Nu hvor jeg har fået job i Århus hvor jeg skal videre uddanne mig til Datatekniker mangler jeg et sted at bo. Jeg starter den 1/4 så det er meget snart 🙂 Jeg kommer fra en MEGET lille by uden for Vejle så jeg ved intet om Århus og hvor det er godt at bo når man skal studier 🙂
Derfor vil jeg spøger jer om i har nogen gode erfaringer med nogen steder til priser der heller ikke koster en arm hver gang 😢 for så holder jeg ikke særlig længe 😀
#1 Sidder også selv lige nu og kigger på boligportal 🙂 Men skal også finde noget til en pris hvor jeg kan på elevløn 😕 Så Centrum bliver nok ikke stedet 😛
#2 Mit arbejde ligger også tæt på Brabrand så vil se om jeg kan finde noget der ude tænker jeg 🙂 Men tak for tippet
Jeg er også lige flyttet til Aarhus, jeg bor midt nede i byen med 3 andre. Jeg giver 2100 med det hele. Så jeg vil anbefale dig evt. at flytte sammen med andre, hvis du også gerne vil bylivet, men ikke gider at betale for at komme hjem :)
Jeg er selv fra Århus, men har været nødt til at flytte til Horsens, fordi Århus er for dyr. Du kan købe en billig 1-værelses lejlighed. Med den lave rente vi har nu, er det billigere end at bo til leje.
Jeg flyttede til Århus fra Ringsted (2003-05) og der lejede vi en rimelig bilig 3 værelses i Fjældevænget. Det ligger i udkanten af Århus V og er tæt på en park / åbne marker (hvis man er til en løbetur), det er hurtigt at komme ned i byen (da det kører stejlt nedad, men hård at komme hjem) - det er tæt på Handelshøjskolen mfl.
Hvis man skal søge lejlighed i Aarhus, kan du starte med at sælge din sjæl til satan. Bum..
I sommers flyttede jeg til Aarhus. Kom selv fra en bette midtjysk by.
Her er mine tips og råd:
1. Fuck boligportalen. Drop det. Spild af penge. Du SKAL være blandt de første 10 som skriver, ellers er det et no go. Og hver annonce får i gennemsnit 150-200 ansøgninger. 2. Netværk, netværk, netværk! Den lejlighed, som jeg bor i nu, fik jeg igennem min kæreste' veninde kollega's veninde. Dog er denne lejlighed "kun" en fremleje. Men det er guld værd stadig! 3. Fuck boligportalen igen. 4. Tjek denne facebook gruppe: www.facebook.com/MinlejeboligA... - Der kommer ret ofte nogen som søger en ny roomie. Jeg vil HELT klart anbefale, at du flytter ind i et værelse til at starte med. 5. Gå straks til www.ungdomsboligaarhus.dk og opret dig!!! Du kan altid finde en der, hvis du ikke er kræsen. Skjoldhøjkolligiet er et ret skummelt sted, men billigt og nemt at få. Start evt med det. 6. Når først du er kommet til byen, bliver det meget nemmere. Så snart du kommer i kontakt med en udlejer, har du mulighed for at komme samme dag og se stedet. Det øger dine chancer markant! 7. Vær kreativ! Jeg lavede en kreativ annonce og smed på DBA, Facebook osv. Det gav en masse respons, og måtte takke nej til nogle tilbud. Måtte så også sætte en dusør, men det hjalp. (Var meget desperat til sidst) 8. At søge lejlighed i Aarhus, er næsten et fuldtids arbejde. 9. Drop tanken om at købe noget. Hul i fucking hovedet dem der bare køber en lejlighed, og ikke kender til byen. Lej først, Dernæst undersøg marked og find noget du kan lide. 10. Good luck 😎
Har selv boet til leje to sted i Århus siden 2007 og har nu købt lejlighed. Første fik jeg gennem privat udlejningsside, den anden gennem netværk. Nu har jeg købt en lejlighed i Langenæsområdet. Så det er dejligt. 🙂
Hvis du ellers har brug for nogle fif til byen så sig bare til :)