Photoshop Abonnement Skal, skal ikke?

Software d.  15. maj. 2015, skrevet af Gerner
Vist: 1158 gange.

Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
15-05-2015 18:15:37
Svar/Indlæg:
589/101
Hej,

Nu har jeg endeligt fået min Macbook Air hjem, og vil i den anledning gerne have mig Photoshop. Har derfor været inde på deres hjemmeside og set, at de har de på måneds abonnement, hvilket jeg synes lyder utroligt fedt! http://www.adobe.com/dk/creati...

Kan se at de har lidt forskellige pakker, hvor linket ovenover er til det fulde Photoshop samt Lightroom for ca. 93 kr. om måneden. Men er her nogen som har prøvet det, for er lidt i tvivl om, at det faktisk er det FULDE Photoshop CS6 man får med.. Og generelt bare hvordan det er. For de skriver godt nok noget med, at man kan melde sig ud af sit abonnement når man vil, men synes stadig det virker lidt mystisk..

Det er nok et rigtig rookie spørgsmål, men har aldrig nogensinde haft et stykke software på måneds abonnement, så vil meget gerne være sikker på, hvordan og hvad man får ud af det..

Hilsen
Gerner
la2
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2015 19:31:20
Svar/Indlæg:
22/1
Det er det fulde Ps du får.
Medmindre Adobe har ændret betingelserne for nyligt, kan du melde dig ud før der er gået et år, men så skal du betale et gebyr. Gebyret er noget i retning af den sum der mangler op til et års abb når du melder dig ud.


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
15-05-2015 19:58:22
Svar/Indlæg:
589/101
Har kigget lidt i deres betingelser, og har fundet følgende:

10.1 Opsigelse efter eget ønske. Du kan til enhver tid stoppe med at anvende Tjenesterne. Opsigelsen af din konto fritager dig ikke for nogen forpligtelser til at betale udestående gebyrer.

Er lidt i tvivl om, hvordan det skal forståes? Betyder det så, at man skal betale det pågældende beløb op til, hvad PS koster?

Desuden er jeg også lidt i tvivl om, at jeg kan bruge ét abonnement til både min Macbook, men også min desktop?



la2
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2015 20:04:58
Svar/Indlæg:
22/1
Da jeg tegnede abb, stod der at hvis jeg opsagde det inden et år, skulle jeg betale den rabat som et års abb udløser. (Frit efter hukommelsen)
Du kan bruge det på flere enheder, bare ikke samtidigt.



Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
15-05-2015 20:10:40
Svar/Indlæg:
589/101
#3 Det lyder jo genialt! Hvad for et abonnement har du?

For lige på stående fod, ville jeg tage det til ca. 100 kr. hvor når jeg starter studie, vil jeg gerne op at have den, som koster 50 kr. mere, hvor man får SINDSYGT meget for pengene!


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
15-05-2015 20:21:25
Svar/Indlæg:
4295/306
Hvor meget koster det at købe uden abonnement? Jeg tænker 1200 kr. om året er ret meget - specielt hvis du vil bruge det i flere år. Det kan hurtigt blive pebret! :-S


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
15-05-2015 20:24:54
Svar/Indlæg:
589/101
#5 Hvis jeg har forstået det korrekt, så hvis der kommer en opdatering til Photoshop, såsom CS7, så opgraderer man bare til CS7. Så jo, det er lidt dyre tror jeg, men man er sikker på, at man får den nyeste version hele tiden.. :)


la2
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2015 20:44:39
Svar/Indlæg:
22/1
Der er visse funktioner der kun bliver udviklet til CC, endelig er det jo den nyeste version hele tiden.
Bortset fra det, kommer det jo an på hvor ofte der opgraderes til den nyeste version.

Jeg abonnerer på "fotograf" pakken.


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
15-05-2015 20:58:09
Svar/Indlæg:
589/101
#7 Okay, det må så være den samme pakke som jeg kigger på. 🙂
Vil bestille den pakke så, for virker sku udmærket synes jeg, og prisen er også helt fin!

Jeg takker for hjælpen.


LHM
 
Nørd
Tilføjet:
15-05-2015 21:59:10
Svar/Indlæg:
141/22
Det er en rigtig god løsning med fotografpakken, prisen svarer til det det ville koste at opgradere hvert tredje år, i de gode gamle dage 🙂.
Derudover får man opdateringerne meget hurtigere :yes:
Du kan i øvrigt installere både Photoshop og Lightroom på to maskiner hver og skulle du lige få lyst til at bruge det på en tredje kan du deaktivere en af dine andre installationer og visa versa.


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
15-05-2015 22:20:20
Svar/Indlæg:
589/101
#9 Stensikkert! Det er da helt klart den pakke jeg skal have. Ved i hvordan Adobe har det med, at opgradere fra en pakke til en dyre? For som sagt tidligere, så overvejer jeg, at skifte til den store studiepakke, når jeg på et tidspunkt starter studie.

Er blevet super tilfreds med abonnement programmer såsom Netflix og Spotify, da det FORHÅBENTLIGT kan fjerne de fleste pirater der nu må findes..

Må få det installeret imorgen, og så ellers begive mig ind i et lækkert univers med Macbook og Photoshop!

Jeg takker alle for den gode hjælp!


DancingGnome
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2015 13:51:33
Svar/Indlæg:
37/6
Jeg har deres Photography plan, med lightroom og photoshop. og det er jeg super glad for. Jeg får løbende nye opgraderinger, så jeg synes at prisen er rimelig.

Da jeg tegnede var der den hage, at hvis man betalte per måned, var man stadig forpligtet til at betale for de resterende måneder - så jeg valgte at betale for et år.

TL;DR betaler du per måned, kan du ikke stoppe med at betale efter et halvt år.

OBS: Det er sådan jeg læser det nu, og sådan jeg læste det dengang - du kan prøve at skrive til dem, så har du det fra hestens mund.

- Dancing


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
16-05-2015 13:58:46
Svar/Indlæg:
853/71
Jeg har haft det et års tid, og er meget tilfreds.


Gerner
 
Moderator
Tilføjet:
17-05-2015 10:41:10
Svar/Indlæg:
589/101
Så er det købt! Nøj det er rart.

Har bare lige lidt problemer, for går jeg ind på mit Adobde ID på deres hjemmeside, står der, at jeg ikke har nogle produkter... Og desuden har jeg Creative Cloud, selvom jeg ikke tog den pakke?