2600k vs 3770k - minimal forbedring
3770k vs 4770k - minimal forbedring
4770k vs 4790k - endnu mindre forbedring
Og nu 6700k vs 4790k - marginal forbedring.
Synes godt nok det har været tamt de sidste mange år. Og sidder man med en 2600k er det yderst marginalt hvad man kommer til at opleve af forbedring hvis man skifter CPU.
Men ok udvikling går jo heller ikke længere mod kraftigere CPU'er, men mod mindre strøm og varme, små passive bærbare, tablets osv osv. Os desktop brugere får dog ikke meget kærlighed, med mindre man skifter til X platformen med 8 kerner og $$$$$ pris. 🙂
#6 Jeg kørte uden problemer med 32Gb ram på min 2600K. Skiftede så til en 4770K fordi jeg fik et rigtig godt tilbud, men kan slet ikke mærke nogen forskel på min 2600K og min 4770K - begge ved 4.5Ghz. Måske kan jeg teoretisk måle en forskel i video kodning og data analyse, men ikke noget der i praksis har nogen som helst betydning (om det tager 32 eller 35 minutter er ret så ligegyldigt).
Så er du vist ikke helt klar over hvad moore sagde.
Han sagde ikke en fordobling af hastighed hvert andet år men en fordobling af antallet af transistorer.
Og bare fordi at du får flere transistorer betyder det ikke mere performance.
Mange af de transistorer der bliver puttet i en CPU i dag går til GPU delen som er steget voldsomt i ydelse de seneste år.
Jeg undrer mig dog over hvad man skal bruge IGP til, de er stadig her i 2015 skod sammenlignet med grafikkort fra 2010.... Det er næsten ligeså galt som hvor langt AMD er bagved Intel..
Jeg undrer mig dog over hvad man skal bruge IGP til, de er stadig her i 2015 skod sammenlignet med grafikkort fra 2010.... Det er næsten ligeså galt som hvor langt AMD er bagved Intel..
Til kontormaskiner er det fint og til her og fru danmark der spiller flash spil og andet let grafik, spare meget strøm og er billigere at producere end en hel dGPu
#28 nej :D
Jeg skal helt klart opgradere når skylake kommer! 😀 😀 😀
Den får FULD Power med
Asus maximus impact bundkortet
mindst 16gb ram
M2 pcie ssd
gtx 980ti eller 980metal
og så sån en 5770k eller hvad de nu vælger at kalde den 🤣
Fuld power på :yes: :yes: