Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2015 19:13:55
Svar/Indlæg:
167/53
Hej Allesammen :)
Har sku brug for jeres hjælp! :)
Har en fin HTC one MINI som simpelthen dør helt når den kommer ned på 8-10% strøm.
Har haft den indleveret til rep ved Elgiganten, fik den tilbage de kunne ikke konstatere en fejl, de har lavet en reeset af telefonen, får den tilbage, konstatere at den lavet det samme.
Tager ind i Elgiganten igen og aflevere mobilen med samme fejl, de sender den ind, har den i længere tid, hvor der igen bliver lavet en hard reeset af telefonen og den bliver stress tested, de kan igen ikke konstatere fejlen. Får telefonen tilbage, afprøver den derhjemme og samme fejl.
Tager så i elgiganten igen idag, for vil efter min mening og tolkning af købeloven mene at jeg derved har ret til et tilsvarende produkt eller få købet annuleret da de har haft mere end 1 forsøg til at ordne den defekte vare.
Har så en fin samtale med en fin gut i der service afdeling i elgiganten, han siger at de ikke vil erstatte min vare, men afhjælpe problemet dvs. sende den ind igen, for at se om den gør det samme og så køre det jo rund i en ring. Han ikke kunne tage stillen til om de måtte tilbagebetale pengene efter 3 gang.
Jeg mener dog at de ikke har nogen god grund til at sende den ind, da de har haft 2 forsøg og ikke afhjulpet problemet, han hævder at de skal fremfinde fejlen før de skal tilbage betale pengene ? kan det være rigtig ?
Han påstår også at det pga. software opdatering ikke gælder som en reklemation af mobilen, hvilket jeg må sige ikke passer ?
Nogle der kan belyse mig omkring paragraffer i købeloven ? det ville være rart, hvis nogle havde haft samme problem, Som kunne hjælpe ?
Tak på forhånd :)