Er der ikke nogen som har ca samme setup så jeg har lidt at gå efter med hensyn til volt osv
men hvad er så grunden til at jeg fik bsod, da jeg først satte de automatiske core instillinger til 4,6 da jeg tog en test i prime steg temperaturen til 70 grader og så bsod.
Okay, vil prøve at lege med det lidt senere, pt er core speed 4214.06 Mhz, og Core voltage 1.296 V ville det som udgangspunkt godt kunne gå indtil lidt senere uden der sker noget ved det?
undskylder de dumme svar 😲
Okay, den kører lige i øjeblikket denne gang ikke instant bsod 😛
pt er max grader 77c på 1 af cores. Hvor højt må de komme op?
er der ikke en app,program i bios som aut kan oc din cpu?
syntes bare alligevel at max pt er 78 grader, er det ikke rimeligt højt når den kun står på 4200 ghz +/-
men hvad er så grunden til at jeg fik bsod, da jeg først satte de automatiske core instillinger til 4,6 da jeg tog en test i prime steg temperaturen til 70 grader og så bsod.
Den auto vcore gav kun lige akkurat volt nok til at windows kunne starte , men under belasting var volten for lav til at opretholde en stabilt frekvens.
Jo flere Mhz - jo mere Vcore. De ting har altid gået hånd i hånd når det drejer som om overclocking af CPU - helt tilbage til OC af de første Pentium CPU'er i start 90'erne.
syntes bare alligevel at max pt er 78 grader, er det ikke rimeligt højt når den kun står på 4200 ghz +/-
Temperaturen er lig den anvendte Vcore - det kan sagtens være at du kan køre med 4.2GHz ved lavere v-core. Det er bare at forsøge. Du kan sætte v-core 0.05 ned og så se igen om det kører stabilt - varmen skulle også gerne være mindre.
Du kan også forsøge, at sætte multiplieren op en tak eller to op til 4.3GHz/4.4GHz og se om ikke den kan klare det ved den vcore.
Den auto vcore gav kun lige akkurat volt nok til at windows kunne starte , men under belasting var volten for lav til at opretholde en stabilt frekvens.
Jo flere Mhz - jo mere Vcore. De ting har altid gået hånd i hånd når det drejer som om overclocking af CPU - helt tilbage til OC af de første Pentium CPU'er i start 90'erne.
Det er altså ikke helt sandt Pentium mmx blev fint overclocket uden extra volt
Det blev den kendte Cel 300a også.
Men behøver ikke altid øge volten. men det hjælper for det meste til at løfte loftet endnu mere.
derudover er der også set tilfælde hvor lavere volt hjælp på overclockning (AMD Athlon slot cpu'er)
Temperaturen er lig den anvendte Vcore - det kan sagtens være at du kan køre med 4.2GHz ved lavere v-core. Det er bare at forsøge. Du kan sætte v-core 0.05 ned og så se igen om det kører stabilt - varmen skulle også gerne være mindre.
Du kan også forsøge, at sætte multiplieren op en tak eller to op til 4.3GHz/4.4GHz og se om ikke den kan klare det ved den vcore.
bare for at udspecifceret foroegelse af volt give ca x^2 i varmeenergi, så 10% mere volt can give op til 20% mere varme energi (ikke at forveksle med temp).
Jeps mere strøm er nødvendigt for stabilitet. Det er overclocking 101. Det burde guiden nævne. :)