har 3300 kr.til en NAS pris er kun for nas ikke HDD. skal bruges til Plex Media Server og DVB-Link TV Server. hvad kan i anbefale at købe? den skal kun Transcoding Media i Plex Media Server og have gode app til android hvor man kan se sine filer.
Kik på Plex forums. -der er masser af hjælp at få. NAS + Plex er lidt en jungle, da Plex ikke understøtter HW transcoding fra alle. (Ved konkret at cpu'erne i Synologys Play serie for nuværende ikke udnyttes af Plex -det kommer nok på et tidspunkt, men er jo ikke noget man købe efter).
Derudover mangler der en vigtig info for at kunne hjælpe dig: Hvor mange streams, og i hvilken kvalitet skal den kunne trække samtidigt?
(Bruger selv en 415+ og den bliver presset ved mere end 720p 2mbit/s. Det er fint til at se film på laptoppen på farten, men er imo ikke tilfredsstillende til det primære husalter her hjemme, så der kører min WD TV Live videre foreløbigt).
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 03-05-2015 23:58:25.
Plex er mildest talk noget l*rt. De kan f.eks. ikke finde ud af at streame med undertekster, uden at skulle transcode det hele. De påstår at Chromecast ikke understøtter det, hvilket på ingen måde passer, da andre fint kan finde ud af det (herunder Synology med deres "DS Video" app).
Min 1813+ kan dårligt klare én 720p stream i god kvalitet, på trods af at det er en NAS der i skrivende stund står til 6400 kr. Så kan du nok allerede gætte hvordan en til det halve vil klare sig.
Hvis du absolut vil bruge Plex, så byg en computer selv - alt andet vil enten give en dårlig oplevelse, eller blive meget dyrt.
#6 - Virker fint for mig med Plex uden transcoding og undertekster på både TV'et, Tablet og mobilen.
ARM arkitekturen understøtter ikke (nuværende) transcoding, læste en del op på det da jeg smed Plex på min Zyxel NSA325, men har endnu ikke været et problem for mig uden transcoding.
Transcoding bruger meget CPU kraft, så de fleste faktiske NAS vil højst sandsynligt have problemer med det, min ven i KBH foretrak at jeg slog transcoding helt fra hvis jeg skulle se ting fra hans (faktiske) server over mine enheder. - Jeg havde dog allerede gjort det inden da pga. jeg ville have den bedste kvalitet 😛
#14 asrock CoreHT 252B home theater pc Dimension - 195mm(W)x70mm(H)x186mm(L) CPU - Intel® CoreT i5 2520M Mobile Sandy Bridge Processor OS - Microsoft® Windows® 8 Chipset - Mobile Intel® HM65 Express chipset Memory - 4GB DDR3-1333MHz (2x2GB) VGA - Intel® HD Graphics 3000* HDD - 2.5" SSD ODD - BD Combo WiFi - 802.11b/g/n (2T2R*) Front I/O - 2 x USB 3.0, 1 x MIC, 1 x Headphone Rear I/O - 1 x HDMI, 1 x D-Sub, 4 x USB 2.0, 1 x S/PDIF, 1 x eSATA3*, 2 x USB 3.0 LAN - Gigabit LAN Sound - 7.1 CH HD Audio Volume (liters) - 2.5L Power Unit - 90W/19V Adapter
CPU'en er hurtigere end den jeg har fundet, så den være fin til transcoding.
Men umiddelbart har den ikke plads til 2 harddiske, så lager skal tilsluttes usb.
Den sidste ting er at den sikkert vil bruge mere strøm, som du selv er inde på i indlæg #2, selvom det ikke er voldsomt meget, da det er en mobile processor
Personligt ville jeg dog sælge den du har og købe en anden for pengene.
#8 Det lyder som om dine undertekster er hardcoded, hvilket er en absolut dårlig nødløsning.
#11 Det er bare en rigtig skidt løsning, da man mister al mulighed for at justere størrelse, farve, slå dem fra eller skifte sprog. Chromecast understøtter afspilning af undertekster, uden transcoding, så det er bare Plex der ikke kan finde ud af det.
#18 - De er absolut ikke hardcoded. 🙂 Sådan noget er forfærdeligt. De er hovedsageligt i .srt, og de sidste henter den fra den fra den indbyggede subtitle funktion der kommer med Plex.
Har lige set på HP ProLiant MicroServer Gen8 Entry ville den være hurtig nok til at kunne transcoding? Og så Installere XPEnology. http://www.edbpriser.dk/server...