Wake on wan driller

Diverse d.  03. april. 2015, skrevet af Thombrix
Vist: 1257 gange.

Thombrix

Ny Bruger
Tilføjet:
03-04-2015 13:34:43
Svar/Indlæg:
3/1
Hejse har brug for nogle kloge hoveder til at hjælpe...!
Har nu igennem længere tid forsøgt mig med noget wake on lan opsætning, har haft ikke mindre end 2 forskellige internet udbydere, som ikke har været i stand til at hjælpe.. Mit problem består i at jeg sagtens kan bruge det så længe jeg er på eget netværk, kan kort tid efter at pc er i dvale/slumre også godt vække den ude fra eget netværk, men det får hurtigt ende.. Har læst og Googlet længe nu og må smide håndklædet i ringen og ty til hjælp..-;)
Mit setup er pt:
Fiberforbindelse fra bredbåndnord med Router icotera igw3000
Thinkpad t500 med energy Star installeret..
Bruger app iwol fra iphone 4s til at sende magic packets

Dette har jeg gjort:
I app iwol er indtastet Mac-adr. For lan kortet fra t500 som skal vækkes, min ip adresse (fundet fra min ip. dk) og jeg her brugt port 9...
Min t500 har ip adr. 192.168 .1.250 jeg har portforwarded port 9 til denne adr. Inde i igw3000
Jeg har været inde på lankortet Intel(r) 82567lm gigabit network connetion og under strømstyring har jeg sat flueben i tillad at computeren slukker enhed for at spare strøm, sat flueben i tillad enhed at vække computeren, sat flueben i tillad kun en magisk pakke vækker computeren. Under avanceret har jeg sat wake on settings til wake on magic packet..
Her også inde i icotera under netværk/ip set at man under dhcp kan se dynamic leases her har jeg valgt 192.168.1.250 og trykket på make static og den vises nu under static leases med både ip adr. Og Mac-adr. For netværks-kortet. Mener nu selv at icotera burde kunne huske/finde computeren som går i dvale også efter der er gået et stykke tid eller er jeg helt forkert på den..?
Har været ved at prøve noget med broardcasting hvor man sætter 255 efter ip adr. På den pc man vil vække men det er som om at icotera ikke tillader dette.. ?
Håber virkelig der er en som kan hjælpe, da det snart ender i skilsmisse hvis jeg bruger mere tid på dette..-;)
Klump

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2015 14:30:49
Svar/Indlæg:
447/2
Problemet er meget enkelt:

Enten understøtter din Router ikke WOL via WAN eller også er det ikke slået til :)

Thombrix

Ny Bruger
Tilføjet:
03-04-2015 14:40:01
Svar/Indlæg:
3/1
Hvis det er tilfældet, kan jeg så smide en router mere på som understøtter wake on wan, kan jo ikke bare fjerne bredbåndnords da det jo er fiber der kommer ind i huset..?

Klump

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2015 15:19:51
Svar/Indlæg:
447/2
Altså, Langt de fleste Fiberinstallationer kommer bare med en Fiber boks.

dvs:

Fiber ud fra vejen > ind til fiberboks > og derefter kan man tilslutte et lankabel til selveboksen.

Hvis det også er tilfældet i din situation, så burde du kunne tilslutte hvad som helst og undvære deres fiberboks.

Det ændre sig sikkert hvis du samtidig også har TV igennem udbyder. Så er det rigtigt nok, at du ikke kan undvære deres boks. Men mon ikke den kan sættes op til Bridge Mode. Således at den agere modem og man så bare tilslutter den til ens indkøbte router via WAN porten :)

Thombrix

Ny Bruger
Tilføjet:
03-04-2015 15:42:26
Svar/Indlæg:
3/1
Det eneste jeg ved er at kablet kommer ind i huset og går direkte i icotera igw3000 hvilket er en enhed med trådløs wifi i, altså fiber og router i en, har ikke den fjerneste ide om hvordan jeg skulle kunne springe denne over... I hvert fald ikke uden at der skal monteres en ny boks der er forberedt til fiber og med lan porte ud igen, har brug for min. 4 lan porte..

Sven

Superbruger
Tilføjet:
03-04-2015 15:53:44
Svar/Indlæg:
3661/82
Hvordan har du sat dit wol op hvis det kun er paa magic packet er dette en pakker der broadcastes og ikke routebar.

Du kan evt se om du har eller kan sawttw det op til erhvert acces. Mrn det goer den maskine ogsaa starter op hvis du started en anden pc paa som har et mappet drev
til sovemaskinen

Need5

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2015 09:45:33
Svar/Indlæg:
30/0
du skal fjerne flueben i tillad at computeren slukker denne enhed for at spare strøm

Thombrix

Ny Bruger
Tilføjet:
04-04-2015 10:57:02
Svar/Indlæg:
3/1
Need5 det hjælper i hvert fald ikke at fjerne dette flueben, for så ser det ud til at netkortet står uden spænding og ikke er klar til at modtage magic packet...

Sven Bent jeg er ikke helt med på hvad du mener og du kan læse mit setup i starten af denne tråd..?
Andre der har nogle guldkorn eller kan bekræfte det klump skrev ang. At min router ikke understøtter wake on wan..???

Sven

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2015 17:07:17
Svar/Indlæg:
3661/82
nej det kan fint vaere der.

#& som standrd netvarks protcol politik understoters WoL ikke over internetet da WoL er broadcast pakke.
det e basic set blot en broadcast pakke med mac adresse pa den sovende pc.. Dette er naturlgivis fordi din sovende maskine ikke har en ip paa netkortet da den er slukket.
Broadcast pakker er ikke routbare dvs de ville ikke rejse gennem en router og ikke fra netvaerk til netvaerk

eftersom remote start osv blev populart senere har vise router en special understoettelse til at omgaa denne regel det skal din router have foer det vil lykkes

Alternativ kan du saette dit netkort til at starrte op ved enhvert aktivitet. sa fjern du fluebennet i "vaek ku op med magic pakke"
me ndet har dne bagdel at enhvert pc der pinger din slovende pc vaekker den.
eftersom naarwindows starte op lige gar ud og checker om netvaerksdrev er tilgaenlig vil det vaekke din sovende pc hvis en pc har den sovendes pc delte folder mappet som et drev.

Jeg kan ikke give dig en konkret loesning da jeg ikke kender din router, software, eller selv har rodet med WoL over internet. sa jeg kan kun gengive facts omkring protocol politik osv og give den alternativ loesning at saette pc til at vaekkes paa enhvert indkommende pakke og ikke kun magic pakke.