Jeg har prøvet at læse lidt op på nye intel cpu'er og bundkort, men synes ikke at jeg rigtigt kan hitte ud af hvor meget mere jeg reelt kan få ud af et skifte lige pt.
Jeg er en gamer og laver ikke videoredigering.
Har lige nu: Intel 3570K @ 4200Mhz MSI MPower Z77 2 x ATI 7970 Ghz Samsung 850 EVO 16GB Corsair Vengeance Corsair PSU 1000W
Jeg ved jeg skal have et 390X fra AMD - så er et spørgsmålene om det kan betale sig at opgradere cpu og bundkort nu eller min nuværende cpu kan være med til 390X (hurtig nok - teknologisk bagud) osv. ?
Er der noget på det nuværende bundkort der sløver SSD f.eks ?
Alt det der gøjl og hejs jeg ikke rigtigt har styr på 😛
Og det er da helt hul i hovedet at begynde at skifte en stadig fin psu. Bare fordi det er en ældre model er den jo ikke dårlig. Medmindre du har kørt med 3 gfx i længere tid er den jo ikke blevet belastet mere end 50% i den tid du har haft den, og derved er den jo ikke "slidt op", ikke på nogen måde. Du kan for en god ordens skyld tjekke om den stadig ligger helt stabilt på alle linjerne under full load. Men jeg vil æde min hat på at den stadig er helt oppe på dupperne.. 😉
Behold dit system, og vent og se hvad R9 390X egentlig kan og hvad den kommer til at koste. Dit system er rigeligt især hvis du skruer lidt op for den CPU 😲 .