Nu læste jeg lige over tweaks hjemmeside at ASUS Radeon R9 390X DirectCU II er blevet lækket.
For ikke så lang tid siden blev DirectCu III fan design lækket, er det så ikke mærkeligt at 390x modellen er blevet lækkket med en snart "forældet" version af DirectCu?
#3 Ja, men der er ikke nogen grund til det, hvis de har fået begrænset strømforbruget tilpas. De gange med mega køler til lille kort, var det pga. kæmpe varmeproduktion, så de store kølere var en nødvendighed for "stille-folket".
Asus har vel bare nedprioriteret AMD kortene igen, præcis som på sidste generation hvor 2 heatpipes ikke havde direkte kontakt med GPUen på 290/290X DCII og selv de store udgaver som Matrix var ret skod ift. Vapor-X / Lightning f.eks.
Det er også bemærkesesværdigt at deres to nye 1440p IPS gaming skærme hedder MG279Q for AMD (Freesync) og PG279Q for Nvidia (Gsync). Som altså hhv. skulle stå for Mainstream Gaming og Pro Gaming? Jeg tror Asus folkene er Nvidia fanboys :)
Hvis der var et kort som netop kunne bruge den nye DCIII køleløsning, så var det 390X. Hawaii med endnu højere clocks bliver nok en lun fætter.
#4 fuldstændig enig. Men som #5 nævner så kunne en Hawaii med højere clock godt gå hen og blive varm. Men så igen hvorfor så ikke smide dc3 på? Hmm.
Enten så er de nVidia fans og reservere køleren til 980ti udelukkende eller også kommer der en matrix udgave af 390x med en tweaked dc3 køler som ville gøre matrix et mere eftertragtet produkt.
#7 Korrekt.. var egentlig også det jeg var inde på til at starte med.
#8 nu er der jo ikke rigtig nogen der ved hvilke ændringer der er lavet på coren endnu.. man kunne forestille sig at AMD har fokuseret på at bringe strøm og varmeforbruget ned en smule og så bruge den ekstra headroom til at clocke kortet lidt højere.. men er jo naturligvis spekulation fra min side af. men ja. der findes 290X med 8GB vram. Men forhåbentlig så er AMD kloge nok til at vide at vi opdager hvis det er den eneste ændring de laver på det nye kort og det ikke bare bliver et rebrand af 290x med 8Gb vram.