#1 Mener Skylake 😉
Jeg er bare ude i god tid mht. planlægning.. Jeg regner med at vælge 5770k eller hvad de vælger at kalde mainstream I7'eren fra skylake..
Dejligt med feedback fra 250D ejere. Grunden til at jeg spørger mht. 200mm blæser i fronten er fordi jeg ikke kan se på nogle billeder på nettet om den 200mm blæser kan være der ift. grafikkortet? Det stikker jo ret langt frem mod fronten 🙂
#3 ultimativ ift. at jeg ikke skal op i x99 platformen 🤣 🤣
Men der kommer da en samsung sm951 i alligevel 😉
Skriver lige en opdateret hardwareliste fra hvad jeg regner med at putte i:
I7 fra skylake serien aka 5770k eller hvad de nu kalder den.
NVidia GTX980ti eller AMD 390, afhængig af hvad jeg beslutter mig for.
16gb (2x8gb) 2400mhz ddr3 ram, medmindre ddr4 giver det mere performance ved samme 2400mhz.
Z170 Asus maximus impact itx bundkort
Samsung SM951 512gb ssd
Random 2.5" lager disk
Corsair AX760i (vil gerne have en plantinum psu og har gode erfaringer med denne
Corsair H100i eller H100i GTX
Corsair AF 120mm quiet blæsere til h100i køleren.
Front blæser er jeg i tvivl om en 200m kan være der eller om jeg skal tage en 140mm AF fra corsair.
og så er jeg i tvivl om kabinettet. Altså om der findes noget bedre end 250D 🙂
I følge det her link:
http://i.imgur.com/pKpjF5H.jpg...
Så kan en h100i og en 200mm lige og lige være der 😀 😀
#10 Mange tak! Jeg kigger på det.
Problemet ligger i at jeg gerne VIL have en 80+ plantinum.. Min computer står tændt mange timer om året (over 6-7000 i hvert fald) og jeg synes ikke jeg kan finde nogen +80 plantinum på omkring 600watt eller mindre? Men jeg skal ikke køre sli. Kun itx bundkort jo ;)
Grunden til at jeg har kig på en AIO køler er fordi den passer perfekt i siden af et 250D, der er ikke plads til nogen tower køler der samtidigt kan holde til at jeg kan oc cpu til 4.5ghz minimum.
Den blæser i fronten som skulle være 200mm skal jo ikke blæse i gennem noget? Den er bare en kæmpe intake fan 😉
Der kan heller ikke være 2x140mm blæsere i 250D eller lignende kabinetter.
Angående blæservalg har jeg kig på Corsair AF120mm til h100i køleren, de larmer nemlig ikke lige så meget som SP120mm gør..
Super Flower 500W Fanless: https://www.mm-vision.dk/Super...
Seasonic 660W: https://www.mm-vision.dk/sonic...
Begge platinum rated til 999,-
Enig, ville aldrig selv bruge den Super Flower i et 250D
Nu var kun for at vise #0 lidt af hvad der er på markedet.
(Den Seasonic kan sikkert også fås billigere andet steds. Vidste bare lige at de havde den der 🤣 )
Jeg har kig på evga psu'er i stedet for corsair. Den koster kun 900 ca. hvorimod ax760i koster 1500.. Så har jeg da sparet lidt :)
Der kan max være 16gb ram på et itx bundkort.
Går efter enten 16gb (2x8) 2400mhz ddr3 eller ddr4 hvis det passer i Z170.
Forvent ikke mere end 2 års levetid på hvad?
Jeg skal ikke have almindelig ssd, men en samsung sm951 i m.2 soklen. Den er længe hurtig nok til mig 🤣
Og da jeg kun kan få et gfx i, bliver det enten 980ti eller 980metal..
Og planen er da at købe Rog skærmen på et tidspunkt og det er quad-hd opløsning.. 😉