Der er ikke noget krav udover en 9 klasses eksamen. Datatekniker er enlig bare en udvidet IT-supporter.
En ting du dov kan holde øje med. Der er 2 veje du kan tage som Datatekniker og de har hvert deres grundforløb og det har jeg selv været ude for at jeg ikke ville starte forfra med min uddannelse.
Datatekniker med speciale i Programmering har et grundforløb for selv selv hvor Datatekniker med speciale i Netværk har det samme grundforløb som IT-supporter.
Datatekniker som programmering kan jeg desværre ikke sige så meget som da jeg ikke har taget den vej.
Datatekniker som Netværk kører du samme forløb som IT-supporter men du udvider og tager flere hovedforløb på skole.
Det som der bliver arbejdet med på skolen er Mircosoft til server miljø og på netværk er det Cisco.
Jeg fik lidt undervisning i linux men det var kun 2 uger hvor vi tog det helt fra bunden af.
Hvis du har nogen spørgsmål så bare kom med det 🙂
Så vil jeg give mit bedste svar fra min uddannelse.
Det kan den ikke, du kan tage den som et forløb hvis du allerede har arbejdet med IT igennem flere år og bare gerne vil have papirer på det.. Så får du alle hovedforløb i træk uden behov for erhvervspraktik.