Alternativ til Ccleaner - Glary Utilities!

Software d.  25. marts. 2015, skrevet af Gripen90
Vist: 2029 gange.

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
25-03-2015 00:57:00
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg stødte lige på dette program Glary Utilities, som gør meget af det samme som Ccleaner. Dog har den en meget mere aggressiv cleaner og registry cleaner funktioner og dertil er der den geniale lille menu, der hedder registry defrag, der decideret rydder op i pladsen i din registreringsdatabase. F.eks Ccleaner fandt 460MB plads der kunne gøres ledig - Glary fandt 1.66GB der kunne gøres ledig 😲
Den viser endda også din Windows Boot tid og viser forslag til at forbedre opstarten.
Det er en suverænt program at supplere Ccleaner med 🙂
http://www.glarysoft.com/
Nåh ja det er også på Dansk 🙂


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 25-03-2015 01:10:41.
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2015 04:14:48
Svar/Indlæg:
3661/82
Registry cleaners er tit noget hejs at bruge
maaden registry database er bygget op, medfoere at det ikke goer saa meget om der er en ubrugt entry elle en million. Det sloever ikke
tilgengaeld kan en slette entry der er i brug give en helvedes problemer.
saa hvis du ikke kender hvad slags entries der slettes vil jeg anbefale ikke at goere det. tit ser at alt for aggrasive resgistry cleaner sletter slette entries der er midlertidigt invalid men som vil blive valid senere. men sam sa nu er F#cked.


hvor ser du du hvor meget CCleaner fjerner i regbasen?
Jeg kan kun se hvor meget den fjern af filer


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 25-03-2015 04:17:09.


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 07:27:23
Svar/Indlæg:
2211/331
Det bedster at man kan få det på Zulu Sprog,der er 3 zululandsbyer hvor der er en deved at der er noget der hedder Internet. 😲


bobse48
 
Overclocker
Tilføjet:
25-03-2015 09:33:06
Svar/Indlæg:
210/18
Ccleaner og alle andre programmer er fuldstændig forbudt på alle mine kunders maskiner de giver alt for mange problemer og sletter entries der forsager problemer. Og kræver reinstall af Windows det har jeg prøvet 100 gange. Brug for Guds skyld ikke software til og holde maskinen ren.
Du kan alligevel ingen forskel mærke.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bobse48 d. 25-03-2015 09:33:54.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 10:53:15
Svar/Indlæg:
979/49
Jeg brugte CCcleaner i weekenden på min hjemme pc. Har førhen brugt CCcleaner hvor det har fungeret fremragende (2 år siden tror jeg) men nu, skal jeg da lige love for at den har lavet rav i det. Kørte bare alt med standard indstillinger og min PC er nu så skadet, at den skal formateres før jeg egentlig havde tænkt mig.

Hold jer langt væk fra disse utilities!!


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 11:05:59
Svar/Indlæg:
1881/22
CC cleaner kan nu sagtens bruges ...man skal bare holde øje med hvad den vil fjerne. Jeg bruger den hver gang AMD kommer nye drivers, da jeg tidligere har haft problemer med at der lå rester tilbage, som fuckede den nye driver.

Bare kør efter, at hvis du ikke er 100% sikker på at det entry den vil slette ikke bliver brugt, så lad lortet være.


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 11:42:36
Svar/Indlæg:
3577/353
Bruger adwcleaner det er klasse


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2015 11:56:04
Svar/Indlæg:
1351/206
#3&4 det lugter mere af fejl 40 ;)

Og at påstå at man ikke kan mærke det.... Hmm :/

Bruger det fast hver uge på 4 maskiner og hvis det tråden handler om er bedre så er det Win!


Guffi-Vp
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2015 12:01:35
Svar/Indlæg:
140/18
Har personlig selv brug CCcleaner i mange år også på kunders maskine og har aldrig oplevet det har ødelagt noget 🙂

og vi snakker flere 100 maskiner så tror ikke det er heldig


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 13:56:19
Svar/Indlæg:
3340/386
Har heller ikke oplevet fejl pga Ccleaner, dog ja, man skal holde øje med hvad man vælger at fjerne eller hvad settings står på.

Men som default settings er den ok , :yes:


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2015 14:47:02
Svar/Indlæg:
3661/82
#8 ccleaner file slettese eller regbase cleaner der er forskel.
fil slettelse er ikke sa galt.


anyway kigged pa gary og det eneste som umidelbart er forskel paa systme fil rensels og grunde til den store forskel e at gary sletter windows temporary patch install filer under C:\Windows\Installer\$PatchCache$\Managed

Gary's har ogsaa en hel del snake oil saasom en memory cleaner som vi alle idag burde vide at rent galskab

jeg foretraekker mit utilits slank og streamlined glary er for mig alt for bloated

Man Kan selve lave en batch file til at slette den extra folder


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2015 15:10:42
Svar/Indlæg:
3661/82
upps lige en update. regbase defrag lyder som en nice lille ting dog. ved ikke hvor meget det hjaelper med en ssd disk dog.

alle funktioner er individuelle .exe filer sa man har mulighed for at reelt set at bare beholde de funktioner men vil have og droppe faelles GUI'en


mit speorgmal gar paa en reelt irritation som cc cleaner har er at den cleaner ny fundet software siden sidst. hvilket er ret irritedne for an automatisk funktion.
jeg oensker ikke at nul stille mine setting i mine programmer bare for CCcleaner kan. og haaber glary;s ikke goer dette.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 25-03-2015 15:12:37.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 15:25:06
Svar/Indlæg:
979/49
#7 Det kan godt ske, men jeg syntes ikke sådan et program er det værd, hvis det ikke kan klare tingene automatisk, så kan jeg lige så godt selv gå ind i registreringsdatabasen og slette de linjer der giver mig problemer.
Dertil skal det da også siges at mine kollegaer heller ikke bruger det, da det ofte giver flere problemer end det gavner.

Så man skal vide 100% hvad det er man gør, ellers giver det flere problemer end det løser.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 18:34:13
Svar/Indlæg:
1334/15
CCleaner har jeg brugt før i tiden, men det ødelagde et par af mine købte programmer (husker ikke lige hvilke), så det gik jeg væk fra. Eneste probelm er derfor, at ccleaner ikke starter med, at oprette et gendannelsespunkt, så man kan fortryde handlingen/rensningen.

Nu bruger jeg Advanced Systemcare 8 Pro - samt Tuneup utillities - der i årevis ikke har lavet nogen problemer, samt hver gang jeg kører dem igennem - hvilket går ret hurtigt, får pc`en mærkbart på dupperne!!!.

De har forøvrigt begge gendannelsespunkt opretning, så man kan fortryde - hvis nu alligevel noget skulle drille...

Så jo da da - nogle programmer virker :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 25-03-2015 18:36:23.


Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 18:48:46
Svar/Indlæg:
1363/125
Altid godt med et alternativt så tak for det #0

Jeg har dog altid brugt C cleaner og har det "betalte" udgave, fungere pisse godt, specielt browser delen, har aldrig oplevet fejl eller man skulle lige Windows ind igen osv. så det kan kun være en fejl 40.

Men vil da se nærmere på det andet program. :D


Westvind
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 19:21:47
Svar/Indlæg:
227/16
Bruger også selv CC-Clearer, og har brugt det i mange år uden problemer nogensinde. Men altid en god idé at kigge indstillingerne igennem inden tryk på start.

Gode gamle Windows Regcleaner virker også stadig godt??


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 20:40:21
Svar/Indlæg:
1334/15
Tjaaa - egentligt er vi vel alle i programmernes vold, da vi ikke lige kan gennemskue om alle deres individuelle lovprisninger af produktet nu også står mål med den faktiske ydelse!!!.
/Kim


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
26-03-2015 04:10:22
Svar/Indlæg:
15982/637
Altså jeg har brugt Ccleaner på alle mine 5x PC'er siden det udkom og det har aldrig givet mig noget som helst problemer - ofte faktisk kun det modsatte og ordnet det.
Glary Utilities har jeg brugt i små 14dage inden jeg skrev dette og den har kun virket fortrinlig her.

Men ja hvis man ikke ved hvad man laver så kan man godt lave gid i den, men det kan man jo ved alt. F.eks HiJackThis er genial, men hvis man ikke ved hvad man laver kan man også virkelig lave seriøst rav i maskinen. Så ja brug det med omtanke og sund fornuft og hvis du ikke ved hvad en indstilling præcis laver eller betyder, så lad vær med at eksperimentere.

Til diskdefragmentering på HDDs bruger jeg også et 3parts program der er meget hurtigere end Windows eget sløve - ej nogen problemer i de seneste 8år.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 05:18:11
Svar/Indlæg:
3661/82
efter at have leget lidt mere med glary er jeg nu ganske positivt indstilelr over for det. det har nogle ret laekre smaa utilites/funktioner gemt i sig.

jeg ville bare oenske den ikke virkede so bloated til tider(alt for mangeting under et tag), samt at de ikke ville have deres "Ram optimering funktion"


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 26-03-2015 05:20:02.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2015 15:38:05
Svar/Indlæg:
1334/15
#19
Hmm.. ja ingen tvivl om, at man kan smadre sin pc, med de fleste dyberegående/avancerede programmer!. Det kræver dog altid, at man selv går ind og ændrer de standardiserede indstillinger, programmerne kommer med.

I mit tilfælde kørte jeg ikke mere igennem end startindstillingerne kom med, og derfor er der/var der en indbygget risiko for, at noget kan gå galt for en del brugere ud fra et almindeligt brugervenligt synspunkt

At du så ikke har haft samme problemer skyldes sandsynligvis, at du ikke har haft de programmer jeg har haft på min pc.

Når du skriver, at "man ikke ved, hvad man laver", er det desværre et faktum, at kun de få personer, der kender programmerne, kan bruge dem fulgt ud - hvilket vel også udelukker dig såvel som 99.9 % af de øvrige brugere herinde?.

Med andre ord har "nogle" programmer så sjældent brugte muligheder for bl.a. at ændre i databasen/styre filer etc., at man skal være mere end heldig for, at slippe for div. efterfølgende problemer hvis man lige vil småpille ved indstillingerne.

Så egentligt burde disse muligheder slet ikke være lagt ind i programmerne. Det er jo netop derfor, at mange pc reperatører ikke vil anerkende programmernes brugbarhed, da folk netop ikke kan holde nallerne væk fra dèt, de nu ikke kender til, med pc nedbrud til følge. Det er jo altid spændende med de "forbudte" knapper hehe.

Hvis der fulgte nogle advarselssystemer med de forskellige programmer, ville dette så også afholde en del mennesker fra, at bruge/købe dem, da de lyder "farlige" :)

Så det er med andre ord ikke programmerne der fejler noget - men en mangel på brugbarhed uden risiko overfor almene mennesker! 🙂

Til diskfragtmentering går jeg da ud fra, at det er et overordnet regnestykke baseret på, at flytte/samle flest filer for den for pc`en bedste/hurtigste fremtide arbejdshastighed?.

Betyder dette mon ikke også (ikke altid naturligvis), at hurtige defragmenteringsprogrammer overordnet er dårligere end langsomme?.

Nu har jeg så selv kun 2 stk. 3tb. HDère samt 4 stk. 2tb. HDère i mine 2 mest brugte pcère. De er hovedsageligt fyldte med musik og film samt billeder, så defragmentering betyder næsten intet her :)

Til det grove - har jeg selvf. SSDère, så der er jo ikke på tale :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2015 12:49:53
Svar/Indlæg:
3661/82
"Ram cleaneenr i glary util er ret dårlig lavet"

Lad os for en kort stund glemme det helt horrible snake oil det er at skubbe sine dage fra fysisk ram til pagefil paa disk. men saa derudover gør glary de ved at bruge ram op og tvinge system til at page ud.
Punkt1: det kan i sig slev give ram problemer for en kort stund
Punkt2: Windows har et indbygget kald for det samme som goer det meget hurtigere.




Omtom
 
Bruger
Tilføjet:
13-04-2015 16:33:17
Svar/Indlæg:
60/5
Tak for tippet :). Har også selv kørt med ccleaner, men har også oplevet at den kan lave ballade hvis man ik passer på. Har installeret overstående program og er rigtig tilfreds med det indtil videre :)