Kunne være skønt hvis man kunne lave en genvej til at skifte indstillingen så man kunne spare lidt strøm og kun bruge det når man ønskede det uden at skulle ind og pille :yes:
WOW, tusind tak for tippet!! Jeg har fået helt utrolige resultater ud af dette, på mit GTX980!! I battlefield (1200p, ultra) lå jeg før på 80 fps, og en cpu (4790k) arbejdede hårdt og lå på 70-75 C.
Efter denne indstilling: 120-150 fps, og CPU ligger på 45-50 C 😀 Nu kan jeg spille med 140% Super resolution (DSR) og stadig opnå 70-90 fps, som jeg lå på før 😀
Temperaturen på min gpu er dog steget fra 59-62 C til 65-68 C, og blæserne er skruet en anelse op, så nu er det liiiige før jeg næsten kan fornemme, at jeg kan høre kortet, som før (og stadig....) er 100% uhørligt lydløst!
Takker mange gange :D :D :D :D glæder mig til at se resultater i andre spil.
#4 det kan man jo også sådan da. Man kan jo bare sætte det på til spil og programmer hvor man har mener man har behov for dette (under Program Settings istedet for Global Settings som #0 viser).
Haha nej det har du ret i men hvor blev det nævnt? Er du også typen der køber sko og brokker dig over du ikke har fået dem også opdager de er inde i kassen.... lad nu vær 😕
Men "adaptive". Betyder det, at selvom den ikke yder maksimalt FPS nu, at når spil bliver mere krævende, skruer den selv op for ydelsen, hvis den ikke renderer fps nok?
Eller skal man ind og slå den til ydelse, hvis man begynder at lagge? ;)
Men "adaptive". Betyder det, at selvom den ikke yder maksimalt FPS nu, at når spil bliver mere krævende, skruer den selv op for ydelsen, hvis den ikke renderer fps nok?
Eller skal man ind og slå den til ydelse, hvis man begynder at lagge? ;)
Ja nVidia har sat en baseline der hedder 60FPS~100FPS det varierer lige fra driver release til driver release, men det går ud på at med GPU Boost 2.0 teknologien vil driveren forsøge at matche GPU clock hastigheder, strømforbrug og varme til et punkt hvor de 60 eller 100FPS vil blive opnået. Derfor vil man i et spil som måske ikke er så grafisk krævende og nemt går over 100FPS se at GPU'en måske ikke kører med maksimal MHz for at spare strøm og reducere varmen. Med det er altså meget forskellige fra spil til spil hvordan adaptive powermanagement fungerer.
Jeg har den selv stående på adaptive powermanagement og ser ingen forskel om jeg har den sat til det eller maksimal ydelse konstant.