Hvilken uddannelse?

Diverse d.  01. juni. 2015, skrevet af Jacobth
Vist: 993 gange.

Jacobth
 
Superbruger
Tilføjet:
01-06-2015 23:20:07
Svar/Indlæg:
63/16
ved godt dette er meget off topic og nok ikke har så meget med dette forum at gøre, men tænkte at der nok var et par garvede mennesker herinde.

jeg står med det problem at jeg er igang med min STX, er 18 og ønsker at arbejde med hardware. Jeg hygger mig med at bygge diverse computere og laver massere af telefoner i min fritid.

mit spørgsmål er mere, er der nogen af jer der har et job inden for it/hardware som kunne fortælle mig hvilken uddannelse i har taget, der er et hav af det skidt, og jeg kan ærligt talt ikke finde rundt i det 😲
sson
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2015 01:43:10
Svar/Indlæg:
61/27
Hmm, det kommer vel an på hvad du mener med "at arbejde med hardware" ? 🙂 Det kan bestå af mange ting. En IT supporter kan godt arbejde med hardware, men det kan en elektroingeniør også. Måske skal du specificere lidt mere, hvad du har af tanker 🙂 Ønsker du at gå i universitetesretningen eller er det en kortere uddannelse du måske stræber efter? Der er mange muligheder hvis man vil "arbejde med hardware", men som dog også er meget forskellige.
Hvis du "bare" vil arbejde med at samle computere og sådan, så kræver det som sådan ikke en uddannelse, jeg arbejdede selv hos en af de større sælgere af PC'er her i Danmark i mit sabbatår.

Så ja, uddyb gerne hvad du selv har i tankerne, så bliver det måske nemmere at guide 🙂


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2015 03:18:43
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg har ingen uddannelse, men hvis jeg skulle arbejde med hardware, ville jeg finde et firma der roder med costumbuilds af en eller anden art, eks. med noget 3d-printer og cnc-maskiner og den slags.

Gad godt nok ikke stå og samle Komplett-maskiner hele dagen.


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2015 07:33:38
Svar/Indlæg:
2211/331
Elektronik fagtekniker. http://www2.forsvaret.dk/uddan...


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2015 07:35:32
Svar/Indlæg:
1881/22
Som #1 også siger, må du uddybe lidt mere hvad det er du vil.

Den uddannelse som mig bekendt kommer tættest på, er nok IT-supporter/Datateknikker m. speciale i infrastruktur, (den sidste er jeg selv igang med).
Dog er der rift om lærerpladserne, (jeg mangler stadig, så det er SKP 😢 ), så begynd at lede samme dag som du evt beslutter dig for at gå igang med uddannelsen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 02-06-2015 07:35:49.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-06-2015 09:14:59
Svar/Indlæg:
3636/386
Spørg C4PPY - han har lavet det hele.

Jeg arbejdede med ham og han har alt fra at samle custom for kunder til RMA til tech support til planlægning samt afvikling af LAN osv.


Jacobth
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2015 09:38:30
Svar/Indlæg:
63/16
tak for alle de gode svar! 😀

for at uddybe lidt mere, så har jeg overvejet datateknikker men der hersker en del mystik for mig, i hvad det reelt åbner op for.

#5 jeg vil bestemt spørge ham, mange tak! 🙂


Mikkel1242
 
Overclocker
Tilføjet:
02-06-2015 09:49:13
Svar/Indlæg:
230/15
Jeg er selv uddannet IT-supporter på en skole (ikke som SKP) og jeg havde ikke meget med Hardware da vi bestilte det samlet og hvis noget skulle laves have vi garanti på det så det blev bare sendt afsted. Jeg havde meget med installation af computer da mange elever OG lærer ikke kan lade være med at pille så de kommer med virus og smadret system filer.

Jeg er så i gang med at videre uddanne mig som Datatekniker med Infrastruktur og her laver jeg heller ikke noget med Hardware da jeg mere står for at holde serverne i gang og opdatere systemer samt forbedre netværk rundt i huset.

Men der er også mulighed for at komme i en virksomhed der bygger/samler computer til andre virksomheder. Så er der masser af mulighed for at arbejde med Hardware.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2015 19:30:13
Svar/Indlæg:
5474/39
Været i gang med produktionteknologi uddannelsen mangler sidste eksamen.
Arbejdet i 2 års sabbatår nu. Overvejer om vil prøve kræfter med uddannelsen.

Det er meget med 3d tegninger til industrien kan fremstilles i produktionen. Det er meget byg og design ting fra bunden. Det er ekstremt sjov uddannelse til maskiner og tegne i 3d (cat)

Skam jeg ikke fik den uddannelse. Går til dagligt hygger mig på et lager i skyggen fra mennesker.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2015 19:52:33
Svar/Indlæg:
3340/386
Hej, er selv uddannet it-supporter (Mercantec Viborg)
Du kan godt rode med hardware selvom din uddannelse er kun it-supporter.

Den kan være springbræt til højere stilling efter erfaring på job :yes:


Jacobth
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2015 09:25:18
Svar/Indlæg:
63/16
#8 og #9

mange tak for jeres respons, har overvejet it-supporter men jeg tænker datateknikker åbner op for mere?


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2015 09:49:40
Svar/Indlæg:
1881/22
#10 Det er samme indgang, så du behøver ikke vælge med det samme.
...GF, H1 og H2 er det samme for IT-support og begge Datateknikker uddannelser.

Du kan sågar bide de to op i bidder hvis du ønsker det. Altså du gør IT-suppoter færdigt, arbejder nogle år, og tager Datataknikkeren bagefter.
(Der er også lærepladser, bl.a. nogle af dem KBH Universitet har, som kræver du har svendebrev som IT-supporter).