Ikke flere standby/slumre/no signal problemer her hos mig

Grafikkort d.  26. marts. 2015, skrevet af Chrisp
Vist: 753 gange.

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 18:57:38
Svar/Indlæg:
617/52
Har siden Catalyst 12.5 kæmpet med skærm som gik i dvale uden grund, ville ikke vågne efter slumre og til tider slet ikke virke før reset af bundkortets BIOS...

Har læst "forum op og forum ned" uden at finde en løsning... indtil for nylig, hvor jeg faldt over et indlæg som beskrev vigtigheden af korrekt kabel til monitor...
Nu er det sådan at min PC faktisk virkede med drivere før Catalyst 12.5, så har ikke på noget tidspunkt skænket det en tanke at det kunne skyldes mit DVI kabel !

Skruede kablet ud og kikkede på det, kikkede på stikket i monitoren, og hva dælen tænkte jeg.. de er jo ikke ens stikkene..

http://en.wikipedia.org/wiki/F...

Jeg har i al den tid siden mine problemer opstod, brugt et DVI-D (single link) kabel, men monitoren er faktisk beregnet på at bruge et DVI-D (Dual Link) kabel... har erhvervet mig et sådant, og har ikke haft de mindste problemer med skærmen siden...

Så, har du lignende problemer, er det måske tid at lave et check på din monitor og dit kabel.. om de rent faktisk matcher..

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Chrisp d. 26-03-2015 19:05:13.
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 19:05:47
Svar/Indlæg:
3233/128
Nice du fik det løst :)

Ogås når man kører højopløste skærme skal der bedre kabler til....

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 19:17:07
Svar/Indlæg:
617/52
føler mig sgu helt til grin.. er jo efterhånden længe siden det begyndte... at jeg ikke har skænket det en tanke fatter jeg ikke, det var jo SÅ simpelt.. gosh :no:
nu her efter jeg har løst det, tænker jeg hvordan det er sket at kablet ikke er det rigtige.. har jeg fået forbyttet til LAN, måske glemt også at skifte kablet ved skifte af monitor eller har jeg fået et forkert med til monitoren i sin tid (tror nu mest på de 2 første muligheder)

Men bare det at der skulle gå så lang tid er sgu lige til at tude over når jeg tænker på de utallige recoverys, geninstalleringer og forsøg på diverse ændringer i opsætning jeg har gjort for at komme problemet til livs.. bu-fucking-hu altså.. 🤣 :no:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Chrisp d. 26-03-2015 19:18:04.

187man

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 19:31:02
Svar/Indlæg:
3340/386
Fedt du løste det og skrev svaret, andre med samme fejl, kan måske bruge din løsning :yes:

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2015 19:37:49
Svar/Indlæg:
2518/53
Det må godt nok have været noget af en tur du har været på, men som man siger så giver tiden alle svar eller får man bare grå hår?, he he.