#11 Kunne tyde på folkeskolen har fejlet i hans tilfælde 😀
Han har så alligevel en lille bitte smule ret, (ikke at det betyder noget i dag).
Det som er vigtigt til en almindelig computer som de fleste her bygger, er AMP @+12V.
Den watt oplysning man får er 3,3V, 5V og 12V lagt sammen.
Edit, og ja. Det er spild af penge at købe en alt for stor PSU.
@shilka
"Hvad de fleste ikke er klare over af jo flere watt du køber end du har brug for jo lavere er effektiviteten ved lav belastning."
http://www.plugloadsolutions.c...
Kan vi blive enige om de % der er ved en Gold certificering eliminere dit postulat når du har valgt ikke at præcisere din pointe.
Vil stadig sige selv ved en Bronze PSU er det sgu små beløb man snakker man om hvis man kigger på overforbrug i forhold til reelt forbrug. Selv ved 20% eller 50%
http://hwt.dk/Guide/22504/PCer...
Så skulle den flødebolle være barberet 🙂
Hmm.. ikke fordi jeg har testet hverken mine forhenværende psuèr eller mine nuværende, men jeg har nu også altid haft det bedst ved, at have lidt flere watt på kistebunden, hvis der skulle blive behov.
Hvis en psu fan ikke slår til, på en større psu ved en given belastning, vil dette vel også være med til, at udligne forskellen på forbruget samt ikke mindst støjen?.
En sammenlignende graf ville nok være det bedst overskuelige for det jævne folk, selv om dett kun gælder de enkelte HW 😀
Jeg må vist ha` købt mig en strømmåler/watt forbrug, så jeg kan se, hvad der reelt bliver suget ud af mine stakkels stikkontakter 🤣
#32 En PC der står og suger 400W + 25-50W pr skærm når man gamer i fire timer ofte meget mere, kan bestemt ses på el regningen så selvfølgelig kan det betale sig at at gøre det så effektivt som muligt 🙂 1KW/h koster jo ca 2kr incl diverse afgifter osv.
Jeg kan bedst sammenligne det med at køre i en bil hvor luftfiltret er meget beskidt og olien trænger til udskiftning, den vil også bruge mere benzin end nødvendigt og derved gøre driftsomkostninger højere.
Gripen, nu nævner du diverse hvidevarer i husstanden, og at de er væsentlig mere strømslugende end en computer.
SÅ har du enten nogle super gamle hvidevarer eller bruger det ufatteligt meget.
Alt mit er forholdsvis nyt, og alt er minimum A++, og det bruger på ingen måde ret meget strøm, slet ikke i nærheden af hvad min stationære bruger. Min den bruger 140w i Idle mode, og lige omkring 500w når jeg spiller. Vil vove at påstå at når min computer er tændt 6/8 timer i døgnet, bruger den alene tæt på lige så meget strøm som:
1 tur med opvaskeren, 1 vask i vaskemaskinen, køleskab og fryser der kører, og 1 tur på 2 timer i tørretumbleren.
Så at sige det ikke kan svare sig at gøre sin computer så strømbesparende som muligt, det er noget vås...