Mistet pakke i posten HJÆLP

Diverse d.  31. marts. 2015, skrevet af Nightfoxen
Vist: 1979 gange.

Nightfoxen

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2015 03:39:47
Svar/Indlæg:
31/7

Hej HWT, sendte min elskede bærbar til reperation pga en vandskade den 21 i denne måned, jeg var uheldig at komme ud for et uheld og miste track and trace kvitteringen... hvilket medførte at jeg ikke kunne spore pakken PÅ NOGEN SOM HELST MÅDE. utroligt postdanmark ikke engang kan spore pakken eller finde frem til track and trace nummeret når jeg kom ned med en kvitteringen på afsendelsen (dankort kvitteringen).

Ikke engang posthuset den er sendt fra, eller kundeservice / tlf / email kan hjælpe mig ...

Går ud fra jeg bare har mistet en bærbar til 8000..

Er der nogen der kender nogle lumske postmænd der har lange fingre, eller kender nogle postmænd der eventuelt arbejder på nogle pakkecentre som kan tjekke op på eller undersøge om de kan se noget i deres systemer?

alt hjælp er appreciated.. lige nu venter jeg bare på den ryger tilbage til mig, på retur...

Men må snart erkende den nok er stjålet.. jeg ved dog ikke hvorfor man ville stjæle en pakke hvor der står kolding data på, ergo den skal jo nok repareres og er broken..

- ZMOS.
EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 03:46:32
Svar/Indlæg:
4337/121
Forstår ikke helt hvorfor du tror nogen skulle have stjålet den? Har du kontaktet værkstedet og spurgt om de har modtaget den?

Nightfoxen

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2015 03:55:16
Svar/Indlæg:
31/7
Yep, de har slet ikke modtaget den, jeg forstår det heller ikke... det ville være umuligt at den er gået tabt i posten, det hele er meget underligt! - hvad gør man :o?

zubrowka01

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 09:37:21
Svar/Indlæg:
867/18
hvis pakken har været registreret i deres system, burde de kunne slå den op på afsender og modtager..

gammelgaard_mink

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 10:08:48
Svar/Indlæg:
979/49
Det med at miste ting i posten / Post Danmark er jo ikke nogen nyhed og absolut heller ikke uhørt.
Du kan ikke gøre så meget mig bekendt, andet end at tage kontakt til Post Danmark som du har gjort og forsøge at få dem til at spore din pakke. Prøv at tage fat i deres hotline i stedet for det lokale posthus.

loopdk

Superbruger
Tilføjet:
31-03-2015 10:30:02
Svar/Indlæg:
1351/206
du har vel en kvittering På pakke label ?

Problemet er at hvis du har sendt som alm pakke er du kun forsikret For 4200

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 10:30:37
Svar/Indlæg:
2131/173
I Post Danmarks forretningsbetingelser, skriver de at de ikke erstatter forsendelser hvis ikke afsenderen kan dokumentere at forsendelsen er indleveret, så det ser ikke godt ud..

Jeg plejer normalt at få en kvittering for indleveringen, på trods af sure miner fra de meget travle postmedarbejdere, der mener at mit track and trace må være rigeligt - det bliver vi aldrig enige om.

Men som zubrowka skriver - du burde kunne findes i systemet, såfremt forsendelsen på et eller andet tidspunkt er blevet registreret.

Lokalt smider vi pakkerne i et bur, dvs. vi får ikke automatisk kvitteringer, derfor er jeg blevet lidt pernitten med det firma og forlanger kvitt. for indleveringen hver gang.

Post Danmark mister vist kun omkring 20.000 forsendelser om året.
Tyve tusind...

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 12:55:54
Svar/Indlæg:
3385/80
#6 Desværre ja. Med det ville et T&T nummer ofte kunne bevise, i form af første scanning.

Jeg tager altid billede af de forsendelser hvor jeg ikke har T&T elektronisk, netop for at have det som sikkerhed.

Udsnit af forretningsbetingelserne:

"Erstatning for bortkomst, herunder helt eller delvist tab af indhold, eller beskadigelse kan maksimalt udgøre kr.4.800.

Hvis hele Postpakken er bortkommet, ydes foruden erstatning godtgørelse for pakkens forsendelsespris inkl. tillæg for eventuelle serviceydelser. Det samme gælder, når en Postpakke er blevet beskadiget eller dens indhold helt eller delvis er gået tabt, og dette har givet anledning til, at den må tilbagesendes. Post Danmark yder kun erstatning og godtgørelse, hvis det kan bevises, at forsendelsen er indleveret til Post Danmark."

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 13:40:11
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. det var da en - øv situation - du der er kommet i 😢

Med mindre en eller anden stresset medarbejder skulle ha` sat pakken til side, og glemt den, tror jeg desværre ikke, at du ser pakken igen.

Der skal jo ha` været en scanning af pakken, før medarbejderne kan finde T&T nummeret i systemet. Et træk på et dankort er ikke nok til dette :)

But god luck 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af korsk d. 31-03-2015 13:47:14.

animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 14:49:29
Svar/Indlæg:
908/160
Ingen arme ingen småkager

Ingen kvittering - ingen erstatning.

Så sorry to say , pas bedre på TT/kvitteringer i fremtiden.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
31-03-2015 15:01:15
Svar/Indlæg:
5363/442
Vil så sige at jeg aldrig har oplevet, at en forsendelse ikke er kommet frem til modtager - og jeg har efterhånden sendt ret mange pakker gennem tiden..

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 15:10:24
Svar/Indlæg:
1334/15

Jeg har nu godt nok prøvet det, men jeg havde mit t&t nummer, som var blevet scannet, således man kunne se, at den var forsvundet mellem a - b. Dog kun èn gang ud af mange tusinde afsendelser.

Derfor er det så også utroligt uheldigt, at "0 så lige mister sit trackingnr, for lige den pakke der så forsvinder 😢

Forøvrigt har jeg så aldrig brudt mig om sikerheden ved bare selv at skulle ligge sine pakker ned i div. bure, der jo ofte nærmest står som "tagselv borde(bure), for langfingrede lømler. Herudover ser man jo heller ikke efterfølgende, om ens pakke (hvis den stadigvæk er i buret) bliver scannet ind/ud af personalet. Kan forøvrigt ikke lige huske, om det er personalet eller chaufføren, der scanner ud, da det jo burde være chaufføren, for ikke at samme (personale) skal gøre begge dele, og derfor kan snyde med en pakke ved slet ikke at gøre nogle af delene?..

Derfor er f.eks. Gporto afhængig af sikkerheden ved disse bure, da man godt nok står med et T&T nummer i hånden, men jo ikke kan bevise, at man rent faktisk efterfølgende har afleveret pakken i et bur!.

Dette ville jo være en fed ekstra indkomst, hvis man så bare kunne henvise til, at man har et T&T nummer, og derfor vil ha` erstatning for den "pakke" man kun har betalt f.eks. 39 kroner for med forsikring 😲

Nææ det bedste må stadigvæk være det, at man får en kvittering ved "kassen" og at pakken samtidig bliver synligt scannet som modtaget.

Så burde begge parter være sikre på, at kun efterfølgende langfingrede personer kan ha` taget pakken, og kan derefter langt nemmere blive opdaget, og stillet til ansvar :yes:

Desværre er det netop selvafleveringsproceduren, der gør Gporto så meget billigere - så den manglende sikkerhed må være op til Post danmark at få styr på :yes:

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af korsk d. 31-03-2015 15:31:02.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 15:47:35
Svar/Indlæg:
1334/15
#6 - Post Danmark mister vist kun omkring 20.000 forsendelser om året.
Tyve tusind...

Jeg kan forsikre dig for, at uanset antallet er dette, så er en meget stor del af erstatningerne udbetalt til folk, der netop misbruger Post danmarks sikkerhedshuller :yes:

Og tillæg til #11 - sikkerheden bliver først (næsten) umulig, hvis flere postansatte/chauffører samarbejder om de gratis "gaver".

Eksempel: En postmand/kvinde med dårlig økonomi i indleveringen kender/samarbejder med en afhentende chauffør.

Medarbejderen scanner ikke nogle pakker (en gang imellem), og chaufføren scanner heller ikke disse pakker, men lægger dem pænt tilside, for senere på sin kørsel mod sorteringscenteret lige smider dem af et egnet sted for senere afhentning under mere trygge forhold (udenfor arbejdstid)

Og ja ja - jeg har sku nok arbejdet (bl.a.) med sikkerhed i for mange år hehe.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 16:12:20
Svar/Indlæg:
2131/173
Du vrøvler som sædvanligt.
Forsendelser uden dokumentation bliver ikke erstattet.
Så de huller du vrøvler om, findes udelukkende i dit hovede.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 16:42:50
Svar/Indlæg:
1334/15
#13 Comikker!.

Hvis det var èn til mig, så bedes du fremover følge "protokollen" herinde samt på alle andre sites, ved at nævne de indlæg ved navn du nu i din alsidige visdom skulle være uenige i!.

Og hvor har jeg så skrevet, at forsendelser uden dokumentation bliver erstattet?. Klager er generelt altid en enkeltstående sag, der derfor individuelt skal behandles - faktisk også helt uden n ogen som helst form for dokumentation.

Dette skyldes, at svindlere/tyveknægte altid er på forkant med alle de nævnte sikkerhedsmæssige huller, og hvis tendensen skulle vise, at der bliver klaget ekstra meget over, at der mangler pakker fra et vist område - OGSÅ UDEN NOGEN FORM FOR DOKUMENTATION - ja så danner der sig et billede af, at noget er galt!. OG hvis dette viser sig at være rigtigt, kan det selvf. godt ende med, at man får erstattet sine pakker.

Derudover bør du ikke genere nogen bare pga. din egen gentagne uvidenhed på utallige områder, da dette jo kun sætter dig et konstant dårligere lys.

Hvis du ikke har fulgt med i mine senere indlæg på andre tråde, kan jeg så repetere, at jeg i 22 år har været arbejdsleder i Post danmark med fingeren på pulsen, og nok kender en hel del mere til firmaets interne forhold endsige hvordan evt. klagesager bliver vurderet/erstattet. Selv om det er nogle år siden, er ting som sikkerhedstiltag en evindelig arbejdsopgave ud fra erfaring/viden.

Så mon ikke du bare burde pakke sammen, og tage ud og få noget luft, så vi andre kan debattere uden din negative personlige tilgang overfor alle de indlæg du ikke fatter en brik af :yes: 🤣 🤣

Nightfoxen

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2015 17:05:26
Svar/Indlæg:
31/7
Korsk, jeg bliver meget interesseret i at du siger du har arbejdet hos postdanmark, går ud fra du har nogle kontakter? :)

Jeg har selve kreditkort kvitteringen fra posthuset hvor den er afsendt og medarbejderne på posthuset ved godt den er væk.

Samt at den aldrig er kommet til modtager - hvilket modtager også kan bekræfte.. hvad kan jeg gøre? håber virkeligt du kan hjælpe korsk! :(

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 17:35:45
Svar/Indlæg:
1334/15
#15 :)

Desværre har jeg ikke længere de nødvendige kontakter som skrevet i PM, men vil holde ørerne åbne for evt. løsninger 🙂

Men så lige :)

Hvordan foregik lige den transaktion ved "kassen"?. Købte du bare en pakkeportoseddel - satte den selv på, og smed den selv i et af burene? Gik herefter hjem og mistede T&T kvitteringen?

Jeg formoder så, at postarbejderen i forbindelse med transaktionen ikke scannede pakken?.

Bare for lige at være sikker på tingenes gang 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af korsk d. 31-03-2015 17:47:36.

Nightfoxen

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2015 17:44:44
Svar/Indlæg:
31/7
Altså, hvad kan man antage hvis den ikke er modtaget af modtager efter 10 dage? og ikke er røget retur, hvor lang tid ligger pakker og roder før de ryger tilbage til afsender?

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
31-03-2015 18:07:13
Svar/Indlæg:
4983/48

Optil 14 eller 21 dage, men uanset hvad jeg da bare rendt dem på dørene der hvor du har indleveret pakken.

De kan nemt finde en forsendelse udfra enten modtager eller afsenderen, så længe den er scannet ind, bare et eller andet sted i system´et, og er den slet ikke scannet ind, ja så ligger den dernede endnu, de sender ingen privat-pakker ud uden korrekt porto påført.

Og korsk, kort nu dit lort ned til det nødvendige ikke mester 😛 De der romaner med 90% ligegyldigt indhold, er ret urelevante ifh til en tråds overskuelighed...

Hvis du gerne vil snakke for din syge moster herinde, så find da en tråd hvor opretter realt ikke søger hjælp 😛

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 18:10:49
Svar/Indlæg:
1334/15
#17 🙂

Ja jeg bliver ved, som du kan se, da uanset hvad der kommer frem her, vil evt. oplysninger muligvis kunne hive andre oplysninger/erfaringer frem, der muligvis kunne være til hjælp for dig :)

Såå efter 10 dg. burde du ha` fået en fejlafleveret/tilsidesat pakke tilbage - beklager - men ting tager jo tid :)

Ogg - har Postens kundeservice fået alle oplysningerne?. Postvæsenet har ofte en Task Force gruppe kørende, der ligesom visse bankers "Fraud departments" (dog mobilt omrejsende i hele landet), tager sig af nogle sager, der jo så som regel skal være videresendt af en kundeservicemedarbejder 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 31-03-2015 18:11:43.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 18:14:35
Svar/Indlæg:
1334/15
#18 - Det vrøvl kan jeg ikke bruge til noget som helst. Hvis du vil argumentere noget som helst, må du først lære, at gøre det på en ordentlig måde - NOT

Modsig mine udtalelser ordentligt - eller hold dig væk fra ordentlige mennesker konversering/debatter!.

Det er jo heller ikke første gang du kører samme slags dårligt opdragne vrøvl, så måske vi kan håbe på, at det bliver dit sidste?.

Oggg funni head - hvis ikke dette er en tråd hvor opretter NETOP søger hjælp - så se dog på OVERSKRIFTEN 🤣 🤣

Så prøv nu lige at holde dig fra påskesnapsen på forhånd, og følg bare en anelse med - NOT?

Og hermed siger jeg pænt tak til "0` pæne tilgang og svar på tråden. Desværre har jeg efterhånden den erfaring, at når hele 2 lavkompetente dumpapper i samme tråd begynder at blive personligt angribende uden anden grund end jalousi/dumhed/uvidenhed/og almen behov for hævnagt fra tidligere tråde - vil en fortsættelse fra min sife kun eskalere dette frem for, i sitets ånd, at afhjælpe trådopretters behov for hjælp...

Igen et brutalt eksempel på, at pc nørderi kan skade nogles hjerner socialt langt mere end andres 😩 🤣 😲

#0 - Fortsat god luck - også med klaphattene :yes:

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af korsk d. 31-03-2015 18:23:04.

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
31-03-2015 18:30:32
Svar/Indlæg:
1767/90
Al mudderkastning osv osv stopper her ellers bliver tråden låst eller deaktiveret!

God påske..

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 19:14:40
Svar/Indlæg:
1334/15
#21 - tak er kun et fattigt svar 🙂

Og #16 - kan du svare på dette, uden det behøver, at lyde som spørgsmål fra "Columbo" - den suveræne etøjede mand, der helt køligt gennemskuer selv den mest durkdrevne/udspekulerede bandit/morder 😀

Og NEJ - jeg sammenligner ikke mig selv med ham hehe...

# Jeg kom nemlig i tanke om 1 - muligvis 2 personer, der muligvis kan lette problematikken - men det er lidt tys tys 😳

Mvh. Kim

Nightfoxen

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2015 20:24:01
Svar/Indlæg:
31/7
Jamen vil da utroligt gerne have min pakke igen og sende den til modtager igen..

Hvad gør man så kim, eg ved hvor den er sendt fra, hvem der skal ha den osv , tidspunkt , dato , osv :)

Nightfoxen

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2015 20:27:52
Svar/Indlæg:
31/7
Altså ham der hentede buret ved postkontoret samme dag må vel ha checked den ud osv? Er det virkeligt så kryptisk og hemmeligt det system?

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 20:36:20
Svar/Indlæg:
1334/15
#23 :)

Du kan scanne de oplysninger du måtte ligge inde med (alle sammen)!.

Kontakt mig over pm igen, så du kan sende mig do.- til min email.

Jeg vil så prøve at kontakte folk på rette pladser, hvis de da stadigvæk sidder på samme pind efter de forløbne år :)

Men ingen garantier kan naturligvis stilles, da jeg selv står i den situation, at det er "meget gamle bekendte" der sad på "de udøvende "magt" stole" :Og husk nu hele proceduren fra A til Z (å) hehe.

Men hvo intet vover - intet vinder 🙂

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 21:34:13
Svar/Indlæg:
1334/15
"24 - når en kunde selv smider en pakke i et bur, vil der først blive scannet på et tidspunkt kort før buret bliver afhentet af en chauffør - eller når buret er ved, at være fyldt!. Nødvendigvis må denne første scanning blive foretaget af en fra posthuspersonalet, da pakkerne jo ellers ikke vil blive registreret som aflevered på postkontoret.

Om så pakkerne også herefter bliver scannet ud af enten posthuspersonalet/chaufføren eller begge, skal jeg så jævnfør tidligere indlæg ikke kunne sige, da jeg ikke har stået, og kontrolleret dette efter min afgang fra firmaet.

Og - ja - sikkerhed skal jo være kryptisk og hemmeligt :yes: 🙂

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
01-04-2015 07:02:23
Svar/Indlæg:
1767/90
Men men, da jeg arbejdede hos en købmand havde vi også posthus, hvilket jeg kommer til at tænke på noget, en pakke label har 3 sider, 1 til pakken 1 til kunden 1 Hvem har den sidste så?

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Anonym202187141154 d. 01-04-2015 07:03:32.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2015 13:55:47
Svar/Indlæg:
2131/173
14

Du ejer ikke sitet, så slap nu af med de hjemmelavede forumregler.
Dine fristile kan jeg ikke bruge til en skid, og din attitude er totalt latterlig.
I de fleste tilfælde hvor du kommer væltende med dine roman-kommentarer, hjælper det ikke brugeren en dyt.
Så skru ned for charmen, smarte.

27
Det har posthuset/købmanden vel?
Aner det ikke.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
02-04-2015 16:09:40
Svar/Indlæg:
4983/48

First up, du svare endnu engang fuldstændigt ved siden af det jeg rent faktisk skriver, men det er jo intet nyt, du lytter overhovedet ikke når du skriver dine romaner, det ved vi jo godt herinde 😲

Og hvad er det lige du vil debatter ? Postdks regler eller hvad ? giver da ikke mening at vi skal diskutere Postdk regler i mandens tråd her ? xD

Det gavner ikke forum eller brugerne at du har givet din ustoppelige lyst til at diskutere frit løb og irettesætter alle, alle steder hvor du deltager 😛

But hey, troll on right ? xD