Hjælp til lyd ud fra LG tv

Diverse d.  14. marts. 2015, skrevet af bamselinen
Vist: 694 gange.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2015 08:22:13
Svar/Indlæg:
2145/218
Hej alle sammen

Jeg ved godt det måske ikke er det rette sted men nu prøver jeg alligevel at spørge.

Jeg har et LG tv og en LG soundbar disse er forbundet med optisk kabel, jeg har derefter sat mit LG tv til at smide lyden ud via det system der hedder LG sound sync som er det system begge enheder kan bruge.

Problemet er bare at når den tilsluttet så kommer der ingen lyd ud, jeg kan se der er lys i kablet fra tv, jeg har testet kablet i min PS4 hen til soundbar og det virker, når jeg har sat tv til soundbaren tænder soundbaren også når jeg skifter til optisk udgang men stadig ingen lyd.

Jeg har sikret mig at ingen af enhederne er på mute eller ligende og at soundbaren rent faktisk spiller.

Mit TV er et LG 50LB570V og sound baren er en LG NB3450 jeg har søgt på nettet og stadig ikke kunne finde noget og jeg har ligeledes kigget i manualen og fulgt den uden held. Så nu er spørgsmålet om der er nogen af de kloge mennesker herinde der har nogen forslag til hvad jeg måske har glemt.

På forhånd mange tak.
ByteMe

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2015 15:25:27
Svar/Indlæg:
389/19
Måske man skal vælge optisk udgang på TV'et. Det skal jeg på min Panasonic.

Temp

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2015 11:34:54
Svar/Indlæg:
196/5
som #1 er inde på kan du vælge optisk udgang, mener man på (nogle) LG tv kan/skal sætte den til PCM i lydmenuen.

Sound sync, tror jeg bruges til trådløs (bluetooth) lyd :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Temp d. 15-03-2015 11:36:18.