hey HWT. jeg er godt igang med et tekst figting game i CMD i C# men jeg har lidt problemer pt. Jeg har 4 characters, som skal angribe hinanden randomly samt der skal komme en tekst med. jeg har prøvet lidt af hver men kan ikke få det til at fungerer, mit seneste forsøg ser sådan ud: (det er kun et eksempel med 2 characters)
men den vil ikke tage i mod min attack kommando cThraceSpartacus.Attack(cGualCrixus) er min attack kommando, som skal med samt tekst. alle characters skal altså have en chance for at angribe de 3 andre characters. en anden ting er at når 1 character er nået ned på 0 hp, så skal man ikke kunne angribe ham, så det nu kun er 3 mod hinanden, når den næste så dør, så er det 2 mod i hinanden og til sidst vinderen.
håber i forstår hvad jeg mener her og tak på forhånd :) p.s jeg er ny til programmering, bare lige så i ved det ^^ edit: jeg har fået lavet et lille spil men det er kun med 2 characters.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af g1a2m3e4r5 d. 19-02-2015 13:50:12.
Smid det op på github/bitbucket eller Visual Studio online, så vi kan se hele projektet... Umiddelbart har du en syntax fejl, dit program compiler slet ikke... I den situation du har er det nok også en bedre ide at bruge et case/switch statement..
#6 har lige prøvet og køre dit script for sjovt skyld og det fungerer ikke helt 100%, da den kommer kun med tekst som opdatering og ikke stats ligesom i starten og den kører alle igennem på 1 gang i stedet for at man selv skal trykke på enter, hvilket jeg gerne vil have den til men ellers ser det fornuftigt ud :)
jeg fik det til at virke med switch/case :D http://pastebin.com/BtnfkJBX men nu har jeg et nyt problem, hvordan tilføjer jeg stats til de 2 sidste characters "gannicus" og "oenomaus", da jeg jo har brugt if og else ved "spartacus" og "crixus" :)
jeg fik det til at virke med switch/case :D http://pastebin.com/BtnfkJBX men nu har jeg et nyt problem, hvordan tilføjer jeg stats til de 2 sidste characters "gannicus" og "oenomaus", da jeg jo har brugt if og else ved "spartacus" og "crixus" :)
I det tilfælde, er det så ikke bedre at oprette characters som classes?
Alternativt kunne du jo lave det i et GUI hvor du enten laver en knap der automatisk laver en karakter med et bestemt antal stats, eller stats der bliver randomised. 🙂
Jeg har nu fået lavet en class stats til class character (prøvet i hvert fald) men problemet er nu at den stadig kun viser spartacus og crixus men nu får ingen af dem damage http://pastebin.com/nJseXmm9 nogle gode ideer? :)