min Lenovo havde ét stort C drev på de der 850 GB eller deromkring. Men ja, du har ret i at forhandlerne putter forbandet meget unødvendigt software ind på maskinerne. Det irriterer mig at man ikke kan vælge det fra første gang man starter maskinen, i stedet for at det skal tvinges i halsen på brugerne.

Det er trods alt ikke alle der har den nødvendige, omend begrænsede viden det kræver at formatere en maskine. 🙂

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2015 20:34:17
Svar/Indlæg:
250/2
Arh Dennis B - GOOGLE eller YouTube, tror sku man kan finde guide til at trille en rosin til pølse enden, hvis man søger rigtigt 🤣

Som testen længere op viser, er det ikke heldigt med alle de Partitioner og hvis du formindsker dit C Drev, så går det sikkert langsommere end nu.

Men det er en option, administration/diskhåndtering højreklik på dit store drev og vælg formindsk, det kan dele den i to, simpelt, dog simpelthen ikke ønskværdigt.

Måske man skulle lave en video og smide på YouTube, hvis den da ikke findes, hvordan man flår sådan et makværk rundt i manegen, hmmm

Der findes sikkert mange måder at gøre det på, men jeg kan bedst lide min, bor dog uden for udkanten af udkantsdanmark, nær Als ;)

Mine installationer har stor tilfredsrate hos en del mennesker, nær og fjernt, bare for at pudse glorien, jeg synes at Mircosoft skulle lade mig tilpasse udseendet og tilgængeligheden af deres Windblows.

Dennis

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2015 21:07:42
Svar/Indlæg:
209/4

Arh Dennis B - GOOGLE eller YouTube, tror sku man kan finde guide til at trille en rosin til pølse enden, hvis man søger rigtigt 🤣

Som testen længere op viser, er det ikke heldigt med alle de Partitioner og hvis du formindsker dit C Drev, så går det sikkert langsommere end nu.

Men det er en option, administration/diskhåndtering højreklik på dit store drev og vælg formindsk, det kan dele den i to, simpelt, dog simpelthen ikke ønskværdigt.

Måske man skulle lave en video og smide på YouTube, hvis den da ikke findes, hvordan man flår sådan et makværk rundt i manegen, hmmm

Der findes sikkert mange måder at gøre det på, men jeg kan bedst lide min, bor dog uden for udkanten af udkantsdanmark, nær Als ;)

Mine installationer har stor tilfredsrate hos en del mennesker, nær og fjernt, bare for at pudse glorien, jeg synes at Mircosoft skulle lade mig tilpasse udseendet og tilgængeligheden af deres Windblows.

Erik Winther skrev d. 22-02-2015 20:34:17

Jeg er skam udmærket klar over hvordan man gør. Som jeg nævnte, det er ikke alle der har evnerne. Jeg sagde aldrig at jeg ikke gjorde. 😉

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2015 21:39:45
Svar/Indlæg:
250/2
Klart, my mistake 😉

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2015 11:15:45
Svar/Indlæg:
2343/272
Den er på tilbud hos mmvision :) https://www.mm-vision.dk/Lenov...

Erik

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2015 11:31:35
Svar/Indlæg:
250/2
@Anzelz - Det er så KUN med 8GB RAM, derfor lavere pris!