enge tilbage ved defekt vare, Elgigaten

Diverse d.  23. april. 2015, skrevet af GLA
Vist: 908 gange.

GLA

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2015 19:13:55
Svar/Indlæg:
167/53
Hej Allesammen :)

Har sku brug for jeres hjælp! :)

Har en fin HTC one MINI som simpelthen dør helt når den kommer ned på 8-10% strøm.

Har haft den indleveret til rep ved Elgiganten, fik den tilbage de kunne ikke konstatere en fejl, de har lavet en reeset af telefonen, får den tilbage, konstatere at den lavet det samme.

Tager ind i Elgiganten igen og aflevere mobilen med samme fejl, de sender den ind, har den i længere tid, hvor der igen bliver lavet en hard reeset af telefonen og den bliver stress tested, de kan igen ikke konstatere fejlen. Får telefonen tilbage, afprøver den derhjemme og samme fejl.

Tager så i elgiganten igen idag, for vil efter min mening og tolkning af købeloven mene at jeg derved har ret til et tilsvarende produkt eller få købet annuleret da de har haft mere end 1 forsøg til at ordne den defekte vare.

Har så en fin samtale med en fin gut i der service afdeling i elgiganten, han siger at de ikke vil erstatte min vare, men afhjælpe problemet dvs. sende den ind igen, for at se om den gør det samme og så køre det jo rund i en ring. Han ikke kunne tage stillen til om de måtte tilbagebetale pengene efter 3 gang.

Jeg mener dog at de ikke har nogen god grund til at sende den ind, da de har haft 2 forsøg og ikke afhjulpet problemet, han hævder at de skal fremfinde fejlen før de skal tilbage betale pengene ? kan det være rigtig ?

Han påstår også at det pga. software opdatering ikke gælder som en reklemation af mobilen, hvilket jeg må sige ikke passer ?

Nogle der kan belyse mig omkring paragraffer i købeloven ? det ville være rart, hvis nogle havde haft samme problem, Som kunne hjælpe ?

Tak på forhånd :)
ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2015 19:41:13
Svar/Indlæg:
3799/43
Jeg havde købt en S4 mini hos El-giganten.
Den genstartede når at den gik på 3G-4G, den sendte de til reparation, 1 Gang havde de også resette den.
Men det hjalp ikke, kom tilbage i butikken inden at der var gået 3 timer, efter jeg hentede den.
Her blev den igen sendt ind til reparation, de skiftede nogle ladestikket. og resettede den igen.
Det hjalp ikke, så jeg måtte igen ned i butikken.

Der ville de sende det ind til reparation, gang nr. 3.
Så sagde jeg til den venlige medarbejder, at det ikke kunne passe, at jeg skulle vente igen, nu havde de haft 2 forsøg, men de havde jo ikke skiftet noget, som kunne løse problemet, ud over dette så havde jeg jo næsten ikke haft nogen glæde af min mobil, da den var nogle måneden gammel før at jeg opdagede fejlen.

Det kunne han godt se og jeg fik pengene retur sådan at jeg kunne købe en ny, den var der så igen lidt vente tid på, men jeg fik i det mindste et ordenligt produkt, som virkede uden fejl.

Vichy

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2015 19:47:54
Svar/Indlæg:
419/47
Det samme er min iPhone 5 begyndt at gøre, men det er alt fra 5%-18% den bare dør.
Så sætter man den til laderen, og wupti der er 22% strøm på lortet..

slupper

Overclocker
Tilføjet:
23-04-2015 19:50:05
Svar/Indlæg:
124/3
#0 Hvis der ikke er skiftet noget er det ikke gældende for en reparation i første omgang. Det bliver nok lidt mere indviklet hvis fejlen stadig er der og den er sendt ind flere gange. Er det konstant den gør det eller nogen gange?
Har du prøvet at tage en snak med deres lager chef?

#1 der er også udført en reparation det gør nok sagen lidt anderledes og nemmere for en medarbejder.

Tror heller ikke elgiganten har egen reparatør tror det er producenten de sender den til

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slupper d. 23-04-2015 19:57:22.

GLA

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2015 19:57:26
Svar/Indlæg:
167/53
#3 de har ikke kunne konstatere fejlen.

slupper

Overclocker
Tilføjet:
23-04-2015 20:07:31
Svar/Indlæg:
124/3
#4 men de har skiftet nogle dele i telefonen så noget må de jo have set/opdaget

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2015 20:09:12
Svar/Indlæg:
3799/43
Prøv at læs om dine rettigheder her.
http://taenk.dk/gode-raad/kend...
Som udgangspunkt så har de 2-3 forsøg men, det er lidt svært hvis at de ikke kan genkende fejlen.
Problemet er jo bare, at de ikke har mobilerne i hænderne så langtid, som at man kunne ønske sig.
Giv dem den sidste chance, hvis at de ikke kan finde fejlen og løse den.
Så kan du oprette en sag på forbrug.dk hvis at mobilen + 6mdr abn har koster over 800kr
http://www.forbrug.dk/Hotlinen...

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af ICE-Cool d. 23-04-2015 20:18:26.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2015 05:17:15
Svar/Indlæg:
3661/82
Hvis der ikke er fejl paa varen har du ikke krav paa ret meget. dvs dit foereste proble, ligger i om produktet ER defekt eller ej. evt kontakt forbruger raadet omkring hvordan de ville haandteret det iht til 3. parts check af din telefon.

Telledk

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2015 14:36:49
Svar/Indlæg:
74/0
#2 Dit batteri er ved at dø.. Køb et nyt og problemet er væk.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2015 20:42:52
Svar/Indlæg:
3661/82
Husk på at udskiftelige batterier er et forbrugsstof. så der er ikke nødvendihvis dækket af din 2 års reklamationsret