DirectX 12 med support for nVidia og AMD samtidigt

Litteratur d.  04. marts. 2015, skrevet af Gripen90
Vist: 4708 gange.

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-03-2015 12:10:58
Svar/Indlæg:
15982/637
Nye muligheder med DX12 gør multi-GPU løsninger mere spændende !

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2015 13:15:31
Svar/Indlæg:
949/9
Ja, i teorien. Kommer aldrig til at ske i praksis. 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-03-2015 13:38:59
Svar/Indlæg:
15982/637

Ja, i teorien. Kommer aldrig til at ske i praksis. 🙂

Pelinox skrev d. 04-03-2015 13:15:31

Hvilket ?. Er sådan set "ligeglad" med cross-compatibility, men higer efter at Vram kan lægges sammen til een samlet buffer.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2015 13:46:23
Svar/Indlæg:
949/9
Ja okay, skulle nok have præciseret. Mixet med AMD/Nvidia kommer ikke til at ske, men at kombinere RAM lyder mere sandsynlig, selvom jeg også tvivler. Det er jo noget AMD har sagt ville ske i et stykke tid efterhånden.


Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2015 16:44:14
Svar/Indlæg:
709/10
Tror heller ikke at det bliver til noget. Lad os nu se hvordan AMD's nye serie virker med stacked ram, måske bliver det en mulighed, når først win 10 kommer ud, som færdigt produkt.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2015 17:22:47
Svar/Indlæg:
4112/53
Det lyder lidt som "problematikken" vi havde med multi core processorer, som tog nogle år før div. programmer blev modificeret til at udnytte multi threading.

Bliver spændende at se hvornår/om dette bliver effektivt implementeret.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
11-03-2015 06:07:10
Svar/Indlæg:
3661/82
Ram kombinerinh er irrelevant da du stadigvaek skal have texture data i begge gfxkort ellers opleve r du en kanon nedgang i fps. saa intet reelt forskel

#5
Men har kunnet udnytte multithreading langt foer core cpu'en.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
11-03-2015 22:54:45
Svar/Indlæg:
1500/79


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2015 05:05:35
Svar/Indlæg:
4112/53
#6 Ja, der var enkelte programmer der var lavet til multi CPU servere, er kunne udnytte multithreading, men "normale" programmer så som de fleste spil, tog et par år før de blev modificeret godt nok, til at udnytte dual/quad core processorerne (eller hyperthreading før da).


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-03-2015 11:50:10
Svar/Indlæg:
15982/637
Lidt mere i sagen.
http://www.kitguru.net/compone...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 13-03-2015 11:51:09.