Om en måneds tid afleverer jeg speciale på min HD i finansiel rådgivning. Efter to år med fuldtidsarbejde og studie ved siden af, skal det blive dejligt at få tid til andre ting igen, såsom lidt gaming 😉
Jeg regner derfor med at købe nyt gfx kort i løbet af i år, formentlig et GTX980 hvis det falder lidt i pris. Mit øvrige system kan ses i profilen.
Jeg er dog i tvivl om det vil være nødvendigt at skifte min nuværende Corsair 520W PSU ud til en kraftigere?
Jeg har prøvet at benytte en calculator (extreme), med resultatet: Minimum PSU Wattage: 392 W Recommended PSU Wattage: 442 W
Hvor meget kan man stole på dette, og ville I selv skifte PSU? Jeg tror aldrig jeg kommer til at køre SLI.
På forhånd tak 🙂
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Hanga d. 30-03-2015 21:07:09.
De mister lidt men det var et større problem før i tiden med de gamle modeller, i dag er de fleste så overbygget at de godt kan holde i mange år uden at miste noget.
Hvad sker der egentlig hvis man kører med for lille psu? Vil pc'en gå ud ved hård load, vil psu'en brænde af, eller hvad sker der?
Kommer helt an på hvor god den er og nogle andre faktorer.
Der kan ske det den bare slukker fordi den bliver belastet for hårdt eller den kan bare dø.
Hvis den dør så kan den godt tage mere end sig selv med. Det er meget sjældent det sker at den går i brand og/eller exploder jeg har kun set det ske en gang og det var også en el cheapo el junker PSU der sad i