Hvad er jeres mening om popcorn time?

Diverse d.  25. marts. 2015, skrevet af Davir
Vist: 2167 gange.

Davir

Nørd
Tilføjet:
25-03-2015 23:20:58
Svar/Indlæg:
171/167
Hej der

En overskrift i avisen har delt facebook brugerne i 2 dele

Fordi den danske filmproducent frygter at de ikke vil overlevet

mange mener at de andre tjenester Netflix, HBO skulle ligger flere film og serier op

mens andrer mener at det er godt at dem der bruger dem fået nu bøde af den danske film producent

men hvad er jeres mening her

http://www.bt.dk/film-og-tv/da...
peterlmad

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2015 23:27:30
Svar/Indlæg:
981/138
Min mening omrking netflix er at det er lort ihvertfald.

Latterligt udvalg ikke noget som jeg personligt gider at smide monetter efter :)

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 01:10:18
Svar/Indlæg:
1881/22
Kan aldrig have ondt af nogen som bliver snuppet for at lave noget som man ved er strafbart.
Når jeg vælger at hente/streame en film frem at købe den, eller betale en officiel streaming tjeneste, tager jeg en oplyst og kalkuleret risiko. Man ved at der er en chance for at blive snuppet, og kan man ikke acceptere den risiko, skal man bare lade være.

Kan ikke se at den kan være længere.

Du kan være HELT sikker på, at havde Netflix ect muligheden for at ligge de helt nye film op på deres tjenester, så gjorde de det også. -at skyde på Netflix ect, er at skyde på de forkerte.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 26-03-2015 01:10:54.

kasper2

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 05:41:29
Svar/Indlæg:
996/49
Der er noget større udvalg på popcorn en der er på Netflix.
Det jo det der er problemet.
Der er jo ingen der henter musik længere. Netop fordi fx Spotify har mere eller mindre alt.
Hvis de streaming tjenester fik lov og udgive det på samme tid som det kommer i biografen.
Så var der ingen der gad det andet længere.

Davir

Nørd
Tilføjet:
26-03-2015 05:51:55
Svar/Indlæg:
171/167
Men er det ikke ulovlig det popcorn time gøre

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 07:05:20
Svar/Indlæg:
2897/83

Jo, derfor at advokater ifølge artiklen står i kø for at dele bøder ud.

Problemet er det samme som med torrents og andre ulovlige medie delings sites, netop at så længe de ulovlige sites tilbyde noget der er langt bedre end de lovlige alternativer, så er der ingen der gider at bruge de lovlige sites.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 26-03-2015 07:07:16.

superman

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 07:12:31
Svar/Indlæg:
894/91
Er det ikke ulovligt at hakke sig ind på ens ip adresse, for at se om man er bruger af popcorn time?

cellkill

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 07:48:43
Svar/Indlæg:
246/26
Har ikke prøvet Popcorn Time.

OG! Netflix og HBO. Kom nu med! Hvor er de nye Simpsons, American dad, Family Guy, The Blacklist. 😎

cellkill

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 08:11:03
Svar/Indlæg:
246/26
Læste lige dette.

http://goo.gl/eLbyHq

Danske advokater står klar: Nu falder bøderne over Popcorn Time-brugere

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 08:35:10
Svar/Indlæg:
6181/270
Udele bøder ligefrem? Dette kategoriseres som pengeafpresning og er kriminelt.
Det er kun politiet der må udele bøder.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 09:48:54
Svar/Indlæg:
2263/135
Personligt er det fint med Popcorn Time. Kan godt se det etiske og ulovlige i det. Men det kan måske få øjnene op hos de andre "udbydere" omkring deres pris og udvalg.

For hvis det gør så ondt på så kort tid, så må man håbe de kan gøre det bedre på sigt.

Men at dele bøder ud kommer de ikke langt med.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 10:09:51
Svar/Indlæg:
2343/272
Det er ironisk at det ulovlige alternativ fungerer bedre end det lovlige. Optimalt skulle man jo netop få et velfungerende og gennemført produkt når der betales.

loopdk

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 10:20:10
Svar/Indlæg:
1351/206
Advokater kan ikke uddele bøder, de kan lave forlig . .

Hvis I modtager et brev så brænd det!!! De fisker .
bevisførelsen og sagen er tæt på umulig. .

Det er ikke så længe siden de forsøgte noget lignende. ... Uden held

Jeg er jo gammel så har fået brev et par gange og også været i fælden til noget som hed connect15 for mange år siden...

Men de må gerne sende mere for jeg mangler optænding til brænde ovnen

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 11:11:17
Svar/Indlæg:
7765/230
Zentropa og danske filmproducenter...... Min bare røv, tror ikke der ligger danske film på popcorntime, har ikke set nogen og ser slet ikke danske film.... Så fuck jeres bøder...... :yes: 🤣 😴

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 11:28:10
Svar/Indlæg:
2959/206
Var det ikke denne som Anti Pirat Gruppen døde på?

Deres metoder til at finde folk var ikke rent faktisk lovlige. Måden hvorpå de fandt deres beviser var selv ulovlige, og kunne dermed ikke bruges i en retsag?

Der var aldrig en sag som de faktisk vandt.

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 12:14:39
Svar/Indlæg:
709/10
Fildelingstjenester er noget lort.

Kan vi komme ud over det, nej det kan vi ikke, men bøder for at overtræde kan blive så store, at de smadrer ens liv fremover, ikke bare bøden, men osse dommen.
Jeg mener vi skal sætte hårdt imod hårdt, da ophavsretten er værd at beskytte, ganske som andre rettigheder er.

Jer som bruger tjenesten, let jeres røv fra computerstolen og gå en tur i bio, ganske som os andre hvis I vil se de nye film, det betaler vi for, så hvorfor skulle I så ikke gøre det.
Gå efter brugerne, og slå så hårdt ned, at det får folk til at tænke sig om 2 gange. Det er fint at snyde men det er skidt at blive fanget, og så må man tage straffen.

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 12:25:03
Svar/Indlæg:
358/92
#15 :yes:

Telledk

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 12:46:14
Svar/Indlæg:
74/0
#15 Så du synes det er fair man skal betale 100,- for at se en film i biografen? Men man går sjældent alene i biografen så sammen med min kæreste ville det koste 200,-. Derudover skal man nok have en cola evt lidt slik. Det må man ikke tage med hjemmefra, i hvert fald ikke i min lokale biograf. så det er 100,- over i.

300,- har man brugt på at se en film. Som man 20 minutter inde i, finder ud af, er elendig.

Vi lever jo ikke i stenalderen. Måske det gamle koncept burde indse at verden er lidt anderledes end for 20 år siden. Ikke kun biograferne men også fjernsynskanalerne. 3+, tv2, viasat. Måske endda også filmselskaberne.

Hvis jeg kunne tage i biografen med min kæreste for 100 kroner måske 150 kroner, ville vi meget oftere tage i biografen. Det ville selvfølgelig også være lidt træls, så har man jo ikke hele salen for sig selv, da der ville være flere kunder.

Det skal også siges, at det jo ingen løsning er med de enorme bøder. Jeg kan slet ikke se pointen. Det er da meget bedre at give folk et alternativ, som er til at betale og som giver en hvis tilfredsstillelse.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Telledk d. 26-03-2015 12:47:29.

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 12:52:10
Svar/Indlæg:
358/92
#17 Grunden til de stigende priser i biffen, er jo netop fordi folk streamer de nyeste film gratis derhjemme.

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 13:18:46
Svar/Indlæg:
709/10

#15 Så du synes det er fair man skal betale 100,- for at se en film i biografen? Men man går sjældent alene i biografen så sammen med min kæreste ville det koste 200,-. Derudover skal man nok have en cola evt lidt slik. Det må man ikke tage med hjemmefra, i hvert fald ikke i min lokale biograf. så det er 100,- over i.

300,- har man brugt på at se en film. Som man 20 minutter inde i, finder ud af, er elendig.

Vi lever jo ikke i stenalderen. Måske det gamle koncept burde indse at verden er lidt anderledes end for 20 år siden. Ikke kun biograferne men også fjernsynskanalerne. 3+, tv2, viasat. Måske endda også filmselskaberne.

Hvis jeg kunne tage i biografen med min kæreste for 100 kroner måske 150 kroner, ville vi meget oftere tage i biografen. Det ville selvfølgelig også være lidt træls, så har man jo ikke hele salen for sig selv, da der ville være flere kunder.

Det skal også siges, at det jo ingen løsning er med de enorme bøder. Jeg kan slet ikke se pointen. Det er da meget bedre at give folk et alternativ, som er til at betale og som giver en hvis tilfredsstillelse.

Telledk skrev d. 26-03-2015 12:46:14

Dit resonnement holder ikke vand. Ja, jeg bruger gerne 300 på at tage konen med i bio og kunne vi bare holde den der, så er det sgu billigt sluppet.

Vi kan vel være enige om, det koster penge og lave film, mange penge, og jo flere som gør det, som du syntes er helt okay, jo dyrere bliver det for os, som egentlig overholder loven.
Det vil sige I skider os ned af nakken og får det til at blive dyrere for os, som egentlig overholder loven.

Jeg siger ikke, at du skal holde op, det må du helt selv om, men falder hammeren, så har/kan du kun placere skylden et sted og den falder lige ned i din egen baghave og rammer dig i hovedet, så må man tage skade for hjemgæld.

Har man skidt i nælderne, så må man osse være voksen nok til at tage straffen for det, det kan kun være din helt egen skyld, hverken samsundets,biograferne, filmskaberne....men din egen.

Telledk

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 13:20:39
Svar/Indlæg:
74/0
#18 Hvorfor kæmper de så ikke imod? Som det kører nu, lukker de jo en dag.
Jeg vil da hellere se en film i biografen, men de er nød til at være lidt konkurrencedygtige. Desuden synes jeg altid det har været dyrt at tage i biografen. Men før i tiden kunne de tillade sig, at tage de priser de tog. Fordi hvad var alternativet?

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 13:21:17
Svar/Indlæg:
7765/230

Fildelingstjenester er noget lort.

Kan vi komme ud over det, nej det kan vi ikke, men bøder for at overtræde kan blive så store, at de smadrer ens liv fremover, ikke bare bøden, men osse dommen.
Jeg mener vi skal sætte hårdt imod hårdt, da ophavsretten er værd at beskytte, ganske som andre rettigheder er.

Jer som bruger tjenesten, let jeres røv fra computerstolen og gå en tur i bio, ganske som os andre hvis I vil se de nye film, det betaler vi for, så hvorfor skulle I så ikke gøre det.
Gå efter brugerne, og slå så hårdt ned, at det får folk til at tænke sig om 2 gange. Det er fint at snyde men det er skidt at blive fanget, og så må man tage straffen.

Ebo skrev d. 26-03-2015 12:14:39

Først så er min straffeattest allerede lang som helvede, en evt. bøde betyder bare jeg endnu engang står i RKI... Fuck det - køber alligevel kun kontant.... 🤣

Har for lang tid siden lettet røven fra pc stolen, sidder skam i sofaen og nyder mine film på 55" skærm.... :yes:

Xoferif

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2015 13:31:20
Svar/Indlæg:
464/7
Streaming ftw.
Er filmen god, så bliver den også købt efterfølgende, da jeg går ind for at støtte dem der har lavet filmene. Jovidst, det er ulovligt, men hvem prøver ikke en bil før de køber den?

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 13:36:41
Svar/Indlæg:
709/10
Det hvor vi bor i det mørke Jylland, der har vi kun 1 biograf tilbage i byen. Den bliver drevet af en fond og en masse entusiaster for at holde det levende stadigvæk.
Der er 3D i den store sal, 3 andre sale, så egentlig mangler vi ikke rigtig noget. Folkene som styrer det til hverdag, får et symbolsk beløb, lige på størrelse med et kontanthjælp efter skat.
De bruger deres aftner og fritid for at vi kan få den mulighed for at gå en tur i biografen og få en oplevelse, som man ikke kan få selv på et 55" tv hjemme i stuen. Det betaler jeg sgu gerne 300 for incl. popcorn for selvom det kun varer 2-2½ time.
det er ikke fordi vi mangler tv hjemme, da vi har flere kanaler incl. 6 film kanaler, det er oplevelsen man betaler for, og åbentbart finder flere og flere folk ud af det igen.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 13:42:08
Svar/Indlæg:
7765/230
Ja så er en biograf oplevelse så også meget anderledes i det mørke Jylland end den er her i KBH...
Idioter der ikke kan holde kæft under filmen, folk der IKKE pisser af inden filmen starter og fandens til larm pga. af alt det lort folk skal pakke op under filmen.....
Nææææ film skal nydes hjemme i sofaen imo..... 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 26-03-2015 13:52:44.

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 13:45:41
Svar/Indlæg:
358/92
#21-22 Det er uheldigvis blevet sådan i Danmark, at man tænker på sig selv før andre.....

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 13:55:23
Svar/Indlæg:
7765/230

#21-22 Det er uheldigvis blevet sådan i Danmark, at man tænker på sig selv før andre.....

simsondegn skrev d. 26-03-2015 13:45:41

Sådan har det skam altid været..... Selv myndighederne anbefaler at man først og fremmest redder sig selv, da en død person ikke kan hjælpe andre.... 😛 🤣 🤣 🤣 🤣

Xoferif

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2015 14:44:44
Svar/Indlæg:
464/7
#25 så du prøvekøre ikke bilen før du køber den?... det burde du ellers gøre fremadrettet 😳

simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 15:12:27
Svar/Indlæg:
358/92
#27 Nu kan de to ting jo ikke sammenlignes.
Men vil du sammenligne, så prøv at høre nogle prostituerede om de vil gøre det gratis, hvis du ikke er tilfreds...

cellkill

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 15:16:18
Svar/Indlæg:
246/26
#28 Fik mig til at trække på smilebåndet!

Xoferif

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2015 16:42:45
Svar/Indlæg:
464/7
Nu det lige noget jeg gør i, men hvis det kommer dertil så skal jeg nok næste gang.

zubrowka01

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 16:56:15
Svar/Indlæg:
867/18
Det her er jo musikdeling om igen

- Gammel branche med gammeldags salgskanaler bliver overhalet af ny teknologi

- Brugerne tager den nye teknologi til sig, dels fordi det er meget nemmere, dels fordi prisen på varen ikke længere svarer til varens værdi (cd'er var dyre - ubetalelige med vores dages musikforbrug)

- Branche brokker sig og hyrer advokater i et forsøg på at blive i fortiden

- Branche indser den må oppe sig, og laver streamingtjenester hvor næsten alt indhold er tilgængeligt eet sted til en rimelig pris.

- Branche tjener penge igen

loopdk

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 16:58:59
Svar/Indlæg:
1351/206
Spot on!

Jeg sætter en cola på højkant til den første der kan vise et brev fra advokaten

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
26-03-2015 17:01:41
Svar/Indlæg:
4983/48
Problematikken er, og vil altid være at det er langt mere ulovligt at indhente folks personlige oplysninger som IP og hvad denne IP har tilgået, end at hente et par film ned fra nettet 😛

Så det er der intet nyt i denne gang heller.

Der er intet hold i deres trusler, og der er intet at komme efter for de ville aldrig kunne bære en sag i retten på baggrund at ulovligt indhentede oplysninger.

Dette gælder sågar selvom de ville bruge samme oplysninger til en politianmeldelse, den går bare ikke selvom politiet derefter kunne indhente disse informationer lovligt 😛

slaske6

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 17:38:52
Svar/Indlæg:
1571/39
tag den da over popcorn.se istedet 🙂
efter hvad jeg har forstået ser de lidt mildere på tingene i sverige end i dk
og en eller anden sted , så fuck da de advokater . de kan jo ikke plukke håret af en skaldet 😉
en ting mere hvem helvede gider se danske film ?????

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slaske6 d. 26-03-2015 17:40:04.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 17:41:06
Svar/Indlæg:
7765/230

og en eller anden sted , så fuck da de advokater . de kan jo ikke plukke håret af en skaldet 😉

slaske6 skrev d. 26-03-2015 17:38:52

Har den skam også over "se" .... 😳

slaske6

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 18:54:58
Svar/Indlæg:
1571/39

slaske6 skrev d. 26-03-2015 17:38:52

Har den skam også over "se" .... 😳

crankyrabbit skrev d. 26-03-2015 17:41:06

me2 også derfor hele miseren , rager mig en høstblomst 😛 😛 😛 😛

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 19:15:15
Svar/Indlæg:
3233/128
Nr en stor torrentside kommer med film i dvdkvalitet OG med danske undertekster hurtigere end markedet så er der noget galt.

Jeg går i biffen 1 gang om året nu. Vil hellere sidde hjemme og se en film på mit highend 55" tv med tilhørende lyd end at gå i biffen. VI har 35 minutter til biffen hvor jeg bor.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 20:17:52
Svar/Indlæg:
5224/222
Ville med glæde betale flere hundrede kroner om måneden for de film og serier jeg ser om måneden, men det får jeg ikke lov til med det lort der bliver udbudt her hjemme 😕

red_martians

Moderator
Tilføjet:
26-03-2015 22:54:12
Svar/Indlæg:
7881/1165
Gør ligesom spotify.
Gratis aboonement. 480linjers billede i 10hz. Med reklamer i 10min hvert 10min.
Betaling. 499kr/m. Én bruger. (det samme som yousee' store pakke) 1080linjer i 24hz.
Herefter 99kr/m per bruger.

Problemet er altså at en film koster betydeligt mere end et stykke musik.

Problemet er at de ting jeg disker op er realiteterne. Og det er der ikke mange der kan leve med.

Problemet er også at henter man noget Gratis "ulovlig" underminere man reelt sin egen økonomi. Uden penge i omløb bliver samfundet fattigere. Færre vil lave gode film, der bliver mindre at se.. og der er mindre chance for at man får lønforhøjelse næste gang, da dem der laver filmene ikke kan købe de vare som "du" ønsker at sælge. osv. osv. Alt i alt er der nogle der skal tjene pengene, og med tiden ender popcorn jo nok som napster.

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
27-03-2015 01:19:25
Svar/Indlæg:
709/10
IP adresser er fuldt lovlige og indhente selv uden kendelser, loven er en gummi paragraf.
Jeg har arbejdet med antiterror her i DK og udlandet i 12 år inden jeg gik på pension, og jeg kan love dig for, at jeg kunne hive alle de oplysninger om dig, som jeg overhovedet ville, osse uden du kan se noget som helst.
Jeg brugte det selv til at finde nye medarbejdere, som var interessante for os, sådan er det og sådan skal det være, så kan grundlov være grundlov, den er 60 år gammel og ude af trit med tiden.
PET er bundet lidt på hænder og fødder, men det er MET ikke sådan er det, så der kan man få næsten alt at vide om alle.
Jeg stoppede i 2011 i August, nærmere d. 20 og siden er det sket en stor udvikling, som ikke engang jeg kan fælge med i længere, men det er det alles bedste i sidste ende, sådan er det.

Telledk

Superbruger
Tilføjet:
27-03-2015 07:32:02
Svar/Indlæg:
74/0
#40 HVAD??? Er det til alles bedste at nogle folk kan følge med i alt hvad man laver?? Forstår slet ikke logikken.
Jeg har på ingen måde lyst til at leve i et overvågnings samfund.

Den terrorlovgivning som gør, at folk som dig, tidligere i hvert fald, kan få lov til de ting de gør, er jo fuldstændig ude af proportioner. Hvad er det for et latterligt samfund?

På ingen måde til alles bedste! Men jeg ved godt at der er nogle mennesker, som ikke kan se hvor vi er på vej hen. Mig en gåde. Men der er vel nogle mennesker som godt kan lide at føle at de har "magten", og er hævet over andre mennesker. Men selvfølgelig nemt at finde nye medarbejdere, man skal bare finde dem som er magtliderlige..

Har du læst Brave New World? En bog fra 1931, som ikke rammer helt ved siden af, hvorledes vores "smukke" samfund kommer til at se ud.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2015 17:46:14
Svar/Indlæg:
1334/15
"9

Øh hvorfor skulle det kun være politiet der må udgive bøder?

Samtlige -øv- instanser/firmaer der laver en aftale med politiet/justitsen om, at udskrive bøder - er herefter berettiget til dette!.

Har man måske aldrig hørt om P. vagter - de er jo ikke politiet :)

Og apropòs - så var det da godt, at jeg ikke fik afprøvet PopcornTime - da det ellers lå parat til brug :)

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2015 17:49:20
Svar/Indlæg:
1881/22
P-vagter udskriver ikke bøder, de udskriver afgifter 😉
...der er nogle juridiske forskelle på de to.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2015 17:54:28
Svar/Indlæg:
1334/15
#43 - ja det kan du da ha helt ret i :)

Bare ærgerligt at de begge har den samme konsekvens i vores tegnebøger 😀

Damm - jeg har haft mine kampe/udgifter med P vagter - og også vundet nogle, så dèt system er også langfra perfekt - og bliver det nok heller aldrig, da lige netop P afgifterne mere synes som en godbid for P vagterne end bøderne er for politiet?. :)

Bare min bett` mening..