Nyt setup

Diverse d.  03. marts. 2015, skrevet af Minava
Vist: 620 gange.

Minava

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2015 21:20:11
Svar/Indlæg:
143/25
Jeg står og skal ud at investere i en stationær igen den skal primært bruges til at udvikle på (ikke noget vildt) og en lille smule gaming...

I den sammenhæng har jeg prøvet at sætte lidt sammen men er lidt i tvivl om pris og kvalitet. Jeg er kommet frem til følgende build fra ComputerSalg:
http://peecee.dk/upload/view/4...

CPU'en er kun en Intel G3258 da jeg godt kunne tænke mig at overclocke lidt og at jeg ikke ville smide alt for mange penge efter en CPU med skylake og upgrade af både cpu, mobo og ram til den tid. Derfor har jeg lagt større vægt på at det er billigt end at det er top of the line.

Har i nogle forslag til forbedringer eller ændringer?
McCleod

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2015 07:43:09
Svar/Indlæg:
2470/41

SSD:
http://www.computersalg.dk/pro...

Hvad skal du udvikle og hvad skal du game?

caspertl

Enthusiast
Tilføjet:
04-03-2015 08:22:25
Svar/Indlæg:
77/18
Den SSD du allerede har valgt (V300) er helt fin! Jeg bruger dem selv. 750ti er fint til en lille smule gaming - men forvent ikke mere end medium settings på 1080p i krævende spil.

CPU: Til almindelig udvikling skulle den være ok, på trods af at det kun er en dual-core cpu. og pga dens relativt gode single core performance, følger den fint med grafikkortet til gaming.

Alt i alt synes jeg det er et fint system du har sat sammen. Afhængigt at dit budget, kan der både opgraderes og skæres ned rundt omkring :)

Jeg forstår ikke helt om du har tænkt dig at opgradere CPU til skylake eller ikke, når det kommer? Hvis ja, så behold cpu'en. Hvis du ikke har tænkt dig at opgradere, ville jeg smide pengene efter en i5 quad-core :)

Minava

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2015 12:23:29
Svar/Indlæg:
143/25
#1 af spil bliver det højst til lidt Diablo 3 når jeg engang lyster og så måske lidt WoW, CSGO, osv. så det er ikke som sådan behov for en større GPU synes jeg selv.
Af udvikling bliver det højest sandsynligt noget android, måske lidt web, lidt server, og så noget delphi eftersom det der det jeg bruger på jobbet.

#2 Ideen er at opgradere til Skylake (dvs. cpu,mobo,ram) når det engang kommer også beholde resten til det nye setup. Det er også derfor jeg ikke har valgt en kraftigere cpu, bedre bundkort, you name it...

Jeg takker for inputsne og venter spændt på flere :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Minava d. 04-03-2015 12:27:35.

Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2015 14:31:12
Svar/Indlæg:
2231/97
Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det 1*8 gb ram, i så fald ville jeg tage 2*4 eller 2*8 GB?

Samt ville tage denne PSU:

http://www.edbpriser.dk/stroem...

Har fået rigtig gode anmeldelser og skulle være noget bedre end den du selv har valgt.

Husk at en god psu holder mange år og er det der holder liv i resten af systemet,

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2015 08:18:59
Svar/Indlæg:
2470/41

Sandisk er bedre - meget bedre!