Windows 8.1 licensnøgle inaktiveret

Software d.  01. marts. 2015, skrevet af sortiarius
Vist: 1194 gange.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2015 14:03:26
Svar/Indlæg:
353/59
Som nævnt i tidligere tråde er mit bundkort netop gået i stykker. Har derfor købt et nyt bundkort+cpu men beholdt den øvrige hardware.

Efter jeg har installeret bundkortet i dag planlagde jeg naturligvis en reinstall af Windows men bootede op et par enkelte gange i min gamle installation fordi der var et par ting der skulle ordnes først.

Herefter reinstallerede jeg Windows 8.1 x64 med en formatering via boot-loaderen på USB. Ved installationen af Win 8.1 i DOS lign. miljø indtastede jeg den key jeg tidligere har brugt uden problemer.

Efter at have installeret Windows kan jeg dog nu konstatere at Windows finder min lovlige key ugyldig.

Jeg er ingen software ekspert men tænker det er relateret til at jeg har bootet min gamle Windows op med et nyt bundkort og Windows formentlig har bundet min licensnøgle op til en kode genereret af min hardware der så er ændret nu hvorfor koden er blevet ugyldiggjort.

Udover at kontakte forhandlere af Win 8.1 keyen som jeg naturligvis har tæntk mig at gøre i morgen, er der så noget jeg kan gøre i dag aktuelt for at aktivere min lovlige licensnøgle igen da det er ret irriterende at have betalt for software som nu fremstår som værende ulovligt?
clokker

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2015 14:26:15
Svar/Indlæg:
755/6
står der ikke på packen det må højst installeres på en computer.? Tror din licence dør med bundkortet..
Hvor gammel var den første bundkort.?

yknippen

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2015 14:29:14
Svar/Indlæg:
248/3
Når du har skiftet bundkort så skal den aktiveres igennem telefonen. Som forklaret her:
http://support2.microsoft.com/...
Nummeret er gratis at ringe til.

clokker

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2015 14:32:35
Svar/Indlæg:
755/6
enig #2 tror også det ville funger.😉

yknippen

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2015 14:35:57
Svar/Indlæg:
248/3
Det virker helt sikkert har selv gjort det flere gange, jeg vedhæfter lige Microsofts egen tekst:

Hardware-ændringer

Hvis du har foretaget væsentlige hardwareændringer på din pc, f.eks. udskiftet harddisken eller bundkortet, skal du aktivere Windows via telefon. Du kan finde flere oplysninger ved at gå til artiklen om produktaktivering.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2015 14:49:28
Svar/Indlæg:
353/59
Jeg har nu prøvet at aktivere via telefon og da det ikke virkede (jeg fik at vide jeg havde en fake key) fik jeg en engelsk-talende person med indisk accent som jeg havde meget_meget svært ved at forstå hvad sagde. Summa summarum fra ham var dog at jeg havde en ugyldig nøgle og han mente jeg var "victim for counterfeit".

Jeg stillede ham så spørgsmålet hvordan jeg kan have haft en gyldig licensnøgle i et aktiveret system i flere måneder der tilfældigvis bliver uægte i samme sekund som mit bundkort går i stykker og jeg skifter til et nyt. Intet relevant svar på dette spørgsmål. I stedet bliver jeg henvist til at lave en complaint som kan blive processeret gud ved hvornår.

Jeg har i øvrigt købt produktnøglen ved den danske forhandler e-gear.dk

Desværre ikke første gang jeg har haft problemer med lovlige versioner af Windows. Havde et lign. problem da jeg købte en licensnøgle til et familiemedlem der dog var ugyldig fra starten. Man bliver så irriteret. Hvis man da ikke havde moral ville det være 1000 gange lettere bare at bruge en ulovlig udgave af Windows

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sortiarius d. 01-03-2015 14:50:44.

Mr_Mice7

Overclocker
Tilføjet:
01-03-2015 16:23:41
Svar/Indlæg:
174/21
Jeg har skiftet alt min hardware ud i min computer, og jeg havde ingen problemer med at aktivere Windows 7 Ultimate, og det er endda en oem version.

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2015 17:16:15
Svar/Indlæg:
2518/53
Prøv at ring her til i morgen: https://support.microsoft.com/...

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2015 17:50:33
Svar/Indlæg:
2897/83
Jeps, da jeg havde lignende problemer og snakkede med dansk support løste de problemet. (Også skift af motherboard)

Grumle

Overclocker
Tilføjet:
02-03-2015 12:48:29
Svar/Indlæg:
69/3
Jeg har selv bøvlet med Win8 og aktivering. Købte 5 nøgler på samme tid, til Win8 Pro. Det var ikke opgraderingsnøgler. Købt direkte hos Microsoft via deres store. Sådan ca halvdelen af gangene ved reinstallering, kan nøglerne ikke aktiveres. Det hip som hap om det virker eller ej. MS DK påstår det er fordi det er upgrade keys og jeg skal installere Win7 først. Når jeg så fortæller dem det har virket og jeg har kvitteringer på det ikke er upgrades, får jeg besked om at "jeg er heldig", når det virker!!!
Har fundet ud af, at UK support, via chat, kan fikse issue for en, ganske uden betaling.
Ved ikke lige om link virker, for man skal bruge sin live account:
https://support.microsoft.com/...

De gør opmærksom på det er en betalingsservice, men hvis det er pga activation issue's, så er det free charge.