mATX (BF phenom) hvilket GTX970??

Grafikkort d.  24. februar. 2015, skrevet af erratic
Vist: 442 gange.

erratic

Erfaren rotte
Tilføjet:
24-02-2015 10:43:23
Svar/Indlæg:
1/1
Hej Hwt!

Jeg har lige købt ny PC efter at have været uden PC i nogle år, eller dvs. jeg har købt delene og mangler nu bare at finde et passende grafikkort, jeg vil gerne have et GTX970 for planen er at køre 2x970 når jeg lige får råd til et mere..

Jeg har valgt et BitFenix Phenom kabinet da jeg synes det er pænt og har en god størrelse til mit bord.

Jeg tænker at det må være bedst at få en kort der spytter så meget varm luft ud af enden af kortet og ud af kabinettet i stedet for ind i kabinettet når det ikke er så stort igen. Hvilket kort skal jeg tage, jeg er totalt håbløs!

Lyden fra kortet skal bestemt også være begrænset

jeres input vil være værdsat :)
Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2015 12:37:14
Svar/Indlæg:
4536/104
Ulempen ved de fleste moderne støjsvage gpu kølere er så bare, at de netop IKKE smider den kolde luft ud bagtil.

Det er et spørgsmål om at man ikke kan lave et design med 2-3 blæsere der smider luften effektivt bagud(et design som alle highend kølere på GTX970/980 series har). Altså skal du have lydløst så er du nok nødsaget til at droppe idéen om at få dig et kort der smider alt den varme luft ud bagtil(da de fleste lowend kølere med luft ud bagtil larmer en del under brug). + dertil kommer at de dyre/store modeller af GTX970 serien alle sammen har 4-5 skærm outputs, hvilket også er et problem i forbindelse med luft udblæsning bagud fra kortet, da disse jo netop fylder de alm ventilations rifter/huller.

Det gode ved netop GTX970 serien er dog, at hvis du vælger det rigtige brand/model osv, så får du total silence under 60-70 grader, @ blæserne stopper simplethen helt med at køre hvis din pc idler eller du ser film/spiller ikke krævende spil osv.
hvilket imo er nice.

HVIS du har plads til full size gfx så havde jeg nok kigget på et Asus STRIX 970, eller et MSI Gaming 970 series kort. De kan vist findes til 2700-3000kr per stk.
https://www.komplett.dk/msi-ge...

såfremt du skal bruge mini itx/mini atx sized korts @ disse.
https://www.komplett.dk/asus-g...
https://www.komplett.dk/gigaby...
, så bør du nok kigge efter et gigabyte eller asus Small size udgave 970, men disse bliver noget varmere, og støjer mere + tror ikke de går silent under 60 grader(hvis man kan holde dem dernede temp messigt i første omgang).

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fearless Angel d. 24-02-2015 12:40:16.

erratic

Erfaren rotte
Tilføjet:
24-02-2015 13:10:42
Svar/Indlæg:
1/1
Super! jamen performance kommer helt sikkert før lyden.

Jeg har plads til et full size heldigvis!

Det var faktisk præcist Asus Strix og MSI 970 jeg havde kigget på tidligere. så jeg tror simpelthen bare jeg springer på et af dem og så må jeg smide nogle flere silent blæsere i kabinettet, der er heldigvis plads til det.

Så må jeg bare på jagt efter sådan et kort, havde faktisk også overvejet Palit GTX970 Jetstream da det eftersigende skulle være meget lydsvagt selv under load.