Lan forbindelse falder ud

Diverse d.  23. maj. 2015, skrevet af mangekyo
Vist: 693 gange.

mangekyo

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2015 03:14:14
Svar/Indlæg:
516/11
Hej

Jeg har et problem, som jeg ikke helt kan finde ud af hvor fejlen ligger.

Sagen er den, at jeg har købt en Asus RT-N66U router for nylig, til at erstatte den Cisco router jeg har fra Yousee.
Problemet med Cisco routeren/modem var, at den simpelthen droppede forbindelsen til mine stationære indimellem.
Efter at have skiftet, forsvandt problemet i en periode, men er nu vendt tilbage igen.

Her i huset er vi koblet på med 2 mobiler, 1 tablet, en bærbar og en Chromecast på Wifi. Derudover er der en WDTV Live og 2 stationære computere sat til på LAN.

Det der sker, er så at den stationær jeg benytter mig af mister forbindelsen til routeren. Når det sker, så er alle andre ting stadig på. Routeren har stadig forbindelse til modemmet og internet. Men forbindelsen til de 2 stationære bliver afbrudt.

Hvorfor? Der er prøvet forskellige bundkort og netkort. Det er stadig samme effekt. Routeren har været reset, genstartet og har nyeste firmware.

Jeg må tilstå, at jeg er helt på bar bund omkring det her.
spies_sparks

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2015 08:35:57
Svar/Indlæg:
849/30
Hvis routeren er blevvet skiiftet, samt afprøvet med nyt bundkort og netkort, så kan det være du har en driver til netkortet der laver ballede eller må være selve Windows der gør noget forkert.

Har du forsørgt at gen-installerer Windows? Eller har du prøvet det også ? ( du nævner intet om dette i indlæget )

Ridderlykke

Overclocker
Tilføjet:
23-05-2015 10:07:22
Svar/Indlæg:
305/11
Har du fået slået router delen fra på den gamle router?

eller eventuelt ringet og bedt Yousee om det ?

mangekyo

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2015 13:24:09
Svar/Indlæg:
516/11
#1 Ja det fik jeg ikke nævnt, har også geninstalleret Windows. Kører 8.1

#2 Ja, jeg har slået router delen fra, så den kun fungerer som modem nu.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
23-05-2015 15:21:48
Svar/Indlæg:
4983/48
Bed om et nyt modem, du kan ikke forvente at det virker ordenligt pga tidligere problemer med det, så det skal self udskiftes for at du kan fejlsøge ordenligt, uden et evt defekt modem blandet ind i problemet 🙂

Er de uenige i nødvendigheden af et nyt modem, så brug overstående som begrundelse for hvorfor du skal have et nyt modem, man kan ikke teste en skid ordenligt, med tvivlsomt udstyr tilsluttet 🙂

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2015 18:55:27
Svar/Indlæg:
1495/34
Bed Yousee teste din forbindelse

Vi havde lignende problem da vi boede i Skovlunde, og uanset om vi var tilsluttet centralen i Ballerup eller Herlev, så gik vores LAN ned. Nogle gange en uge uden fejl, andre gange 5 gange om dagen.

Fejlen viste sig at vores hastighed var for høj og en dårlig forbindelse. Da de satte hastigheden ned forsvandt vores problemer.