Mit system er lidt meget bagefter i gta5 og selv på laveste settings ryger jeg under 30fps. Hvis jeg kun skal skifte bundkort/cpu/ram hvad skal jeg gå efter?? Helst så billigt som muligt så tænker brugt. Vil bare gerne ha det blir nogenlunde flydende at spille.
Mit bundkort er ikke oc venlig med quadcore så oc er ikke en mulighed 😕
Men skal du opgradere bundkort, cpu og ram rettet mod gaming - så vil personligt vælge nyeste I5, billigste chipsæt Z97 bundkort, og billigste 8 gb ddr3 ram - 1600 mhz.
Du kan også spare yderligere på bundkort så kunne du vælge et chipsæt H81 eller H97 - så skal du dog ikke vælge en K-model i cpu og så kan du spare yderligere her.
ALternativet er brugt - her ville jeg vælge I5 2500K; Z68 bundkort og 8 gb ram og alternativt en cpu-køler- og så OC cpu til 4,2 ghz+.
Start med at unlocke dit gfx, det kan give lidt. Hvis det ikke er nok og du skal ud og invistere i cpu og mobo, så er billigt jo et vidt begreb... Hvad er dig budget???
Hævde bclk eller multiplier, tror det var bclk til 166 og så kørte det det 3.0ghz (2.988ghz) intet andet gjorde jeg og det bundkort jeg linker til kostede kun 500kr
Har overvejet at kigge efter et andet bundkort men aner ikke hvilke chipsæt der er gode at oc med og der er ikke det store udvalg længere.
Mht unlock af gfx har jeg fået lagt en bios ind så begge bios funker men endnu ikke en 6970 da der bare kommer sort skærm. Måske er jeg så heldig at det er et af de gfx man ikke kan unlocke 😕