Har ik selv Sli/crossfire, men dit mobo skal kunne håndtere det. Tjek din mobo spec
Nogle spil understøtter ikke Sil/crossfire.
Din psu skal have doble rail til gfx
Har ik selv Sli/crossfire, men dit mobo skal kunne håndtere det. Tjek din mobo spec
Nogle spil understøtter ikke Sil/crossfire.
Din psu skal have doble rail til gfx
Hvad er det for en gang vrøvl? du skal ikke have mere end en rail til to grafikkort du har misforstået noget.
Hvis du gerne vil vide mere burde du læse den her tråd http://www.overclock.net/t/761...
Tilbage til SLI/Crossfire jeg har kørt med det siden 2012 og jeg har aldrig haft nogle problemer overhovedet, det har altid virket helt fint og jeg har et spil der ikke understøtter SLI og det er Company Of Heroes 2 som sjovt nok ikke er så gamlet igen.
Har aldrig set lag eller microstutter eller noget så hvis det har været der har jeg ikke lagt mærke til det.
Edit: som svar til dit spørgsmål omkring spil der ikke virker med SLI, nej du skal ikke tage et af kortene ud spillet køre bare kun på det ene kort ellers er det totalt ligeglad med det andet kort den genkender det slet ikke men spillet kan køre unden problemer.
@Gripen hvordan kan du slå mere AA til når spillene ikke understøtter SLI/CF? Eller mener du når spillene er dårligt optimerede men understøtter det?
Okay, det lyder interessant. I de glade Voodoo2 dage kunne det godt være en ret "interessant" opgave at få noget til at virke i SLI.
Som jeg forstår jeres svar, så vil 2 x GTX970 (sikkert) være billigere og bedre end et GTX980Ti i de spil der er optimeret til SLI? (måske bortset fra strømforbrug)
Tilbage er så bare, om SLI og Gsync virker sammen?
Hvis ikke, er det jo komplet ligegyldigt med Gsync hvis jeg ender op med 2x GTX970.
#5 Som jeg forstår det, så vil Gsync fjerne microstutter når ens HW ikke lige kan levere f.eks. 144fps. Du skriver, du vil hellere gå efter skærme med højere hz (???), men en 144hz skærm der understøtter Gsync (eller Freesync hvis man har AMD) vil da alt andet lige (efter deres beskrivelse på f.eks tftcentral) give mere jævnt spil. Der er nok ikke mange af os der har hw til at levere 144fps kontinuerligt i 2560*1440, medmindre alt øjeguf er slået fra!
Måske tribbleSLI tritonX, men det er langt uden for min rækkevidde.
#12: Fra midten af 90erne og til 99 da var lykken at få 30FPS i 1024x768 opløsning i 16bit.
Spil dengang var meget mere krævende for den tilgængelige hardware. Med voodoo 2 i SLi så kunne man være heldig at nå vanvittige 40FPS i Quake 2 1024x768 16bit.
Det er kun efter 2010, at jeg oplever nye generationer af "gamere", der klager over at alt under 60FPS er uspilbart.
Dertil så var 3dfx SLI (Scalable Link Interface) af en anden type end nVidia's SLI (Scan Line Interleave) og understøttelsen var mere eller mindre allerede givet i opengl, glide3d.
Mht til varme med 2-3 gtx 970 med strix, twinfrozr eller jetstream køler der gælder så længe der er køligt nok er de passive. Men man skal kun bruge 2 kort med den køler type. At sætte 3 sammen er selvmord på varmefronten under load.
#12: Fra midten af 90erne og til 99 da var lykken at få 30FPS i 1024x768 opløsning i 16bit.
Spil dengang var meget mere krævende for den tilgængelige hardware. Med voodoo 2 i SLi så kunne man være heldig at nå vanvittige 40FPS i Quake 2 1024x768 16bit.
Det er kun efter 2010, at jeg oplever nye generationer af "gamere", der klager over at alt under 60FPS er uspilbart.
Dertil så var 3dfx SLI (Scalable Link Interface) af en anden type end nVidia's SLI (Scan Line Interleave) og understøttelsen var mere eller mindre allerede givet i opengl, glide3d.
Mht til varme med 2-3 gtx 970 med strix, twinfrozr eller jetstream køler der gælder så længe der er køligt nok er de passive. Men man skal kun bruge 2 kort med den køler type. At sætte 3 sammen er selvmord på varmefronten under load.
Var det ikke også den gang man brugte tft,crt skærme (mener jeg det hedder) hvor der ingen inputlag var og hvor responsetid og sikkert også ghostning (om der var screen tearing den gang ved jeg ikke) var meget lavere end i dag, hvor selv 30 fps kunne pga af skærmen køre mere flydende end det kan med en alm 60hz flad pc skærm med 30-60 fps?
#5 Som jeg forstår det, så vil Gsync fjerne microstutter når ens HW ikke lige kan levere f.eks. 144fps. Du skriver, du vil hellere gå efter skærme med højere hz (???), men en 144hz skærm der understøtter Gsync (eller Freesync hvis man har AMD) vil da alt andet lige (efter deres beskrivelse på f.eks tftcentral) give mere jævnt spil. Der er nok ikke mange af os der har hw til at levere 144fps kontinuerligt i 2560*1440, medmindre alt øjeguf er slået fra!
Måske tribbleSLI tritonX, men det er langt uden for min rækkevidde.
Nej det fjerner ikke microstutter. Så vidt jeg ved udligner det fps forsinkelsen fra gfx til skærm mere jævnt ved lav fps (mener det er under 60fps) så spilbarheden forekommer mere flydende og konsistent. Det er det samme som 3dfx i sin tid gjorde med deres T-buffer teknologi som blot var direkte inkorporeret i grafikchippen.
Man kan selv minimere fps delay ved lavere fps ved at eksperimentere med double og triplebuffering mens vsync er aktiveret.