4G modem?

Diverse d.  12. marts. 2015, skrevet af Pierre3400
Vist: 1296 gange.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2015 12:32:53
Svar/Indlæg:
1599/100
Halløj,

Jeg ville gerne lære mere om 4g modem, da jeg gerne vil sætte sådan en satan op hos fruen.

Den skal bruges så hun slipper for at sætte mobil til pc hele tiden, og kan have noget wifi i huset til at køre PC, bærebar og PS3 hen over.

Hvad er mine valg muligheder, og hvad er priser på den slags?
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
12-03-2015 12:57:24
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvilken mobil og pakke?
Kan den mobil hun har ikke lave et ap/hotspot til trådløs net deling?
Hvor stor og hvilket forbrug har hun?
Ca. pris til 4g pakke og router, se også info om 4g carrier aggregation og ekstra pris for router til det.

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2015 13:21:35
Svar/Indlæg:
765/28
VI har på arbejdet en ZTE MF93D som er en transportabel model. Fungerer helt fint.

FX Dustin har en række modeller: https://www.dustin.dk/group/ha...

Sæt simkort i svinet og så kører det.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2015 13:55:32
Svar/Indlæg:
1599/100
Tanken er jeg vil lave et data delings kort af min egen mobil, da jeg aldrig bruger mere end 0.5% af mine 13gb data. Så skal bare bruge modem til at smide op hos hende. Mobilen kan det hele, men det bare langt fra praktisk at have en mobil det.

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
12-03-2015 18:28:06
Svar/Indlæg:
2518/53
Jeg har opsat 3g hos 5 personer med den her rigtig billig 3/4g router og den virker bare, ingen af dem er skiftet til 4g så har ikke testet hvordan det er på den:
http://www.edbpriser.dk/router...

virus

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2015 18:58:10
Svar/Indlæg:
888/34
Jeg købte 3's 4g router med en 200gb pakke fik routeren gratis og kan på en god dag trække op til 8mb sec men kommer an på jeres signal styrke hvor i bor men er godt tilfreds

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2015 20:42:55
Svar/Indlæg:
4018/217
Du går aldrig galt i byen med Svenske Dovado. De laver nogle af de bedste routere når det kommer til at bruge en alm 3/4G dongle til at forsyne husstanden med internet.

De har support for næsten alle usb modems der findes, der kommer næsten ugentlige opdateringer til alle deres routere. Selv deres tidligere og udgået modeller modtager opdateringer så de kan bruge nye usb modems.

Det smarte med Dovado i forhold til andre er at de har noget der hedder connection tracker som er en funktion som pinger nogle servere du selv vælger med et tidsinterval som du også selv vælger og hvis der ikke er forbindelse pga at din 4G dongle er frusset så prøver routeren at genskabe forbindelsen og hvis det ikke lykkes genstarter routeren usb donglen ved tage strømmen fra donglen. Dovado er hvist de eneste der har denne funktion og det betyder at der aldrig er problemer med din forbindelse og dette er rigtigt smart hvis du installere routeren hos nogen der ikke er særligt it-kyndige.

Her kan du se hvad for nogle produkter de har: http://www.dovado.com/en/produ... #
Lig mærke til at de lige har fået en tiny med AC, den er dog ikke inde på edbpriser inu.
http://www.edbpriser.dk/Search...

Jeg har selv Dovado tiny som er en rigtig lille router med rigtig mange muligheder, som fx fail over fra wan til 4G eller omvendt. Har også installeret en hos min mor og da den er super stabil har der ikke været nogen udfald grundet routeren i snart 3 år.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 12-03-2015 20:49:20.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2015 09:45:38
Svar/Indlæg:
1599/100
Bare lige for at være sikker, de i linker til, er router, hvor jeg skal sætte en USB dongle med simkortet i?

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
13-03-2015 14:55:14
Svar/Indlæg:
2518/53
Den i #4 der skal du have et usb modem med sim i.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2015 18:45:09
Svar/Indlæg:
4018/217
7# Den i #6 skal du bare smide et usb modem i med et simkort i for at det fungere.

Fordelen med dovado er:

>De opdatere deres routere med drivere til nye modems i lang tid. Du står ikke med en ubrugelig router når du får nyt usb modem.
>Du slipper for binding hvis du altså har et USB modem i forvejen.
>Du har markedest mest stabile router til usb modem.
>Det er ekstremt nemt at sætte op.
>Samtidig har du mulighed for meget avanceret indstillinger som ikke er mulige på routere du får fra din teleudbyder.

Dog er der en anden mulighed.
Hvis du ligger inde med en router med en usb port som du ikke bruger, er der højst sandsynlig mulighed for at du kan smide DD-WRT på den.
DD-WRT er en firmware som virker på mange routere som gør at du får mulighed for at lave en masse ting som producenten ikke oprindeligt havde tiltænkt produktet skulle kunne gøre, men som ellers er understøttet af hardwaren.
Med DD-WRT er det muligt på det fleste routere med usb tilslutning at tilslutte et usb modem og bruge det som primær forbindelse. Dette er når man har installeret DD-WRT firmwaren en smule sværere end ved Dovado da du skal kende din teleudbyders APN indstillinger. Men det virker udmærket og APN indstillingerne kan du finde på nettet.
Dette kræver dog at du har en time eller to til overs, til at flashe osv.

Fordele ved DD-WRT:
>Hvis du har en router i forvejen er det gratis.
>Ligesom ved Dovado er du i det fleste tilfælde sikret opdateringer drivere til nye modems.
>Du slipper for binding hvis du altså har et USB modem i forvejen.
>Det giver din ellers gamle router uanede muligheder såsom meget avanceret indstillinger og mulighed for at forøge sendestyrken mm.

Du kan se om din router kan flashes med DD-WRT her:
http://www.dd-wrt.com/site/sup...

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af E2X d. 13-03-2015 18:49:53.