Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2015 20:01:47
Svar/Indlæg:
486/37
Hej Folkens
Jeg kom ud for den særdeles ubehagelige oplevelse idag, at jeg blev idømt en bøde for at køre bil uden sikkerhedssele.
Jeg vil gerne starte med at slå 100% fast, at jeg havde min sele på. Jeg kører ALDRIG uden.
Bøden blev udstedt at 2 betjente i en civilvogn, min kollega i bilen "slap" for en bøde, da de ikke kunne se ham tydeligt nok. Han havde også sele på hele tiden.
Deres kamera var "desværre" slukket, ifølge politimandens udsagn, så de har ikke taget noget billede, jeg kan bruge som bevis.
Min kollega bakkede mig øjeblikkeligt op og har allerede tilbudt at vidne i retten, såfremt dette bliver aktuelt.
Min bekymring er, at så længe det er påstand imod påstand, så vil en betjents ord vel altid veje tungere end en civil person.
Det var ved højlys dag, relativt lav fart (byzone) og jeg havde en lys grå trøje på, hvor den sorte sikkerhedssele var tydelig at se. Dog åbenbart ikke for den stakkels betjent, der åbenbart trænger til at få tjekket sine øjne.
Jeg nægtede, selvfølgelig, at erklære mig skyldig, men nu sidder jeg i dilemmaet, skal jeg tage sagen i retten eller ej.
Hvis jeg har en ærlig chance for at blive frifundet, så gør jeg det prompte, men betyder det bare en ekstra udgift, så er min økonomi for stram til at jeg vil gøre det for princippets skyld.
Endeligt synes jeg det er en forbandet gang ævl, at man kan idømmes en bøde på en påstand. Troede at det her i Danmark hed sig at "Man er uskyldig indtil andet er bevist".
Nogen der har oplevet lignende eller har erhvervserfaring, som kan give nogle gode råd til hvorledes man slipper ud af sådan en situation ?
Og endelig - JEG ER USKYLDIG !!!!
mvh Anders