Jeg har fået anbefalet et msi Z97S Sli krait bundkort, desværre er der ikke optisk(lyd)udgang så jeg har kun de alm analoge udgange.
Min lille denon reciver har subwoofer udgang og og det har bundkortet også så lyden burde kunne gå direkte fra bundkortet til min suboowfer (om den har elsktronisk delefilter til fronterne og subwooferen som en surround reciver ved jeg ikke)
Hvordan for jeg bedst lyd (bas) ud af computeren.
subwooferen tilsluttet bundkortet i en 2.1 opsætning eller signalet til min reciver og så køre som jeg plejer med subwooferen tilslutte min reciver.
Kan selvfølgelig prøve mig frem, men tænkte lige jeg ville spørge imens jeg venter på at kan hente bundkortet
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 27-03-2015 11:24:07.
Jeg ville holde det hele til forstærkeren, men det er en fuldstændig subjektiv holdning fra min side af. men vil mene at du har nemmere ved at styre delefrekvenserne imellem dine fronter og din sub ved at bruge forstærkeren.
I og med at det er en aktiv subwoofer så sidder delefilteret som regel i subwooferen, men vil ikke udelukke at der nok også er noget kontrol over tingene i din forstærker.
Hvis det var mig der stod med samme valg som dig, så havde jeg helt sikkert valgt at smide et optisk kabel i røven af bundkortet til forstærkeren og derefter fra forstærker til højtalere.
Herved lader du forstærker sørge for digital-til-analog konvertering som den, alt andet lige, er bedre til end dit onboard lydkort er. 😎 😎
EDIT: Bare glem mit indlæg, havde lige overset der ikke var en optisk udgang på dit bundkort...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Maximus d. 27-03-2015 17:27:11.
Jeg ville købe en billig DAC med USB-tilslutning. Selv den billigste, vil være bedre end analoge udgange fra computeren.
Har den billige behringer uca 202, men den kan desvæære kun køre 16 bit og 48000mhz, skal have rmaet mit andet bundkort så der skal enten købes et andet bundkort eller noget billigt men effektivt til at forbedre lyden med, som kan gengive musikken i mindst 24bit og 96000hz.
Har ikke der vildeste anlæg men det lyder fornuftigt og derfor vil jeg ikke gør lyden dårligere med mp 3 og lave bit/sample rate derfor har jeg wimp hifi og køre med højest mulig bit/samplerate
#folkens Først og fremmest har han ikke en optisk ud på sin bundkort.. for det andet så er der vidst ingen grund til at investere i den store forkromede løsning når udstyret på sin vis ikke er større end det er.
Jeg holder fast i at det er bedst at smide en almindelig linjeudgang fra din computer til forstærkeren og så smide subben i forstærkeren.. :)
Køre med analogt kabel fra mit bundkort til min reciver og via den min subwoofer. Kan ikke køre 2.1 via bundkort og evt elektronisk delefiler
Jeg køre 24bit og 192000hz fordi jeg kan men også fordi jeg har faktisk noget 24 bit musik.
Hvis man høre noget tilfældig musik kan det være være svært at høre om det er mp3 (med mindre det er en meget dårlig mp3 kvalitet) og så f.eks flac (ukomprimeret) har af årsager jeg ikke kunne huske kørt med wimp hifi uden hifi aktiveret og der opdagede jeg det pga noget musik lød anderledes end jeg er vandt til (musik jeg kendte)at jeg ikke havde aktiveret hifi.
Man kan næsten samligne analogt signal med en pladespiller og digitalt med en cdafspiller.
Skal have rmaet mit asus rog bundkort og om jeg køber et andet ved jeg ikke kommer and på ydelsen på det jeg har
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 27-03-2015 22:33:31.
Du tilslutter en HDMI-Toslink (optisk) splitter på dit HDMI kabel du bruger til skærmen, via den splitter får du så HDMI ind og flere HDMI ud samt toslink ud som du så kører til din reciever.