Hmm.. ja ingen tvivl om, at man kan smadre sin pc, med de fleste dyberegående/avancerede programmer!. Det kræver dog altid, at man selv går ind og ændrer de standardiserede indstillinger, programmerne kommer med.
I mit tilfælde kørte jeg ikke mere igennem end startindstillingerne kom med, og derfor er der/var der en indbygget risiko for, at noget kan gå galt for en del brugere ud fra et almindeligt brugervenligt synspunkt
At du så ikke har haft samme problemer skyldes sandsynligvis, at du ikke har haft de programmer jeg har haft på min pc.
Når du skriver, at "man ikke ved, hvad man laver", er det desværre et faktum, at kun de få personer, der kender programmerne, kan bruge dem fulgt ud - hvilket vel også udelukker dig såvel som 99.9 % af de øvrige brugere herinde?.
Med andre ord har "nogle" programmer så sjældent brugte muligheder for bl.a. at ændre i databasen/styre filer etc., at man skal være mere end heldig for, at slippe for div. efterfølgende problemer hvis man lige vil småpille ved indstillingerne.
Så egentligt burde disse muligheder slet ikke være lagt ind i programmerne. Det er jo netop derfor, at mange pc reperatører ikke vil anerkende programmernes brugbarhed, da folk netop ikke kan holde nallerne væk fra dèt, de nu ikke kender til, med pc nedbrud til følge. Det er jo altid spændende med de "forbudte" knapper hehe.
Hvis der fulgte nogle advarselssystemer med de forskellige programmer, ville dette så også afholde en del mennesker fra, at bruge/købe dem, da de lyder "farlige" :)
Så det er med andre ord ikke programmerne der fejler noget - men en mangel på brugbarhed uden risiko overfor almene mennesker! 🙂
Til diskfragtmentering går jeg da ud fra, at det er et overordnet regnestykke baseret på, at flytte/samle flest filer for den for pc`en bedste/hurtigste fremtide arbejdshastighed?.
Betyder dette mon ikke også (ikke altid naturligvis), at hurtige defragmenteringsprogrammer overordnet er dårligere end langsomme?.
Nu har jeg så selv kun 2 stk. 3tb. HDère samt 4 stk. 2tb. HDère i mine 2 mest brugte pcère. De er hovedsageligt fyldte med musik og film samt billeder, så defragmentering betyder næsten intet her :)
Til det grove - har jeg selvf. SSDère, så der er jo ikke på tale :)