WSUS server fremlæggelse

Software d.  06. april. 2015, skrevet af eborn
Vist: 495 gange.

eborn

Ny Bruger
Tilføjet:
06-04-2015 18:13:03
Svar/Indlæg:
0/1
Hej. Jeg skal snart til eksamen og vil fremlægge om WSUS server, det er jo i sig selv et ret snævert emne synes jeg. Hvad kunne jeg vælge at gå i dybden med for at få lidt ekstra plus point? Der er upstream, downstream servers, grupper osv, men hvad ville kunne give mere kød på?
gammelgaard_mink

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2015 22:10:18
Svar/Indlæg:
979/49
WSUS opdatering baseret på hvilken gruppe computeren er medlem af i Active Directory. Forklare om sammenhængen mellem Active Directory og opdateringer, hvor du så på den måde liiiiige for noget sneget ind omkring Group Policy.
Lyder som IT-Supporter, derfor SKAL du have noget om Group Policy med.

187man

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2015 14:04:31
Svar/Indlæg:
3340/386
En af fordelene kan være:
Wsus henter opdateringer (alle dem der er afkrydset) og levere dem til de klient pc der med i gpo´en.
Derved kan klienterne spare ekstern datatrafik ved at hente dem via wsus serveren, som sikker køre på hurtigt netværk 100Mb/1Gb netværk.

Springer

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2015 14:53:50
Svar/Indlæg:
765/28
Evt komme ind på reorg af wsus databasen og vedligeholdelse opdateringerne, så datadrevet ikke bliver moster stort.
Manuelt import af data til wsus - det er nemlig ikke alt der kommer på via Windows Update

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
07-04-2015 15:05:56
Svar/Indlæg:
2826/100

Bare det at gå i dybden er faktisk en ret god idé, at fortælle hvad den gør og hvordan brugerinterface mm. virker er ret uinteressant og det tjener du helt sikkert ikke høje karakterer med..

Tag i stedet og dyk ned i den, find ud af hvordan den gør de forskellige ting, hvad der kan gøres for at optimere den mm. (eks. nogle af de ting som #3 kommer ind på).

Hvad du specifikt kunne vælge at gå i dybden med er jeg desværre ikke den rigtige til at kigge på.. har ikke rodet med wsus i snart 4 år.

Er det IT supporter prøve du skal igang med eller?