Opgradering af anlæg i bilen (ikke Brian-anlæg)

Diverse d.  07. april. 2015, skrevet af peder-dingo
Vist: 3071 gange.

peder-dingo
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2015 10:46:05
Svar/Indlæg:
86/45

Hej

Da familien er blevet større og jeg skal pendle en masse har jeg tænkt mig at købe en lidt større bil. Har overvejet den totalt utjekkede med fornuftige Skoda Fabia Combi brugt. Jeg hører dog en del musik og er glad for god lyd. Jeg overvejer derfor om jeg skal få sat et ordentligt anlæg i den kommende bil så jeg kan høre god høj musik på farten. Det skal være god lydkvalitet, Brian-bas, techno osv. Jeg hører primært rock. Så det skal ikke være subwoofer der fylder hele bagagerummet, men noget diskret med god lyd.
Spørgsmålet går på hvad man skal vælge og om I kender et firma der kan sætte det i? Er der andet man skal være opmærksom på? Går ud fra at det er svært at sætte i hvis der er "køre-computer" i bilen?

Takker! 🙂
ruma01
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2015 10:59:55
Svar/Indlæg:
140/27
Der er rigtig fornuftigt dybde og lyd i dette øko sæt

http://www.focal.com/en/96-exp...

Hør enheder og det er som i planten hør :)

Oog kan slå din utjekkede bil... raise you: Fiat multipla, med delle


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2015 11:03:22
Svar/Indlæg:
1300/30
Hvis du generelt går efter alpine er det virkelig kram Hele vejen rundt. Men koster også lidt derefter. Er der ikke en lokal biludstyrsshop der hvor du bor? Mange af dem har tit værksted hvor d. Kan hjælpe dig med installation


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2015 11:59:00
Svar/Indlæg:
1351/206
bose :D


bmwnp
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2015 12:03:06
Svar/Indlæg:
611/4
Du kan snakke med Carsound,de kan både montere og har et stort udvalg i alle prisklasser.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2015 17:16:40
Svar/Indlæg:
1431/233
0# uha det findes jo i mange forskellige afskygninger og prisklasser.

Hvad er budgettet?



korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2015 18:11:30
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm... ja de største problemer for dem, der gerne vil høre kvalitetslyd, er jo at vi alle har vores egen idè om, hvad god lyd er.

Herudover lyder alle mærkerne jo forskelligt både individuelt samt indenfor samme mærke.

For at gøre det helt umuligt lyder alle disse anlæg så også forskelligt i diverse biler - nye som brugte 🤣 . Det har jo noget med størrelsen at gøre, både i kabinen, dørene samt bagagerummet, så du bør nok som udgangspunkt gå efter kvalitetsmærkerne, og holde stilen hele vejen igennem.

Vil du have kræfter bag, vil det være en god idè, at alliere dig med en fagmand, således strømforsyning/stabilitet er i orden til resten af anlægget 🙂

Og ja - det kunne være fedt med en stor bilstand med forskellige anlæg i, man så kunne høre/vurdere både lydkvalitetsmæssigt/styrkemæssigt samt ikke mindst prismæssigt :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 07-04-2015 18:15:13.


Pr0s
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2015 18:50:40
Svar/Indlæg:
56/8
Eftersom du ikke skriver noget om budgettet er det lidt svært at rådgive vildt fornuftigt, men hvis du bruger det meste af dit budget på et godt komponentsæt til dørene foran så er du godt kørende, skal der også være lidt lyd bagi, så vælg evt en fuldtone til dørene der.

Jeg har super gode erfaringer med Audison, Hertz, Rainbow, men ville ikke røre Alpine, JBL og lign. med en ildtang.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter:

1. En god headunit, her kan Alpine sagtens bruges, med de forbindelser du ønsker
2. En god 5 kanals digital forstærker, da det ikke må fylde for meget, ville kigge på en Audison, hvis du er meget heldig kan du måske finde en Millinium 5 brugt, så mangler du ikke noget.
3. Et godt komponentsæt foran, mine ører er mest til Hertz, eller Rainbow, men lyt dig frem.
4. En 10" sub eller lign. i lukket kabinet for god punch og ikke skralder bass, jeg bruger selv Hertz 10" bass i mit setup.
5. evt. et coax sæt til bagdørene, hvis de også skal larme lidt

så mangler du bare kabler, sikring og en til at smide det i :)




Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2015 19:55:45
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg tror havde taget ned til ophuggeren kigget efter Audi A3 Højtaler.

Jeg kørt med Blaupunkt er VW standart er udmærket i UP fylder 3 år til Sommer. Det er så kun gennemsnitsklassen.

Mazda har tidligere haft Denvor og store højtaler i hattehylden. Sjove gå bare af det, når man skal til baggagen. Billigt til prisen for ikke meget for 500 kroner vil til pro i Esbjerg...

Du høre meget techno, så skal du have Brian-anlæg for er ordenligt bass. Der er for lidt power i standart højtaler til vild bass...


Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Shadowhunter d. 07-04-2015 20:02:20.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2015 21:31:20
Svar/Indlæg:
1431/233
8# Hvorfor i alverden skal han gå ned til en hugger for at finde et par standard højtaler som han allerede har.?

Men ellers går du ikke forkert i byen ved at bygge et komplet sæt i pioneer, eller Hertz komponentsæt som 7# siger.




korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2015 21:47:40
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. kender ikke lige Skoda Fabia nævnte model i #0. Skal det være med subwoofer i bagagerummet, eller vil du evt. kunne nøjes med store højttalere nedfældet i evt. baghylde?

Man kan jo få/lave udemærket og godt lydende musik uden subwoofer, hvis man ikke har behov for disco, rock og lignende øredøvende dybbas (musik ødelæggende) subwoofere i et bagagerum der jo så også bliver ret så proppet af disses volumenmæssige behov..

Og beklager drenge, men dèt er så min mening omkring subwoofere, der naturligvis har en ret til placering for de der ønsker denne form for "boostning", der nu engang ikke tiltaler alle mennesker, der evt. går efter klassisk, pop, jazz osv., der bedre kan klare sig uden de basstød, der forhindrer ørernes direkte tilgang til de finere toner/detaljer som disse (og jeg gerne vil kunne høre :yes: 😀

Så alderens forskellige udviklingsarter af musik, samt ikke mindst de fleste lidt ældres tilgang til samme, vil altid gøre den forskel, vi nu engang sædvanligvis er tidsafhængig af :yes: 🙂


PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2015 22:33:20
Svar/Indlæg:
293/32
Jeg har selv haft forskellige kombinationer af Pioneer, xzound, Magnat, JBL - Med disse har det været med forstærkere samt mellem 8" og 12" sub, og det var jeg egentlig glad for da jeg havde det.
Solgte så bilen hvor det sad i, til fordel for en helt nu Peugeot 208 med standard højtalere.
I den nye kom jeg til at savne den gode lyd, og satte derfor dette sæt http://www.astina.dk/65-16cm-h... i fordørene, og jeg vil sige, at de spiller væsentligt bedre lyd ud, en alt andet jeg har haft, og man kan stadig mærke bassen 🙂

Jeg kan varmt anbefale Hertz, og jeg vil foreslå dig at kigge efter et 2-vejs komponentsæt 🙂