Ny Bruger
Tilføjet:
03-04-2015 13:34:43
Svar/Indlæg:
3/1
Hejse har brug for nogle kloge hoveder til at hjælpe...!
Har nu igennem længere tid forsøgt mig med noget wake on lan opsætning, har haft ikke mindre end 2 forskellige internet udbydere, som ikke har været i stand til at hjælpe.. Mit problem består i at jeg sagtens kan bruge det så længe jeg er på eget netværk, kan kort tid efter at pc er i dvale/slumre også godt vække den ude fra eget netværk, men det får hurtigt ende.. Har læst og Googlet længe nu og må smide håndklædet i ringen og ty til hjælp..-;)
Mit setup er pt:
Fiberforbindelse fra bredbåndnord med Router icotera igw3000
Thinkpad t500 med energy Star installeret..
Bruger app iwol fra iphone 4s til at sende magic packets
Dette har jeg gjort:
I app iwol er indtastet Mac-adr. For lan kortet fra t500 som skal vækkes, min ip adresse (fundet fra min ip. dk) og jeg her brugt port 9...
Min t500 har ip adr. 192.168 .1.250 jeg har portforwarded port 9 til denne adr. Inde i igw3000
Jeg har været inde på lankortet Intel(r) 82567lm gigabit network connetion og under strømstyring har jeg sat flueben i tillad at computeren slukker enhed for at spare strøm, sat flueben i tillad enhed at vække computeren, sat flueben i tillad kun en magisk pakke vækker computeren. Under avanceret har jeg sat wake on settings til wake on magic packet..
Her også inde i icotera under netværk/ip set at man under dhcp kan se dynamic leases her har jeg valgt 192.168.1.250 og trykket på make static og den vises nu under static leases med både ip adr. Og Mac-adr. For netværks-kortet. Mener nu selv at icotera burde kunne huske/finde computeren som går i dvale også efter der er gået et stykke tid eller er jeg helt forkert på den..?
Har været ved at prøve noget med broardcasting hvor man sætter 255 efter ip adr. På den pc man vil vække men det er som om at icotera ikke tillader dette.. ?
Håber virkelig der er en som kan hjælpe, da det snart ender i skilsmisse hvis jeg bruger mere tid på dette..-;)