1) Du skal jo tage med at tests'ne kan du ikke sammenligne med dine egne resultater bare lige sådan. Bane, løb, antal, vejr effekter skal være de samme. De tager et udsnit og viser. Det står også i links'ne.
2) GTX Titan X det trækker mere end 60FPS når det primært 'ældre' titler fra sidste og forrige år.
3) Sådan virker det altså ikke - der er forskel på hvordan Vram bliver brugt og belagt. Afhængigt af spil og spil engine så kan spillet allokere alle de teksturer som Vrammene tillader, men dermed betyder det ikke, at det er hvad der skal bruges for at spillet kører flydende. Spil som COD Advanced Warfare kører flydende med 2GB Vram (en stærk GPU forudsat), men har du et GFX med 6GB, så kan spilenginen allokere helt op til 5.8GB teksturer til rammene. Ydermere så kan windows også selv allokere system ram til Vram hjælp (levn fra AGP Aperture Size dagene), så derfor kan man i MSI Afterburner se at f.eks kort med 2GB vram lige pludseligt har 2.5GB vram belagt - det er windows' ram allokering.
Når du mangler Vram så sker et ved texture stuttering ! ens FPS kan være den samme, men der sker en forsinkelse hver gang du f.eks ser et andet sted hen, det er fordi at teksturerne skal fornyes. Det kræver ikke blot vram men også en hurtigt ramforbindelse og ramhastighed, men også en hurtig GPU. Derfor kan man se, at 3GB kort som GTX 780Ti stadig er hurtige nok til at forny teksturerne i rammene uden latency i langt de fleste tilfælde. Det er jo præcis det som AMD's HBM Vram på R9 390X serien jo vil tilbyde - at teksturudskiftningen sker så hurtigt, at mængden af Vram slet ikke behøver at være så stor.
Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Gripen90 d. 28-05-2015 02:16:08.