Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2015 19:09:42
Svar/Indlæg:
1300/30
Har her til aften fået en sms fra én der henvender sig til ang et ur jeg har til salg på dba. Hans første sms er på dansk, hvor han spørger om den stadig er til salg, dog med lidt stavefejl. Han beder mig om at svare tilbage på en hotmail med et dansk klingende navn, men denne gang skriver han gebrokken engelsk.
Jeg er selvfølgelig straks meget mistænkelig men han skriver at jeg bare skal smide ham en money request på paypal, men beder mig først om mit navn, mail og mit mobilnr.
Tænker lidt over det og spørger ham så om jeg ikke bare kan sende en request til ham før jeg udleverer mit info, hvorefter han svarer at jeg bare skal sende en request til den mail han skriver fra i Paypal.
Jeg går ind på paypal.com, og straks får jeg en besked fra mit kaspersky om at et phishing link er blokeret!?!?.. Jeg nåede dog ikke at logge ind!
Skal jeg være nervøs og mistænksom her eller hvad? Vil helst ikke give ham noget info overhovedet hvis han jo ikke er legit.
Beklager hvis jeg er lidt uvidende her, men har aldrig lavet en privathandel med paypal før, og kan han overhovedet stille noget op med mit navn, mail og mobilnr med paypal hvis han er hacker?
Vil allerhelst bare droppe det, men er squ også en skam hvis han er legit