Jeg har anskaffet mig et program som kan låse c drevet, så alle ændringer som jeg fortager mig ville automatisk blive slettet efter hver genstart.
Derfor har jeg flyttet diverse mapper så som dukumentor og musik og video favoritter osv osv osv.
Men desværre så er der altså diverse spil som ønsker at tilføje mapper under ens bruger konto på c drevet, Og det er lidt træls.
Så derfor ville jeg spørge om hvordan man kan flytte mappen bruger fra mit c drev over på mit lager drev, så Windows også selv ved det, altså forstået på den måde at diverse spil per automatik ligger de skulte mapper over bruger mappen på lager drevet i stedetfor c drevet.
Ja det var en lang smøre, men håber i kan se hvad jeg mener, ellers må jeg prøve en anden måde og forklar tingene på.
Bruger
Tilføjet: 10-05-2015 10:32:23
Svar/Indlæg:
60/5
Godt spørgsmål, noget jeg selv tit har overvejet at gøre, men har altid droppet det, da jeg ikke har kunne finde en god guide. Den du #1 linker til skal lige tjekkes ud :)
Hvor er det de filer du skriver om ligger?? Er det under c:\users\<navn>\appdata eller?
Dem du kan flytte på den måde som #1 skriver er de standard mapper som billeder, musik, dokumenter, skrivebord osv, da spil og programmer typisk ligger sig under dokumenter burde ovenstående være nok.
Jeg gjorde det at jeg flyttede standard mapperne som du selv nævner over på mit lager drev og tænkte at det var nok.
Efter det så begyndte og installer diverse spil og de har altså lagt/installeret nogle filer i følgene sti.
C:\Users\Dennis Gamer\Documents\My Games
indtil vider er der kun 1 spil som har valgt at ligge filer ind der men det er lidt noget møj at de gøre dette.
I dette tilfælde er det farming simulator 2015 som ønsker at ligge save games der.
Og her ønsker steam og origin at ligge diverse filer ind, om det ville have nogen betydning ved jeg ikke. C:\Users\Dennis Gamer\AppData\Local
Og det går ikke efter som at jeg jo ønsker at få låst mit c drev med Deep freze så alle ændringer og skader osv fremadrettet bliver rettet hver gang jeg fortager mig en genstart af systemmet.
Så det jeg ønsker er at der ikke er nogen programmer eller spil af nogen som helst art der skal gøre brug af c drevet.
NTFS junction point er svaret på dine piner 😉 Så tror OS at mappen lige hvor den pejer, men indholdet ligger reelt et andet sted. Brugte det selv, før Steam åbnede for at installere spil et andet sted end selve Steam.
Hent softwaren "Link Shell Extension". Det giver dig et punkt når du højreklikker på en mappe. -det er klart det nemmeste.
Er for lang tid siden jeg brugte det, til at jeg lige hurtigt kan lave en guide til det, men mon ikke du kan finde en fornuftig guide på Youtube 😉
(Det fungere også til f.eks. Dropbox. Brugte det da jeg spillede WoW til altid at have opdateret add-ons ect, uanset hvilken computer jeg spillede på 🤡 )
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 10-05-2015 14:29:33.