Min mors pc er afgået ved døden og hun har bet mig hente alle billeder og film ud af hendes gamle pc. Hdd fejler ikke noget, men hun har lige omkring 10 millioner mapper rund omkring på hele hdd med 5 - 10 billeder i hver fjere mappe... Jeg har "fået lov" at bare smide alle billeder og film i en mappe men jeg er ved at være træt af at kikke alle mapperne igennem :no: Er der ikke et program man kan sette til at finde alle billeder og film i en mappe eller hdd og som gør at man kan kupiere dem på en gang?
#3 +1 behoever ikke programmer simplet fil haandtering bemaerk dog at %% er til hvis du ligger det i en batchfil paa kommando line bruger du kun et %
%%1 betyder det skal opfattes som %1 text maessigt og ikke some variabelen %1
det kan f.esk bruges hvis du vil lave en sub batchfile som indeholder reffernce til %1 variable men ikke oensker at skyde den nuvarende indhold ud
f.eks koersel af test.bat echo %0 > nybatch.bat
vil nybatch indeholde: test.bat
men koersle af denne test.bat echo %%0 > nybatch.bat
Saa vil nybatch.bat indeholder %0.bat
Hvis du derimod oensker at ligger %%0 videre some en variable reffernce som .fkes en sbu sub btachfiles saa kan du bruger %%%%0 med andre orde 2x % = % text maessigt 1x % = variabel
#op hvis der er mange ens filnavne kan du evt appende foldersn navn til filnavnet og stadigvaeke havde alle din filer i en mappe
det hele kan klare med 1 commandi linie alt efter hvor mange folder niveauer du har
hvis du f./eks kun har et folder niveau af subfolders kan du gore saaledes
for /d %d in (*) do ( cd "%d" for %f in (*.jpg) do copy "%i" destination\"%d"-"%f" cd.. )
den daffer ind i hver undermappe til nuvarende mappe og kopiere alle filder til destination med et kombinet navn af baade foldernavn og filnavn.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 12-05-2015 17:58:32.
Hvis du har en mget complex mappe struktur kan du lave foelgende forbedringer af #3's commando
for /r %r in (*.png) do copy "%r" d:\Destination\"%~nr"-"%~zr""%~xr"
dne gar igennem alle undermappe og finder ".jpg" filer kopiere dem til "destination" mappen paa "D:" drevet med original filnavn men med stoerrelse info indsat i filnavn paa denn made minimere du at to filer med samme filnavn konflikter da de naeppe vil have helt samme stoerrelse
image001 image002
vil blive til image001-1234332.jpg image002-1234332.jpg
osv osv
Dette kan dog medfore lidt raekkefoelge rod. saa hvis det er kun et lags undermappe kig paa min tidligere kommando