Htpc/steaming/gaming micro atx - bundkort hjælp

Media Center d.  26. april. 2015, skrevet af Rlm84
Vist: 1365 gange.

Rlm84
 
Newbie
Tilføjet:
26-04-2015 13:12:59
Svar/Indlæg:
7/2
Står og skal bygge en htpc/spil micro atx pc.
Skal bruges til at steamer netflix og ligne, samt mulighed for spil, da jeg nok ender med at smide mit R9 290 i, når jeg køber nyt inden så længe eller køber et nyt kort.

Skal kunne snakke pænt sammen med mit samsung tv (kabel) og den alm. computer over wifi og gerne være stille.

Og her er nok mit største problem..nemlig at finde det rigtige micro atx bundkort med wifi god audio og klar til 4k steaming og ikke selve cpuen som nok mest er tilfældet folk har problemer med at vælge 😉

Hvad jeg har kikket på er f.eks gigabytes GA-Z97N-WIFI (rev. 1.1) http://www.gigabyte.com/produc...

Resten af pcen vurdere jeg stadig, men udover case er det ikke bestemt.
Taget ud af det blå, noget i stil med dette setup jeg havde i tankern.

Case: Fractal design node 804
Ram: 8gb 1600 ram (muligvis 16gb kommer an på hvor jeg ender prismæssig)
Ssd/hdd: 120gb ssd og 2-4tb hdd
Cpu og køler kommer an på hvilket motherbord selvf.
Gpu: R9 290 eller 970
Psu: kommer an på hvilet kort jeg smider i r9 er lidt mere sulten så vidt jeg husker :P
Os: vil måske prøve linux af, men har 64bit windows til at ligge.

Software vil nok være plex da det er på tvet.

Forslag og kritik er velkommen! noget jeg måske ikke lige har tænkt over?


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Rlm84 d. 26-04-2015 13:13:50.
zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2015 13:32:58
Svar/Indlæg:
867/18
Du nævner micro-atx flere gange, men det bundkort du linker til er mini-itx

hvis du skal have noget helt småt, så er det mini-itx du skal kigge på, også i kabinetstørrelse. Fx fractal node 304.

På micro-atx bundkort er der jo plads til at sætte et trådløst netkort i, så her kan du jo bare vælge hvad som helst.

Anyway, vil ikke anbefale gigabyte, de har simpelthen den ringeste blæserstyring. Snup et asus eller asrock.


Rlm84
 
Newbie
Tilføjet:
26-04-2015 16:21:28
Svar/Indlæg:
7/2
Hmm kopieret link fra forkert tab i farten 😐

Undgår helst at skulle bruge et pci slot på trådløs hvis mulig med tanken om evt. at udvide, også derfor jeg tror mini itx bliver for småt. Vil tag et kig på asus og asrock.


Rlm84
 
Newbie
Tilføjet:
26-04-2015 17:44:50
Svar/Indlæg:
7/2
Bliver nok asus gene http://www.asus.com/Motherboar... og køre wifi gennem mPCIe Combo II, kan så bruge noget tid på at finde et wifi kort.


Rlm84
 
Newbie
Tilføjet:
29-04-2015 13:48:48
Svar/Indlæg:
7/2
Hardware indtil vider.
http://pcpartpicker.com/p/hHwx...

I første omgang køber jeg kun et sæt ram (2x4gb) kan altid udvide hvis det er. Muligvis en lidt mindre psu så den ender på de 50-60% load.

120gb ssd til os og 250 til spil, red film billeder ect. Venter med at købe fans til jeg sidder med det hele samlet. Bliver nok noctua 120mm og 140mm mix må se hvor jeg ender.
Ser stadig efter et slimline optist drev der passer i node 804.

Køber nok et logitech k400 til brug når jeg sidder ved den anden computer, men kunne bruge et par bud på et alm. trådløs tastertur/mus til spil (fint sofa bord med store skuffer hvor det kan gemmes væk når det ikke er i brug) behøver ikke alt mulig macro key, led ect. skal bare virke (sidder en 3-4 meter fra tvet hvor den kommer til at stå)