Ny Bruger
Tilføjet: 24-02-2015 17:12:40
Svar/Indlæg:
4/1
Hej alle.
Nu siger alle selskaberne jo at de har det bedste mobilnetværk. Men fik nu lige skiftet over til Oister (3's netværk) efter jeg havde fundet dem billigst på https://www.telmodi.dk/.
Men det er da noget crap, har stort set elendig dækning alle steder, og så begynder den at hoppe over på TDC's i stedet. Skal jeg bare tilbage til Telenor igen eller hvad?
Kan kun anbefale BiBob, det er så lækkert efter Telia og Telenor har slået deres net sammen! Ude på landet (Kaldred ved Kalundborg) hvor min far har 2 streger 3G (med TDC) kører jeg fuld 3G dækning til tider 4G, og så er det hurtigere end det internet min storebror har i sommerhuset :b
Jeg har haft lister, TDC og telenor og har helt klart fundet Telenor bedst. Specielt når er lidt uden for byerne
Helt enig. Før havde kæresten og jeg begge TDC, og det var fint i storbyen, men så snart vi kom længere ud "på landet" til hendes forældre, så var dækningen elendig og at gå på nettet var næsten umuligt. Nu har jeg så skiftet til OK mobil der kører på Telmores netværk, og når vi besøger hendes forældre så kan jeg nemt gå på nettet med fornuftig 3G hastighed, mens min kæreste kæmper med TDC signal og dækning.
Dækning er en variabel størrelse, da det kommer an på belastningen på nettet, din terminal (telefon) og rigtige mange faktorer - og især geografi.
alle oplever dækningen forskelligt, så nogle siger 3s net er fantastisk , andre Telia/Telenor og så er der TDC.
Sidder som teleansvarlig med kørende konsulenter og en enkelt foretrak Telia, resten jublede da vi kom retur til TDC.
Hvis det er data, så kan LTE især lavfrekvenserne giver teoretisk bedre dækning (det kan så godt være at du ikke oplever de højeste hastigheder som man profilerer LTE med). Jeg pendler fra KBH til Slagelse og da jeg ikke havde LTE havde jeg mange udfald på data (fx netflix) og ganske få hos 3. Med LTE så er TDC voldsomt forbedret (i mit tilfælde!) - så nu virker 3 og TDC nogenlunde ligeværdigt - Telia / Telenor har en del udfald og steder slet ingen dækning :(
baseret på mit forbrug, mit udstyr - så reelt ikke noget du kan bruge til meget medmindre du bruger det samme udstyr, i samme tidsrum og samme sted...
Så hvis du har problemer med 3s net (og måske deres handover mellem de forskellige netstandarder - hvilket før har være et stort issue for mange) - så skift ;)
#10 Øh - Telmore har ikke noget net , de bruger TDCs... men hvis du har OK mobil - så bruger de Telenors net..
Ny Bruger
Tilføjet: 26-02-2015 13:11:02
Svar/Indlæg:
4/1
TUSIND TAK FOR HJÆLPEN!
Jeg tror jeg er kommet til den konklusion at jeg vil tilbage til et mobilabonnement der kører på Telenor/Telia's net. Står lidt og vakler i mellem Bibob og Call me :)
#12 jamen så tager du bibob, af den simple grund at callme tillader sig at tage 6,50kr i betalingsservicegebyr, jeg synes simpelthen det er noget svineri!!!
#13 Det gør mange selskaber efterhånden, underordnet om du betaler over PBS eller Girokort, så er der diverse gebyrer.
#0 TDC er det eneste net der dækker Fanø (hele øen), men damn det er elendigt. Men det er nu engang bedre end absolut ingen netdækning er.
Men igen, der er mange "udkants danmark" områder, så uden at vide hvor du bor, så kan vi ikke rådgive dig helt konkret.
#7 Kaldred har også et fornuftigt 3-net, men Telenor/telia er bedst. (min svigermor har sommerhus deroppe på Violvej). Deres genbo på violvej bruger 3 som mobil internet udbyder.
Kan også anbefale bibob (telenor/telia) - gode priser, ingen skjulte gebyrer, og har endnu ikke oplevet ikke at have minimum 3g dækning i nordsjælland/roskilde/kbh området - bortset fra en enkelt strækning på 30 sekunder i toget mellem holte og birkerød
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 26-02-2015 17:15:09.
Telia og Telenor har lagt deres net sammen så de er nok dem med klart den bedste dækning sådan generelt og jeg kan kun anbefale Bibob som ruller på deres net og er ejet af Telenor