Redaktionsassistent
Tilføjet:
08-03-2015 20:31:24
Svar/Indlæg:
686/80
Hej, jeg har igennem nogen tid nu haft problemer med at min PC fryser i ny og næ. Karakteristisk ved frysene er følgende:
- Ingen respons ved input fra keyboard, mus osv. (capslock, numlock osv gør intet ved lysene på keyboard)
- Skærmbilledet fryser, ingen artifacts eller lignende
- Lyden fortsætter som før, jeg har ofte siddet i et Skype opkald, set en video eller lignende, hvor lyden fortsætter uden videre
- Efter nogen tid crasher computeren evt. helt og jeg kan se at computeren smider en BSOD ud, men den er så til gengæld ikke til at læse da skærmen her bliver mærkelig.
Jeg har ikke 100% kunne fastslå hvad der forårsager disse frys, men den gør det stort set ikke når computeren først er igang, inde i spil osv. Men derimod oftest når jeg sidder på youtube, tager et skype opkald og sådan. (har overvejet om det er noget med brugen af lyd, men hvorfor det så ikke er dette der fejler ved jeg ikke?)
Mit system kører Windows 8.1 og er friskt installeret på en ny SSD jeg har købt mig, jeg regner derfor ikke umiddelbart med at det er en harddisk/OS fejl.
Ram er testet i Memtest uden problemer.
CPU og GPU kan uden problemer køre Prime95 og FurMark i timer uden vrøvl.
Nogen herinde der har ideer til hvad problemet kan skyldes, eller hvordan jeg kan troubleshoote problemet videre? Mistænker måske en driver der gør vrøvl engang imellem, men ved ikke hvordan jeg finder ud af hvilken og hvordan jeg så sikrer mig at få fat i en driver der virker. Som sagt er systemet nyinstalleret hvor drivere også blev hentet fra ny igen.
EDIT: Jeg har opdateret mit system i profilen, så alt info om det er der.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Lyngze d. 08-03-2015 20:33:31.