En kæmpe måtte ! SWIFT-RX XL

Cooler Master d.  16. maj. 2015, skrevet af Gripen90
Vist: 3893 gange.

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-05-2015 01:42:12
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja jeg var ikke lige sikker på hvilken kategori der passede, men når det nu var Cooler Master så jaeh 😛

Efter ca. 5-6år med en Steelpad 4D som er blevet brugt godt og grundigt, så var det tid til noget nyt og måske lidt ekstremt. Cooler Master udgav for nyligt deres SWIFT-RX musemåtter og istedet for en i hård plast igen, så tænkte jeg på at prøve nyt. Det nu er jeg gået all-in med en SWIFT-RX XL musemåtte ! Og KÆFT den er stor (jo det sagde hun også i går 😀 ) ca. 90cm lang og ca. 36cm bred og 3mm høj, så jeg måtte hen og genplacere højttalere og skærm så musemåtten kunne foldes helt ud. Alle siderne er syet ind så den kommer ikke til at flosse i kanterne.







Den har sådan en speciel satin-agtig blød og glad overflade mens undersiden har noget skridsikkert gummi, så den ikke farer rundt på bordpladen.



Selvfølgelig logo'er ! De er lavet i et eller andet skum-agtigt som er limet på overfladen. Det ville have set bedre ud hvis det var broderet i musemåtten, men så ville prisen nok også være højere, dog ville det have været en lækker detalje.

Jeg har brugt SWIFT-RX XL i lidt over en uge og jeg synes rigtig godt om den og den er helt klart en keeper !
Der er dog et par enkelte minusser:
1) Overfladen er ret modtagelig overfor svedmærker eller fedtfingre. Det kan dog vaskes af med en våd klud.
2) Stoffet er lidt en støvmagnet og der kommer let hår og fibre på overfladen. Jeg fandt dog hurtigt ud af, at den bedste måde at "rense" måtten for alt det her er med en ganske almindelig fnug-rulle, præcis en som man bruger til tøj mv. Så det er ganske nemt at gøre den ren hurtigt.
3) Størrelsen, den er lidt ekstrem og kan ikke bruge på alle desktops og den er lidt uhandy så du tager den nok ikke lige med til LAN.

Men overall så er plusserne dem der vægter tungest:
1) Man løber aldrig tør for plads når musen rykkes rundt over det hele 2) Musemåtten holder den samme temperatur som rumtemperaturen. Andre måtter i plastik eller glas kan være ret kolde at starte ud med 3) Super behagelig overflade at lægge sinde hænder på og bliver ikke fugtig af sved efter flere timers brug.
4) Overfladen er kompatibel med rigtig mange typer mus og også mus med teflon fødder. For mange gange har jeg oplevet "stofmåtter" give stor modstand ved brug af teflon tape på musefødderne, det er ikke tilfældet her. Jeg har prøvet musemåtten med Logitech G9X, Logitech G5, CoolerMaster CM Storm Sentinel Advanced II, Bloody A7V, Func MS3-R2. Nogle med teflon fødder og andre uden, nogen med Optisk sensor og andre med laser. Alle mus gled ubesværet over musemåtten og aflæsningen til deres sensorer var præcis uden udfald.
5) Måtten ligger godt fast på træ, kunststof og glas ! pga størrelsen er den nærmest urokkelig.

Nå, men jeg ville bare lige give et kort besyv på den og sige, at den er værd at overveje hvis man er ud efter en fullsize desk musemåtte.
Efter ca. 1 uges konstant brug, så er overfladen stadig rigtig pæn og ser ikke spor slidt ud.

Ja og så har jeg forsøgt mig ud i noget unboxing & thought's - noget værre noget 😳 ikke sådan når man har pauseret fra youtube vlogs/blogs i ca 5år, så er man sku ret rusten 😀
https://www.youtube.com/watch?...


Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af Gripen90 d. 16-05-2015 02:13:12.
Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2015 13:18:21
Svar/Indlæg:
4536/104
Uhaaa.. noget rustent gebrokkent engelsk. Vil nok anbefale at du for støvet dit Engelske af inden du ligefrem laver video´er ved brug af det. @hold dig til Dansk i reviews ind til det er mere sammenhængede engelsk imo.

Derudover vil jeg nok anbefale at du laver en test udsendelse inden du laver den endelige.

Ellers fin nok test og review/unboxing.

🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 16-05-2015 13:18:52.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-05-2015 15:52:10
Svar/Indlæg:
15982/637
#1: Arh jeg synes ikke der er noget gebrokkent eller usammenhængende i voldsom grad (laver ikke en tv produktion), men accent mv den er rusten. Tysk ville gå meget bedre for mig accent mæssigt, men det er der knap nogen der forstår eller ser tysk. Dansk laver jeg det ikke på. 😛
Sidst så har jeg ingen intentioner om at lave bare "semi-prof" unboxings etc. Tilbage i 2007-2008 synes jeg youtube havde sin charme i at mange videoer var rå og personlige og uden redigeringer og div effekter. I dag er næsten der publicere videoer "filmproducenter" med alle mulige effekter og redigeringer så det næsten er som at se fjernsyn på youtube eller programudsendelser. Jeg savner det gamle mere uskyldige. 🙂


Omtom
 
Bruger
Tilføjet:
16-05-2015 17:09:20
Svar/Indlæg:
60/5
Super review. Syntes sku din video er helt i orden, genkender ikke noget rusten der, thumbs up herfra :)