Ustabil CPU?

Bundkort / CPU d.  21. april. 2015, skrevet af Vichy
Vist: 727 gange.

Vichy

Superbruger
Tilføjet:
21-04-2015 23:15:59
Svar/Indlæg:
419/47
Hej, jeg har et spørgsmål, hvis jeg CPU er ved/har løsnet sig fra sin socket (det drejer sig om en i5 460M), hvad sker der så?

Jeg kan se i CPUID HWmonitor, at hastigheden kan komme op og runde 7400+ mHz! Det er jo et ret godt overclock, hvis det altså bare det var det jeg lavede ved den... 😩 :no: 😢
CPU'en ligger i en Samsung NP-QX410-J01US
fra sep 2010..

Og den ligger for det meste på 2,7 gHz og som I kan se http://ark.intel.com/products/... er den rette hastighed 2,53 gHz!
Hvad er der galt med min CPU, har den sagt farvel og tak for denne gang?
Det synes jeg bare er lidt tidligt, den er kun fra oktober 2010, og det er sgu en fin bærbar..

Er der én her inde der kan finde ud af (i Københavns området) at fejlsøge sådan en maskine?

Det skal også lige siges, at mens den på det seneste (læs 2½-4 måneder) har virket EKSTREMT sløv.. Men det troede jeg var fordi jeg havde taget min SSD ud og erstattet den med den originale HDD.
Det kan jeg se i bagklogskabets lys ikke har været tilfældet. Jeg har også tidligere oprettet en tråde, ved rørende 100% load på harddisken, og er sikker på det slet ikke har noget med harddisken at gøre, men derimod min CPU.. HJÆLP! 😀 😀 😀

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Vichy d. 21-04-2015 23:17:51.
rudian

Overclocker
Tilføjet:
21-04-2015 23:34:42
Svar/Indlæg:
223/0
Den rette hastighed for den cpu (med TB) er 2.8ghz

Har du prøvet at teste den med en stresstest såsom passmark, superpi osv for at se om der er noget helt galt med resultaterne.
Hvis der er noget galt med pins på cpu eller andet i den stil, er det en ret kritisk fejl og så burde CPUen slet ikke være funktionsdygtig.

rudian

Overclocker
Tilføjet:
21-04-2015 23:37:56
Svar/Indlæg:
223/0
Forresten, så har du vel renset computeren for støv, siden den blev købt for godt 5år siden? 🙂

Vichy

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2015 09:12:55
Svar/Indlæg:
419/47
Hey, ja det er rigtigt, men der ligger den altid, selv når CPU load er 1-3 %..
Men jeg prøver lige at sætte den i stresstest, har bare ikke magtet at sætte det i gang, da det tager 100 år at lave noget som helst..

Jups det har jeg 😉 har "lige" skiftet batteri (december) og tastaturet skiftede jeg sidste år.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2015 08:27:04
Svar/Indlæg:
3661/82
Det kna ligeså godt vare informationerne som er forkerte som det kan vare cpu der køre forkert hastighed.

hvor varm blive den under load. og er den stadigvæk stabil ?
hvis ja er det nok bare monitor informationen der blive aflæst forkert

Du kan evt stress test med Project Phoenix her
http://162.248.14 .6/

men lad være med at køre de hårde test udgave uden at have teste lidt med de "milde" først