forlænge wifi signal

Diverse d.  11. maj. 2015, skrevet af nk666
Vist: 1173 gange.

nk666
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2015 19:22:16
Svar/Indlæg:
98/34
Mit wifi er meget dårligt eller mangler nærmest i den ene ende af huset lige ved en betonvæg dør det helt. Jeg vil helst bare have en simpel løsning og her tænker jeg de små forlængre man bare stikker i stikkontakten, men de skal side hvor der stadig er ok signal, og det kan de ikke komme til da jeg ikke vil have sådan en dims til at side synligt i mit køkken..
I rummet ved siden af hvor signalet er væk er der trukket kabel fra min router. Så jeg tænkte at man kunne bruge det til at få wifi i den del af huset med.. Jeg har kig på tp-link tl-wa860wa den er simpel og samtidig rimelig at se på. kan se der er stik i bunden af den, er det så til at sætte sit eget net til som den så kan smide ud som wifi eller er det et stik så man kan sætte kabel fra den og til feks sin pc?
For den er lille og simpel, præcis som jeg ønsker det..
eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2015 03:20:31
Svar/Indlæg:
442/14
ifølge produktsiden..

http://www.tp-link.com/lk/prod...

..er stikket i bunden så du kan sætte en enhed i der, som ikke i forvejen havde internet.
Den forbinder til dit eget net via trådløs WPS opsætning.


Undrer mig dog lidt over hvad de mener med "AC Passthrough", umiddelbart ser den ikke ud til at understøtte AC.


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2015 05:05:39
Svar/Indlæg:
755/6
ac passthrough tror jeg er strømgennemgang.Så du kan bruge den som strømstik.
Personligt vil jeg forslå en powerline med Wireless.En som denne her..
http://www.edbpriser.dk/homepl...
eller som strømstik..
http://www.edbpriser.dk/homepl...
Der findes flere forskellige ,også med strømstik i begge.


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2015 10:28:38
Svar/Indlæg:
1630/101
Jeg har testet disse to og er imponeret, især over ZyXel repeateren.

Jeg har købt dem begge så du må gerne afprøve (låne dem) dem inden du køber selv 😀

http://hwt.dk/Test/23777/ZyXel...

http://hwt.dk/Test/23713/ASUS-...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tatoo1956 d. 12-05-2015 10:30:15.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2015 14:57:32
Svar/Indlæg:
1495/34


nk666
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2015 15:37:02
Svar/Indlæg:
98/34
Tatoo flot tilbud.. Men når signalet er tæt på nul i det rum de må sidde så ender jeg vel bare med stort set ingen forbedring?

Nittenti har set den, virker den med kabel som jeg forstår det? Og nogen der kender noget til sådan en noname dims? Har nemlig ikke kunne finde info på den med strømforbrug osv...


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2015 15:41:01
Svar/Indlæg:
1630/101
Tjaa, det koster dig intet at prøve.. jeg har stor glæde af dem under vanskelige vilkår 😀 . Prøv dig frem 🙂


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2015 17:14:14
Svar/Indlæg:
5750/124
Hvis du har netkabel trukket til et rum, som er tæt på zonen af manglende net, så kan du bruge en trådløs router. Der er, hvis du spørger mig, ingen grund til at bruge flere penge end højest nødvendigt på at det skal være en "repeater" osv.

Alt du skal gøre er at slå DHCP fra i din nye router, sætte wireless til at have samme SSID og samme adgangskode. Helst skal du så køre med en helt anden kanal end din nuværende router, men det er en detalje.
Så smider du dit netkabel i en af LAN portene på den nye router, og wupti, så kører det 🙂 (det gør jeg selv)


nk666
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2015 17:20:30
Svar/Indlæg:
98/34
1EaR har tænkt tanken. Men den anden part som bestemmer vil ikke se på en router stå et eller andet sted, det højeste der kan få lov at sidde er sådan en fætter som kun fylder i stikkontakten


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2015 19:47:52
Svar/Indlæg:
1495/34
nk666

Det den gør er at videresende dit wifi

Jeg satte en op hos svigerforældrene så de kunne komme på deres wifi i udestuen, hvor de uden "extender" havde MEGET dårlig forbindelse.

Den kan ikke hekse, og kan kun videresende den kvalitet den modtager, så du skal sætte den et sted hvor den har fornuftig forbindelse til dit net.

Jeg konfigurerede svigerforældrenes med kabel direkte i en pc (det tager maks 5 min). Når du har koblet den på dit wifi, så skal den kun have strøm


nk666
 
Superbruger
Tilføjet:
12-05-2015 20:05:10
Svar/Indlæg:
98/34
Satte du den model op aldi har til salg?


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2015 09:24:40
Svar/Indlæg:
1495/34
#10

Ja, da de havde den til salg for et par måneder siden

De havde et lampeudtag i stuen de ikke skulle bruge, så vi satte en stikkontakt op og der sidder den.

Som skrevet længere oppe, så kan den enten konfigureres via WPS, eller du smider et kabel i den og konfigurere den fra pc'en - tager maks 5 min


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 13-05-2015 09:27:33.


nk666
 
Superbruger
Tilføjet:
13-05-2015 20:28:29
Svar/Indlæg:
98/34
Nå købte den i Aldi. Desværre fatter jeg ikke ret meget af sådan nogle netværks sættings. og brugsanvisningen til tider virker som om den er oversat med Google så blev det ikke nemmere. Nå men det lykkedes mig sku 🙂 at få det AP sat op..
Men nu opstod så et nyt problem. Kan det passe at man manuelt skal skifte imellem sit gamle wifi modem og det nye AP, min mobil står til automatisk at logge på, men begge signaler er der, det ene er bare svagt så den falder ikke af det og hopper på det andet.
For det smarte ryger lidt hvis jeg manuelt skal skifte hver gang jeg bevæger mig imellem stue og køkken alrum. Min bedre halvdel bliver i hvert fald ikke tilfreds 😕

Hvis ikke der er en løsning på det, hvad så hvis man bruger den som repeater, vil det så bare føles som et stort wifi? for så må jeg leve med det frem for det andet. Ps kunne bare prøve, men kan ikke finde ud af pt at få det til at virke.. 😢