Kunne være DSR du har aktiveret i nvidia driver. Det er en ny funktion som kom med deres 900 serie kort (virkede dog også fint med mine gamle GTX 660 TI). Siden du har et GTX 980 er det meget vel DSR som giver dig den mulighed.
Det giver mulighed for at forøge opløsning i spil og der efter nedskalere til at passe på en fuld hd skærm som 1920 x 1080 eller min egen skærm 1920 x 1200.
Se her under på min egen pc med DSR aktiv:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 26-02-2015 19:52:37.
#4 Men det ville vel virke mere optimalt hvis det var en rigtigt 4k skærm, eller er det forkert? - alt efter hvordan der bliver svaret på det, kommer så et andet spørgsmål, ville jeg kunne mærke en stor forskel på at købe en 2k eller 4k skærm i stedet for den jeg har nu, på den positive måde. 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af wind89 d. 26-02-2015 23:11:14.
jo klart 4k vil virke bedst paa en 4k skaerm et 4k signal vil endog vaere ringerende end det native oploesning paa din skaerm grundes skalerings factor. med mindre man selfoelig fortrakker mudret detaljer.
Der skal massiv skalering til før 4K er brugbart (for mit vedkommende) på 28" ihvertfald og skalering er ikke lige Windows stærke side som tingene ser ud lige nu..