Smadret touch-skærm på Sony Z3 Compact - råd søges

Diverse d.  12. juni. 2015, skrevet af Kenneth T
Vist: 1587 gange.

Kenneth

Overclocker
Tilføjet:
12-06-2015 11:31:19
Svar/Indlæg:
50/11
Har været så uheldig at have fået smadret touch-skærmen på min Sony Z3 Compact så den ikke kan registrere input, men selve LCD skærmen fungerer faktisk stadig helt fint. Alle de priser jeg kan finde via Google er dog ret vilde for at få den lavet (i hvert fald 1300-1400 kr.), og kan ikke finde nogen som kun skifter touch-skærmen ud, som da må være billigere. Så tænkte at hvis nogen kender til en person/biks som er i stand til at udføre sådan en opgave, så ville jeg sætte stor pris på at få en PM. Reklame er jo imod reglerne så derfor kun via PM. :yes:

En anden mulighed er at skifte touch-skærmen selv og købe tingene på nettet. Har set at man kan købe selve touch-skærmen for ca. 150 kr. (i kan regne ud hvor henne) og også et selvklæbende klistermærke til montering for små 50 kr. Man kan også købe en hel ny komplet skærm til 400 kr., men hvor god er sådan en kineser skærm mon i forhold til den originalle skærm?

Hvis nogen har erfaringer med fix-det-selv med nyere Sony mobiler så del gerne. Tak 🙂
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
12-06-2015 12:05:18
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er muligt at få selve touch delen uden display, altså det yderste glas kun. Det koster ca. 100kr på ebay. Problemet med kun at skifte det yderste glas er at det er meget svært at få det pænt og det er sandsynligt at man kommer til at ødelægge displayet under adskillelsen.

Du kan få både display og touch glas i en samlet del til 650kr og det er med fragt fra England hvor du ikke skal betale fortolding og dansk moms og gebyrer.

www.kortlink.dk/gwn7

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 12-06-2015 12:05:46.

kasper2

Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2015 12:31:55
Svar/Indlæg:
996/49
Hvis du selv gør det. Bliver den nok heller aldrig helt vandtæt igen.
Har også skiftet et par stykker Mest LG.
Det har kun været komplet, det andet er for svært.
De kom fra alixpress og de var rigtig fin kvalitet