Jeg har nu godt nok prøvet det, men jeg havde mit t&t nummer, som var blevet scannet, således man kunne se, at den var forsvundet mellem a - b. Dog kun èn gang ud af mange tusinde afsendelser.
Derfor er det så også utroligt uheldigt, at "0 så lige mister sit trackingnr, for lige den pakke der så forsvinder 😢
Forøvrigt har jeg så aldrig brudt mig om sikerheden ved bare selv at skulle ligge sine pakker ned i div. bure, der jo ofte nærmest står som "tagselv borde(bure), for langfingrede lømler. Herudover ser man jo heller ikke efterfølgende, om ens pakke (hvis den stadigvæk er i buret) bliver scannet ind/ud af personalet. Kan forøvrigt ikke lige huske, om det er personalet eller chaufføren, der scanner ud, da det jo burde være chaufføren, for ikke at samme (personale) skal gøre begge dele, og derfor kan snyde med en pakke ved slet ikke at gøre nogle af delene?..
Derfor er f.eks. Gporto afhængig af sikkerheden ved disse bure, da man godt nok står med et T&T nummer i hånden, men jo ikke kan bevise, at man rent faktisk efterfølgende har afleveret pakken i et bur!.
Dette ville jo være en fed ekstra indkomst, hvis man så bare kunne henvise til, at man har et T&T nummer, og derfor vil ha` erstatning for den "pakke" man kun har betalt f.eks. 39 kroner for med forsikring 😲
Nææ det bedste må stadigvæk være det, at man får en kvittering ved "kassen" og at pakken samtidig bliver synligt scannet som modtaget.
Så burde begge parter være sikre på, at kun efterfølgende langfingrede personer kan ha` taget pakken, og kan derefter langt nemmere blive opdaget, og stillet til ansvar :yes:
Desværre er det netop selvafleveringsproceduren, der gør Gporto så meget billigere - så den manglende sikkerhed må være op til Post danmark at få styr på :yes:
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af korsk d. 31-03-2015 15:31:02.