Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2015 20:51:47
Svar/Indlæg:
2343/272
Hej, jeg har en lidt træls situation, hvor en bærbar blev sendt ind via Toshiba og ikke er dækket af garanti, jeg håber I måske har nogle erfaringer med.
Jeg har en Toshiba U840W bærbar hvor skærmen pludselig gik i sort under et møde. Computeren virker stadig fint og der er billede via HDMI.
Jeg kontakter Toshiba og de vurderer at den skal til reparation.
Da den har en flænge på undersiden (opstået længe før), lægger jeg en seddel ved hvor der står at der er en flænge, men at den bærbaren virker, og de behøver ikke reparere den medmindre det er dækket af garantien.
Jeg får så svar i dag om at de ikke vil lave den pga. skade og jeg får et tilbud på reparation for i alt 2897,75kr dækkende "Skifte af bundcover, LCD-ramme, LCD-bagcover og LCD-kabel."
Jeg kan nu vælge mellem:
1) Sige ja til "tilbuddet"
2) Få den sendt tilbage uden reparation, men betale for diagnostik, fragt og miljøafgift. Pris ikke angivet
3) De destruerer den og jeg betaler for diagnostik og miljøafgift. Pris ikke angivet.
Nu har de smart nok ikke valgt at fortælle hvad mulighed 2 og 3 koster, men det lyder dyrt.
Mit spørgsmål er så om jeg virkelig skal betale når Toshiba har vejledt mig til reparation og jeg har skrevet hvad jeg ville have repareret? Øjensynligt drejer det sig jo kun om et LCD kabel.
Hvis de ikke vil lave den pga. flængen, burde de så ikke kontakte mig inden de begyndte at starte taxameteret?