Cdon Fortrydelse af køb

Diverse d.  13. maj. 2015, skrevet af sho nuff
Vist: 673 gange.

sho

Overclocker
Tilføjet:
13-05-2015 20:07:48
Svar/Indlæg:
231/45
Hej

Vil høre hvad jeg skal gøre i denne her situation.
Jeg bestilte en vare på cdon. Inden for en time skrev jeg at jeg havde fortrudt mit køb, og skrev endda 2 gange for at være sikkert på den gik igennem, da de ikke svaret første gang. Men de svare heller ikke 2 eller 3 henvendelse.
Og så viste de sig at de havde sendt varen 5 dage efter jeg havde annulleret min ordre.
Hvis jeg nægter at modtage varen bliver mine penge så returneret eller skal jeg modtage og sende retur?
Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2015 20:14:17
Svar/Indlæg:
2246/14
Nægt modtagelse.

jønner

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2015 20:19:14
Svar/Indlæg:
1084/13
Fundet her
http://cdon.dk/kundeservice/k%...

7.5 Hvis Kunden fortryder et køb, der er foretaget via webstedet, skal Kunden sende en klar og tydelig meddelelse herom til CDON, inden fortrydelsesfristen udløber i henhold til disse anvisninger. Sælgeren henstiller til, at Kunden oplyser navn, adresse og andre relevante oplysninger, fx ordrereference, fakturanummer og navnet på produktet i meddelelsen for at undgå fejl og forsinkelser. Hvis Kunden foretrækker ikke at bruge ovenstående alternative meddelelse, kan vedkommende bruge standardskemaet (se link).

7.6 Hvis Kunden bruger sin fortrydelsesret, skal vedkommende betale for returneringsomkostningerne og er ansvarlig for produktets tilstand fra Kundens modtagelse af produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres inden for 14 dage efter, Sælgeren blev meddelt om fortrydelsen. Produktet skal forsendes omhyggeligt pakket ind, i god tilstand og i sin originale æske og/eller emballage. Returvarer skal sendes til sælgeren i overensstemmelse med de metoder og anvisninger, der er angivet på webstedet. Du finder disse anvisninger her for CDON og anvisningerne for respektive samarbejdspartnere finder du i kassen.

7.7 Sælgeren kan i visse situationer tilbyde gratis returnering for visse produkter. Hvis der gælder gratis returnering, er dette angivet på den pågældende side for produktet på Webstedet.

7.8 Når Kunden fortryder sit køb, refunderes det beløb, Kunden har betalt for produktet, inklusive originale forsendelsesomkostninger (men ikke returneringsomkostningerne). Alle yderligere forsendelsesomkostninger som følge af, at Kunden vælger en anden levering end standardleveringen tilbudt af Sælgeren, dækkes ikke af refunderingen. Sælgeren er berettiget til at fratrække ethvert beløb, der skal refunderes, svarende til værdiforringelsen af produktet sammenlignet med produktets oprindelige værdi, hvis og i det omfang værdiforringelsen er forårsaget af, at Kunden har håndteret produktet i større omfang end nødvendigt for at bestemme dets funktion og egenskaber.

7.9 Sælgeren vil refundere beløbet uden unødig forsinkelse, dog ikke senere end 14 dage fra den dato, hvor Sælgeren har modtaget Kundens meddelelse om fortrydelse. Dog gælder, at Sælgeren kan forsinke tilbagebetalingen, indtil Sælgeren har modtaget produktet, eller Kunden har fremvist bevis for, at produktet er returneret, fx ved forsendelsesbevis. Tilbagebetaling vil blive overført til Kunden via Kundens valgte betalingsmetode, medmindre andet er aftalt, eller hvis der indsigelse mod en sådan tilbagebetaling.

Spacepirat

Enthusiast
Tilføjet:
14-05-2015 08:28:58
Svar/Indlæg:
48/10
Nægt modtagelse ved fragtføren, og oplys dette til cdon, samt gøre dem opmærksom på dine tidligere mails.

Du burde få dine penge tilbage indenfor en 14 dage.

sho

Overclocker
Tilføjet:
14-05-2015 09:06:31
Svar/Indlæg:
231/45
Ja da jeg jo ikke kan komme i kontakt med firmaet åbenbart så må jeg nægte.
Bare svinsk at de sender den ca 2 uger efter jeg jeg annulleret ordren. Troede det var 5 dagen men konen siger der er gået ca 2 uger😉