SAMBA (CIFS) stinker. Sådan er det. Det er begrænset til en CPU tråd pr bruger. Når du så også "kun" har en 800 MHz CPU i din kasse, så kan du ikke forvente mere. Jeg har op til 110 MB/s mellem mine Windows PC'er og min NAS (via CIFS). Via andre filprotokoller kan jeg maxe mit gigabit net med 125 MB/s.
EDIT: Om du overfører en stor fil eller mange små filer vil også have betydning. Det tager væsentligt længere tid at flytte mange små kontra nogen store gigabyte filer
Hej HWT :)
Jeg har 2 stk buffalo LS-XL.
De er identiske.
og udstyret med 7200prm toshiba diske, og gigabit lan.
Mit spørgsmål går på hvilken hastighed jeg skulle kunne forvente de overfører med fra:
Nas #1-->Pc med gigabit lan-->Nas #2
Jeg har skulle flytte ca 200gb, store og små filer: billeder, dokumenter, film, musik installationsfiler osv..
De understøtter ikke direkte kopiering, derfor er jeg nødt til at kører det gennem min pc...
Jeg ligger stabilt på 5.30-5.90 MB/s ifølge windows overførselsvindue, og ifølge windows egen "resource monitor" ligger jeg på 70-95Mbps. (dog med Teamviewer aktivt, instilliet til performance)
Jeg har firmwareupdatet begge nas til den nyeste 1.69 og der sidder en Toshiba DT01ACA100 1TB 3.5 i begge to se review her: http://www.tweaktown.com/revie...
Er det en okay hastighed og mig som er for utålmodig, eller bude jeg kunne forvente mere?
mit lokal-netværk som det kører på er også gigabit hele vejen rundt med cat 6 kabler :)
Jeg køre også med en PFsense router som er bygget op på et asrock rack c2750d4i og en Netgear G724T switch, jeg rammer muren ved 119 Mb/s til en Qnap TS-670 Pro og sammen resultater over til en Qnap TS-853Slim.
Jeg synes jo umiddelbart der burde være lidt mere at komme efter der.
Hvis du tilføjer et netværks drev og tester med ATTO hvad får du så af hastigheder?